Oamenii de afaceri dau sfaturi Guvernului în domeniul energiei

Simona Haiduc / 12 oct 2018 / 19:08

România are, în primul rând, nevoie de o lege care să permită repunerea în funcţiune sau construirea de noi unităţi de producere a energiei electrice (grup de circa 800 Mw, similar celui construit de OMV Petrom), înlocuirea progresivă a alimentării termocentralelor alimentate cu păcură şi/sau cărbune, susţine Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), într-un document de poziţie asupra dezbaterii referitoare la regimul fiscal aplicabil resurselor de petrol şi gaze naturale. 

"AOAR urmăreşte cu un interes major dezbaterile, atât din Parlamentul României, cât şi cele publice, ocazionate de adoptarea unei legislaţii privind impozitarea exploatării gazelor naturale provenind din Marea Neagră. Dezbaterile, limitate şi ca timp, şi ca nivel de consultare, se concentrează excesiv asupra stabilirii unui nivel acceptabil al redevenţelor ce ar urma să fie încasate de statul român, ca sursă suplimentară pentru bugetul de stat", se spune într-un comunicat al AOAR.

Oamenii de afaceri subliniază în document că au susţinut constant în ultimii ani importanţa prelucrării la un nivel cât mai avansat a materiilor prime oferite de solul şi de subsolul ţării noastre, fie că este vorba de cereale, minerale, apă minerală, resurse geotermale şi, evident, de resursele de gaze naturale şi petrol.

"În acest sens, considerăm esenţial ca deciziile vizând regimul fiscal aplicabil resurselor de petrol şi gaze, rezultate în urma exploatărilor offshore, să fie precedate de adoptarea unui proiect de lege mult mai relevant, ce urmează a fi dezbătut şi aprobat în Parlamentul României. România are, în primul rând, nevoie de o lege care să permită repunerea în funcţiune sau construirea de noi unităţi de producere a energiei electrice (grup de circa 800 Mw, similar celui construit de OMV Petrom), înlocuirea progresivă a alimentării termocentralelor alimentate cu păcură şi/sau cărbune", afirmă AOAR.

În opinia Asociaţiei, este necesară asumarea prin lege a temelor de real interes public, precum refacerea potenţialului de valorificare a gazelor naturale (a petrolului) prin repornirea capacităţilor petrochimice, modernizarea sau construirea de noi capacităţi de producţie (exemplul companiei MOL în Ungaria).

"România, cu resurse importante de petrol şi gaze, înregistrează constant deficit de balanţă comercială în domeniul produselor chimice şi petrochimice. Aceste produse ar asigura realizarea unei valori adăugate brute mult mai semnificative decât sumele încasate din impunerea unor redevenţe 'stimulative'. Reluarea producţiei de îngrăşăminte destinate agriculturii româneşti, prin repunerea în funcţiune/modernizarea capacităţilor de producţie, încă în conservare sau chiar faliment, ar trebui să constituie un alt argument ce trebuie evaluat, atât ca sursă de reducere a deficitului comercial (România importă îngrăşăminte!), cât şi ca efect de multiplicare, prin creşterea volumului şi a valorii producţiei agricole. AOAR a solicitat public, în ultimii ani, numeroaselor guverne ce au condus România să discute şi să propună o politică pe termen lung cu privire la exploatarea resurselor naturale ale României", atrag atenţia oamenii de afaceri.

AOAR apreciază că a venit timpul ca Executivul, Parlamentul şi toate partidele politice să contribuie la fundamentarea şi realizarea unor politici economice favorabile mediului de afaceri.

"Dacă România ar beneficia de o strategie energetică adecvată politicii sale industriale, prin asumarea clară, fermă şi transparentă a interesului economic al ţării, controversele actuale, partizane, nu ar fi avut loc! AOAR apreciază că a venit timpul ca, după circa 30 de ani de restructurare haotică a economiei României, Guvernul, Parlamentul şi toate partidele politice să contribuie la fundamentarea şi realizarea unor politici economice favorabile mediului de afaceri, ca sursă constantă şi unică de venituri la bugetul statului, astfel încât să fie asigurată funcţionarea coerentă şi din ce în ce mai performantă a administraţiilor centrale/locale şi sustenabilitatea sistemelor publice de pensii, sănătate, educaţie, apărare", mai spune Asociaţia.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9262
Diferența -0.0004
Zi precendentă 4.9266
USD
Azi 4.08
Diferența -0.0081
Zi precendentă 4.0881
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 07-05-2021
EUR flag1 EUR = 4.9262 RON
USD flag1 USD = 4.0800 RON
GBP flag1 GBP = 5.6770 RON
CHF flag1 CHF = 4.4941 RON
AUD flag1 AUD = 3.1708 RON
DKK flag1 DKK = 0.6625 RON
CAD flag1 CAD = 3.3476 RON
HUF flag1 HUF = 0.0137 RON
JPY flag1 JPY = 0.0374 RON
NOK flag1 NOK = 0.4911 RON
SEK flag1 SEK = 0.4854 RON
XAU flag1 XAU = 238.7720 RON
Monede Crypto
1 BTC = 237003.28RON
1 ETH = 14430.47RON
1 LTC = 1422.45RON
1 XRP = 6.58RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.67% p.a.
ROBOR:
3 luni: 1.59%
6 luni: 1.68%
12 luni: 1.75%
EURIBOR:
3 luni: -0.5320 %
6 luni: -0.5130 %
12 luni: -0.4830 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 10322.04 -0.18%
BET-BK 1946.63 -0.32%
BET-FI 44535.08 -0.35%
BET-NG 757.29 0.15%
BET-TR 17378.47 -0.18%
BET-XT 916.17 -0.17%
BET-XT-TR 1549.86 -0.16%
BETPlus 1541.08 -0.18%
RTL 21552.15 -0.57%
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy