Coșmarul de pe DN1. Ministrul Bode știe cum se poate rezolva situația

Mara Ivan / 31 ian 2020 / 08:49
Ministrul nu înțelege de ce șoferii nu aleg și alte variante
Ministrul nu înțelege de ce șoferii nu aleg și alte variante

Peste şase ani vom ajunge să stăm 17 ore pe DN 1 şi instituţiile guvernamentale, împreună cu cele cinci primării de pe Valea Prahovei, caută soluţii pentru decongestionarea traficului pe DN1, o primă variantă alternativă fiind drumul judeţean 102i, Câmpina-Valea Doftanei-limita cu judeţul Braşov-Săcele, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la un post de televiziune. 

"Peste şase ani vom sta 17 ore pe DN1. Este inadmisibil să stăm cu mâinile în sân şi să nu ne uităm la variante alternative la acest trafic sufocant pe DN1. Şi atunci, prima varianta alternativă şi cea mai la îndemâna autorităţilor, în cazul nostru Ministerul Dezvoltării, prin Compania Naţională de Investiţii, este drumul judeţean 102 i Câmpina-Valea Doftanei- limita cu judeţul Braşo-Săcele. (...) Avem 27,5 kilometri de la Câmpina la Valea Doftanei, drum reabilitat, covor asfaltic în condiţii foarte bune de circulaţie. De la Valea Doftanei până la limita cu judeţul Braşov sunt 14 kilometri de drum judeţean, din care 3 kilometri sunt în reabilitare, asfaltare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, mai rămânând 11 kilometri de reabilitat. De la limita judeţului Braşov până la Săcele mai sunt 14 kilometri. 11 kilometri în Prahova şi 14 km în Braşov, soluţia din punctul nostru de vedere, discutată la cel mai înalt nivel, cu prim ministrul, cu ministrul Dezvoltării şi doamna preşedinte al Companiei Naţionale de Investiţii", a spus ministrul.

El a subliniat că CNI are în acest an 1,1 miliarde lei credite de angajament în buget, având astfel deschiderile necesare pentru a susţine ce înseamnă finanţare pe cele 2 obiective (11 plus 14 km)

"Am făcut un calcul, pe PNDL cei 3 km costă circa 710.000 euro pe km. Să mergem pe maxim, 1 milion pe km. Vorbim de 25 milioane de euro, aproximativ 125 milioane lei. Cele două obiective sunt predate prin procedură către Compania Naţională de Investiţii, ei realizează avizarea, propun hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economic, studiul de fezabilitate, dacă nu există, licitaţie, proiectare şi execuţie şi finanţarea acestui obiectiv. Când finalizează obiectivul îl predau către proprietar, Consiliul judeţean Prahova, respectiv Consiliul judeţean Braşov. Estimarea lor e la 20-22 luni, sub 2 ani, se pot realiza. Pe tot ce înseamnă tronsonul Prahova avem documentaţie finalizată şi scoaterea din fondul forestier a suprafeţei de pădure necesară pentru a fi predat către antreprenor respectivul traseu pentru a realiza obiectivul. Acelaşi lucru îl vom face pe sectorul judeţului Braşov. Facem toate demersurile pentru scoaterea din circuitul forestier a suprafeţei necesare pentru realizarea acestui obiectiv. Astfel, într-un termen relativ scurt, avem alternativă la circulaţia pe Valea Prahovei pentru traficul uşor, până la 7,5 tone", a explicat Bode.

Citește și Autostrăzile Comarnic-Braşov şi Unirii. Se anulează parteneriatul public-privat

Acesta a menţionat că, din măsurătorile de trafic, a rezultat că în momentele de vârf, când drumul de la Bucureşti la Braşov se face în 6-7 ore, 30% dintre cei care circulă pe acest drum nu merg în staţiunile de pe Valea Prahovei, ci sunt în tranzit şi vor putea alege noua variantă.

Totodată, ministrul a mai semnalat că, până acum, nimeni "nu a avut bunăvoinţa" de a aduce la aceeaşi masă instituţiile guvernamentale responsabile, Compania de Drumuri, Ministerul Transporturilor, cel al Fondurilor Europene, Ministerul Dezvoltării şi autorităţile locale.

"I-am adus noi, pentru prima dată. Cele 5 primării de pe Valea Prahovei: Azuga, Buşteni, Comarnic, Sinaia, Predeal. Următoarea întâlnire va avea loc miercuri, pentru a avansa cu soluţii. Împreună cu ei vom găsi soluţii alternative la decongestionare a traficului pe Valea Prahovei. Avem fonduri europene, circa 4 milioane euro pentru a elimina punctele negre de pe DN1. Suntem determinaţi să folosim aceşti bani şi să construim pasarele, supra-travesări peste linia de cale ferată, sub-traversări unde este cazul, sensuri giratorii", a mai spus Lucian Bode.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8341
Diferența -0.0010
Zi precendentă 4.8351
USD
Azi 4.0976
Diferența -0.0155
Zi precendentă 4.1131
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 04-08-2020
EUR flag1 EUR = 4.8341 RON
USD flag1 USD = 4.0976 RON
GBP flag1 GBP = 5.3537 RON
CHF flag1 CHF = 4.4795 RON
AUD flag1 AUD = 2.9278 RON
DKK flag1 DKK = 0.6493 RON
CAD flag1 CAD = 3.0629 RON
HUF flag1 HUF = 0.0140 RON
JPY flag1 JPY = 0.0387 RON
NOK flag1 NOK = 0.4497 RON
SEK flag1 SEK = 0.4694 RON
XAU flag1 XAU = 260.3097 RON
Monede Crypto
1 BTC = 45583.79RON
1 ETH = 1581.02RON
1 LTC = 234.83RON
1 XRP = 1.23RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.41% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.15%
6 luni: 2.24%
12 luni: 2.34%
EURIBOR:
3 luni: -0.4630 %
6 luni: -0.4070 %
12 luni: -0.3330 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8481.07 0.59%
BET-BK 1650.11 0.18%
BET-FI 41962.35 0.01%
BET-NG 637.53 0.18%
BET-TR 14140.21 0.58%
BET-XT 771.76 0.42%
BET-XT-TR 1292.94 0.42%
BETPlus 1271.07 0.59%
RTL 17469.37 0.65%

Comunicate de presa

Franța retrage Hidroxiclorochina din schema de tratament

Medicamente la ușă, pentru clujeni

Poşta Română a încheiat un acord...

Horia Grigorescu, directorul Poștei Române a spus ce urmează să se întâmplă în zona de investiții privind compania pe care o conduce

UNICEF şi Poşta Română, parteneriat pentru prevenirea răspândirii COVID-19

UNICEF și Poşta Română își unesc...

Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena
Atena

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
nxt.24
YesMy