Mai mult de 50% din români vor să-și schimbe job-ul până la final de an

Antonia Popescu |
Data publicării:
Românii vor să-şi schimbe jobul până la finalul anului, arată un studiu realizat de o platformă de recrutare online
Românii vor să-şi schimbe jobul până la finalul anului, arată un studiu realizat de o platformă de recrutare online

Românii vor să-şi schimbe jobul până la finalul anului, arată un studiu realizat de o platformă de recrutare online, în condiţiile în care cinci din zece au aplicat pentru un nou loc de muncă numai în ultima lună. 

50% dintre cei care au participat la cel mai recent survey derulat de eJobs România au declarat că au aplicat la cel puţin un job în ultima lună, cu intenţia de a-şi schimba locul de muncă până la finalul anului. De altfel, anul acesta a fost unul intens în ceea ce priveşte intenţiile de angajare ale românilor - 85% din respondenţi au aplicat cel puţin o dată de la începutul anului. Doar 8,4% dintre respondenţi sunt suficient de mulţumiţi de joburile lor actuale, motiv pentru care ultima oară când au aplicat a fost în urmă cu mai bine de doi ani", arată studiul eJobs.

Industria business, creștere semnificativă! Ce se întâmplă din anul 2020

Încurajaţi de numărul mare de joburi disponibile pe piaţă, candidaţii încep să fie din ce în ce mai atenţi la procesul de recrutare şi au aşteptări mari de la angajatori. Pentru 7 din 10 candidaţi felul în care le vorbeşte recrutorul este cel mai important aspect din cadrul unui interviu de angajare şi unul dintre factorii în funcţie de care decid dacă să accepte sau nu o ofertă de angajare, arată studiul menţionat.

De asemenea, 52% dintre respondenţi îşi doresc să aibă cel puţin o întâlnire şi cu cel care ar urma să le fie manager direct. Feed-back-ul de după interviu, răspunsurile pe care le primesc de la recrutor, dar şi felul în care arată compania sunt alte elemente de care ţin cont candidaţii şi care pot face diferenţa dintre o ofertă acceptată şi una refuzată. Aproape 20% dintre respondenţi au specificat că îşi doresc ca interviurile de angajare să nu dureze mai mult de o oră.

"Candidaţii ştiu din ce în ce mai bine ce îşi doresc de la un loc de muncă, de la un angajator, de la managerul direct, de la colegi, de la recutor şi aşa mai departe. Au un nivel tot mai ridicat de aşteptări şi "amendează" tot ce iese din acest cadru. Astfel, 62,5% dintre participanţii la studiu sunt deranjaţi atunci când primesc întrebări-clişeu care nu au legătură cu poziţia pentru care au aplicat. Aproape la fel de mulţi includ în acelaşi top lipsa informaţiilor despre salariu, întrebările despre viaţa personală ori atitudinea distantă din partea recrutorului. Din fericire, în ultimii doi ani, recrutorii au început să lucreze în această direcţie şi să îmbunătăţească procesele de recrutare, arătând o preocupare din ce în ce mai mare în direcţia dezvoltării propriului brand de angajator", spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Potrivit studiului, etapa recrutării nu este singurul hop pe care trebuie să-l depăşească recrutorii. La fel de delicată este şi prima lună petrecută de noii angajaţi în companie, respectiv onboarding-ul, aşa cum este cunoscut în industrie. Asta pentru că după prima lună angajaţii au deja conturat un plan cu privire la durata pe care o vor petrece în companie şi ştiu dacă există o compatibilitate reală între ei şi noul job.

"În aceste condiţii, este important să aibă un plan clar, pe paşi, de integrare în echipă (aspect menţionat de 62% dintre respondenţi), să aibă un coleg cu experienţă care să-i introducă, pas cu pas, în universul echipei; să fie implicaţi în proiecte încă de la început sau să primească feedback constant de la manager. 28% dintre respondenţi ar prefera să aibă parte de o perioadă de adaptare, în care să se acomodeze fără să primească responsabilităţi sau proiecte de lucru", spun reprezentaţii eJobs.

Studiul mai arată că 82% dintre cei care caută un loc de muncă o fac prin intermediul platformelor de recrutare online. Al doilea cel mai utilizat canal pentru depunerea aplicărilor sunt website-urile angajatorilor. 23% folosesc în acest scop şi reţelele de socializare, iar 19% dintre candidaţi au menţionat că încearcă să se angajeze şi prin intermediul târgurilor de job-uri.

"Şi când vine vorba despre cum ar trebui să arate un anunţ de angajare candidaţii ştiu foarte bine ce îşi doresc. Vor să fie cât mai detaliate cerinţele postului, obligatoriu salariul şi beneficiile extrasalariale să fie la vedere şi, din ce în ce mai mulţi, îşi doresc anunţuri care să iasă din tiparul clasic. Sunt mai atraşi mai degrabă de anunţurile foarte vii, ca imagine şi, dacă este posibil, să includă şi o componentă video", adaugă Bogdan Badea.

Studiul a fost realizat în perioada 1-19 noiembrie, pe un eşantion de 1.493 de respondenţi.

Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare lansată în România şi aparţine companiei Ringier Romania, parte din Ringier AG, compania internaţională de media localizată în Zurich, Elveţia. La ora actuală, eJobs.ro are un număr de peste patru milioane de CV-uri, mai mult de două milioane de utilizatori unici lunari, 7.000 de CV-uri actualizate zilnic şi o bază de fani de 290.000 pe Facebook. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9765
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6373
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.6386
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9765 RON
USD flag1 USD = 4.6373 RON
GBP flag1 GBP = 5.8018 RON
CHF flag1 CHF = 5.0832 RON
AUD flag1 AUD = 3.0320 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3966 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0296 RON
NOK flag1 NOK = 0.4220 RON
SEK flag1 SEK = 0.4261 RON
XAU flag1 XAU = 350.3208 RON
Monede Crypto
1 BTC = 296089.94RON
1 ETH = 14560.29RON
1 LTC = 409.71RON
1 XRP = 2.45RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16992.22 0.12%
BET-BK 3128.86 0.27%
BET-FI 60314.98 0.44%
BET-NG 1214.58 -0.02%
BET-TR 35256.78 0.12%
BET-TRN 34444.16 0.12%
BET-XT 1447.96 0.16%
BET-XT-TR 2970.58 0.16%
BET-XT-TRN 2906.97 0.16%
BETAeRO 1064.78 0.47%
BETPlus 2509.88 0.12%
RTL 37298.92 0.08%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel