București, pe locul 2 din 14 într-un clasament european pe domeniul transportului public

Antonia Popescu / 23 ian 2020 / 11:41
Bucureştiul ocupă locul 2 din 14 într-un clasament european pe segmentul transportului public
Bucureştiul ocupă locul 2 din 14 într-un clasament european pe segmentul transportului public

Bucureştiul ocupă locul 2 din 14 într-un clasament european pe segmentul transportului public, datorită tarifelor scăzute la biletele de călătorie, dar şi ca urmare a densităţii staţiilor, arată concluziile raportului "Mobilitate durabilă în Bucureşti. O evaluare bazată pe indicatori", întocmit de Greenpeace România.

Cu toate acestea, realizatorii cercetării susţin că municipalităţii îi lipseşte un sistem integrat de achiziţii de bilete, cum ar fi un card unic de transport public care să poată fi reîncărcat şi utilizat pentru toate tipurile de moduri de transport public.

Metroul din Drumul Taberei. Când ar putea fi dat în folosință

"Locul doi ocupat de Bucureşti în domeniul tematic al transportului public este rezultatul preţurilor atractive şi al reţelei practice pentru utilizatori. Experienţa arată că atragerea oamenilor spre utilizarea transportul public şi menţinerea participării la transportul public depinde de diverşi factori precum tariful, acoperirea, frecvenţa, confortul şi fiabilitatea (...) Preţurile biletelor sunt foarte rezonabile la 2,8 lei (ceea ce este egal cu 0,59 eurocenţi) pentru o călătorie pe liniile urbane şi preorăşeneşti (care cuprinde două bilete a câte 1,3 lei, respectiv 1,5 lei). Acest tarif este rezonabil, chiar şi dacă este ajustat ca pondere la cheltuielile pentru alimentaţia zilnică în Bucureşti. Cu toate acestea, pasagerii trebuie să cumpere în mod regulat mai multe bilete atunci când folosesc transportul în comun. Astfel, deşi Bucureştiul se află pe locul 2, îi lipseşte integrarea diferitelor tipuri de sisteme de transport public (autobuz, metrou, urban şi suburban). Pe de o parte, lipsesc staţiile intermodale, care combină diferite moduri de transport în comun, care sunt furnizate atât de operatori publici, cât şi de cei privaţi; pe de altă parte, oraşul nu oferă un sistem integrat de achiziţie a biletelor. În acest sens, atractivitatea transportului public poate fi crescută", se menţionează în raport.

Potrivit cercetării, cele mai bune practici pot fi găsite în Madrid, unde proprietatea publică Compania Municipală de Transport oferă o aplicaţie pentru dispozitive mobile, cunoscută sub numele de "MaaS Madrid", care oferă informaţii combinate ale transportului public cu noi servicii complementare de mijloace de transport utilizate în comun. "Acesta aduce toţi furnizorii de servicii de mobilitate din Madrid într-un singur instrument, oferind astfel utilizatorilor un punct de contact pentru călătoriile cu mai multe mijloace de transport în comun", notează sursa citată.

În ceea ce priveşte managementul mobilităţii, raportul Greenpeace relevă faptul că Londra, Copenhaga şi Amsterdam se clasează cel mai bine datorită combinaţiei de taxe ridicate pe oră pentru parcare, sistemelor accesibile de utilizare în comun a bicicletelor, a disponibilităţii aplicaţiilor de electro-mobilitate pentru smartphone-uri şi schemelor de taxare a congestionării.

Pe de altă parte, Budapesta, Roma şi Bucureşti se află în partea inferioară a clasamentului din cauza cotei mari de vehicule motorizate personale, a costurilor reduse de parcare pe oră, a puţinelor opţiuni de mobilitate, precum şi a indicilor mari de congestionare.

În acest sens, datele centralizate arată că Roma, cu cea mai accesibilă parcare, are cea mai mare pondere a călătoriilor motorizate, urmată de Bucureşti cu o pondere a călătoriilor motorizate de 48%. Totodată, Berlin, Bruxelles şi Viena, cu o accesibilitate similară a parcării, au o pondere mai scăzută a modurilor de transport cu motor decât Bucureşti.

"În aceste oraşe, acest lucru rezultă din cote mai mari de deplasări pe jos şi cu bicicleta, acestea fiind încurajate de o infrastructură mai sigură şi mai densă pentru mobilitatea activă. Oraşe precum Copenhaga, Amsterdam, Zurich şi Paris oferă un număr relativ ridicat de biciclete utilizate la comun şi au, simultan, cote relativ reduse ale călătoriilor cu vehicule cu motor datorită dezvoltării unei infrastructuri pentru biciclete ameliorate şi sigure", reiese din concluziile studiului de specialitate.

Raportul Greenpeace România descrie metodologia utilizată de Institutul Wuppertal în elaborarea Clasamentului oraşelor din 2018, care a măsurat şi a evaluat performanţa în domeniul mobilităţii durabile în 13 capitale europene.

Documentul de specialitate reprezintă o completare la clasamentul oraşelor din anul 2018 privind mobilitatea durabilă (Raportul "Living. Moving. Breathing", realizat de Institutul Wuppertal) în care au fost analizate oraşe europene, precum Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zurich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta şi Madrid.

Bucureştiul a fost comparat cu celelalte oraşe în ceea ce priveşte transportul public, siguranţa rutieră, calitatea aerului, managementul mobilităţii şi mobilitatea activă, iar în ansamblu Capitala s-a clasat pe locul 13 din cele 14 oraşe, pe baza punctajului obţinut pentru fiecare indicator. 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8127
Diferența 0.0059
Zi precendentă 4.8068
USD
Azi 4.3601
Diferența -0.0325
Zi precendentă 4.3926
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 28-02-2020
EUR flag1 EUR = 4.8127 RON
USD flag1 USD = 4.3601 RON
GBP flag1 GBP = 5.6207 RON
CHF flag1 CHF = 4.5243 RON
AUD flag1 AUD = 2.8419 RON
DKK flag1 DKK = 0.6440 RON
CAD flag1 CAD = 3.2425 RON
HUF flag1 HUF = 0.0142 RON
JPY flag1 JPY = 0.0401 RON
NOK flag1 NOK = 0.4625 RON
SEK flag1 SEK = 0.4509 RON
XAU flag1 XAU = 228.5606 RON
Monede Crypto
1 BTC = 37836.95RON
1 ETH = 982.11RON
1 LTC = 259.21RON
1 XRP = 1.03RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.36% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.93%
6 luni: 3.06%
12 luni: 3.16%
EURIBOR:
3 luni: -0.4250 %
6 luni: -0.3750 %
12 luni: -0.3030 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 9121.27 -4.62%
BET-BK 1744.66 -4.35%
BET-FI 45572.40 -4.57%
BET-NG 677.18 -4.68%
BET-TR 14598.99 -4.62%
BET-XT 835.00 -4.62%
BET-XT-TR 1345.54 -4.63%
BETPlus 1364.30 -4.64%
RTL 19003.38 -4.68%

Opinii

Goldman Sachs

Goldman Sachs, schițează o perspectivă sumbră pentru companiile din SUA

Companiile americane se vor confrunta cu o...

Rata şomajului înregistrat la nivel naţional în evidenţele ANOFM a fost de 2,98%

ANOFM. Ce s-a întâmplat cu rata șomajului la început de an

Rata şomajului înregistrat la nivel...

Prinţul Harry al Marii Britanii s-a întâlnit vineri cu rockerul Jon Bon Jovi

Prințul Harry face bani din muzică? Cu cine a înregistrat noua sa piesă

Prinţul Harry al Marii Britanii s-a...

Comunicate de presa

Mastercard își inaugurează primul Centru European de Rezistență Cibernetică

Centrul va aduna la un loc parteneri și...

 (ANCOM) a efectuat anul trecut aproape 4.000 de controale pe piaţa serviciilor poştale şi a comunicaţiilor electronice

Amenzi de milioane de lei pentru serviciile poştale şi comunicaţiile electronice

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi...

Ileana Ștefan

Grupul GRAMPET. Ileana Ștefan preia funcția de Chief Human Resources Officer

Grupul GRAMPET își consolidează echipa...

Mont Saint Michel, Franța
Mont Saint Michel, Franța
Bastionul Pescarilor, Budapesta
Bastionul Pescarilor, Budapesta
Castelul Schlossgarten, Germania
Castelul Schlossgarten, Germania
Castel din Scoția
Castel din Scoția
Castelul Halic, Slovacia
Castelul Halic, Slovacia
Castelul Kristin, valea Rinului, Germania
Castelul Kristin, valea Rinului, Germania
Castelul Moritzburg, Germnia
Castelul Moritzburg, Germnia
Praga
Praga
Castel
Castel

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.23