Directorul de la metrou nu are nicio tangenţă cu căile ferate. Cine spune asta

Simona Haiduc / 26 oct 2018 / 15:11

Promisiunile primite referitoare la angajarea unui număr de 354 de persoane la metrou nu au fost respectate, iar noi continuăm să nu avem oamenii necesari pentru a face revizii şi reparaţii, a atras atenţia, vineri, într-o conferinţă de presă, Ion Rădoi, preşedintele Unităţii Sindicatului Liber Metrou (USLM).

"Ca urmare a faptului că directorii generali sunt catapultaţi sub diverse forme, pe motive politice, am ajuns să avem până acum 6 luni o conducere reprezentată de directorul Aurel Radu, administrator de cantină la sectorul 1, iar acum domnul Dumitru Şodolescu care vine dintr-o multinaţională care nu are nicio tangenţă cu căile ferate sau cu domeniul. Am făcut toate demersurile, inclusiv pichetări în faţa Ministerului Transporturilor şi în faţa Guvernului să atragem atenţia asupra problemelor legate de siguranţa circulaţiei şi asupra numărului de salariaţi de care avem nevoie să ţinem roata cum am ţinut-o de 39 de ani, să se învârtă în condiţii de confort şi siguranţă. Ni s-a promis câte ceva şi nu s-a făcut nimic. Au făcut un Memorandum, au propus un număr de 354 de persoane ca fiind un număr minim de lucrători de trebuie angajaţi la metrou, ca să completăm numărul celor care au ieşit la pensie sau care au avut alte probleme de ordin medical, dar nu s-a făcut nimic. A fost doar o propunere, aşteptăm în continuare să se întâmple acest lucru", a afirmat Rădoi.

Un macaz și-a pierdut controlul

Acesta a amintit, în context, incidentele petrecute la metrou în ultima perioadă.

"Ce a însemnat asta, dincolo de lipsa de fonduri? În urmă cu circa o lună, în staţia Pipera, la trenurile de ultimă generaţie, CAF, care au venit doar de câteva luni în exploatare, am avut surpriza să se rupă o bieletă. Ca atare, bughiul nu mai avea să respecte ecartamentul corespunzător. Trenul avea 2.000 de persoane şi dacă nu era la intrare în staţie şi cu viteză redusă vă daţi seama ce se putea întâmpla. Trenul putea deraia, iar în momentul în care sărea de pe şină, nu se putea duce decât în pereţii tunelului. În urmă cu două zile, în staţia Brâncoveanu o altă surpriză. Un macaz şi-a pierdut controlul. Nu mai avem oamenii, nici cei care sunt de specialitate şi lucrează în siguranţa circulaţiei, nici numeric ca să acoperim supravegherea în staţiile de metrou. Dacă instalaţia nu ar fi sesizat la timp, dacă oamenii nu ar fi intervenit, acelaşi lucru se poate întâmpla, pentru că era în jurul orei 8 dimineaţa, oră de vârf. Tot zilele trecute, cu un curăţător de roată, cel care trebuie să asigure circulaţia în condiţii cât mai bune, am avut o altă ruptură", a spus liderul sindical.

Iată ce se poate întâmpla

Potrivit liderului USLM, metroul bucureştean se află într-o situaţie delicată după 39 de ani, o problemă fiind lipsa de personal calificat pentru operaţiunile de revizii şi reparaţii.

"Eu întreb: aceşti specialişti care recepţionează treburile, care dau de şase ori mai mult decât ne costau cele româneşti, ce au de gând? Dovada faptului că nu avem oamenii şi specialiştii de care avem nevoie sunt şi procesele verbale încheiate în urmă cu două zile, după incidentul cu macazul. Aşteptăm organele în drept să vedem cum se încheie acest raport, când aici se scrie că persoana care a intervenit şi care ridicat manivela pentru a manevra macazul numărul 2 din staţia Brâncoveanu are calitatea de montator I. Omul nu avea voie să intre acolo pentru că trebuia să aibă cel puţin calitatea de electro-mecanic, adică cel puţin o treaptă în plus. Dacă nu ai cu cine să lucrezi, iată ce se poate întâmpla. Aştept acum să văd cine răspunde, că nu băiatul ăsta e de vină, pentru că el s-a dus acolo să dea drumul la circulaţie. Nu avem oameni necesari pentru a face revizii şi reparaţii. După 39 de ani am ajuns într-o situaţie delicată", a subliniat Ion Rădoi.

Metroul nu va fi dat în exploatare

În viziunea sindicalistului, directorul general al Metrorex "are altă preocupare" în condiţiile în care a pierdut un proces cu Astaldi, cu firma care construieşte metroul din Drumul Taberei - Ghencea, firmă care trebuia ca, în 2015, conform contractului, să dea în exploatare acel tronson.

"Nu ştiu ce prevederi au avut în contract, dar tot ei au dat în judecată metroul şi au câştigat 110 milioane de euro. Acum, directorul general aleargă să facă împrumuturi prin bănci. Deci, nu îi dăm noi în judecată. Sperăm ca abia la anul, spre sfârşit, se va da în exploatare metroul din Drumul Taberei. Mai bine spus, metroul nu va fi dat în exploatare nici anul viitor. Am făcut demersurile necesare şi am anunţat Ministerul Finanţelor, Guvernul României, DNA, Primăria generală, pe domnul Dragnea, Ministerul Muncii, SRI (70% e obiectiv strategic), către ITM, Preşedinţie, ANI. Către cine să mai facem ? Niciun răspuns, niciun rezultat. Asta e Românica, din păcate", a precizat Rădoi.

Preşedintele Unităţii Sindicatului Liber Metrou a declarat, totodată, că prevederile Contractului Colectiv de Muncă (CCM) actual expiră pe data de 27 octombrie, iar dacă negocierile cu autorităţile, care vor continua şi astăzi, vor eşua sindicaliştii vor declanşa greva generală, undeva pe 10 - 15 noiembrie.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9265
Diferența 0.0006
Zi precendentă 4.9259
USD
Azi 4.0491
Diferența -0.0001
Zi precendentă 4.0492
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 12-05-2021
EUR flag1 EUR = 4.9265 RON
USD flag1 USD = 4.0491 RON
GBP flag1 GBP = 5.7238 RON
CHF flag1 CHF = 4.4882 RON
AUD flag1 AUD = 3.1777 RON
DKK flag1 DKK = 0.6626 RON
CAD flag1 CAD = 3.3462 RON
HUF flag1 HUF = 0.0137 RON
JPY flag1 JPY = 0.0372 RON
NOK flag1 NOK = 0.4914 RON
SEK flag1 SEK = 0.4869 RON
XAU flag1 XAU = 239.3472 RON
Monede Crypto
1 BTC = 232826.57RON
1 ETH = 17434.09RON
1 LTC = 1564.33RON
1 XRP = 6.14RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.67% p.a.
ROBOR:
3 luni: 1.54%
6 luni: 1.66%
12 luni: 1.75%
EURIBOR:
3 luni: -0.5330 %
6 luni: -0.5130 %
12 luni: -0.4820 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 10322.04 -0.18%
BET-BK 1946.63 -0.32%
BET-FI 44535.08 -0.35%
BET-NG 757.29 0.15%
BET-TR 17378.47 -0.18%
BET-XT 916.17 -0.17%
BET-XT-TR 1549.86 -0.16%
BETPlus 1541.08 -0.18%
RTL 21552.15 -0.57%
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină
Viață marină

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy