Luna aceasta, Financial Times a raportat că Nissan ia în considerare ieşirea de pe piaţa sud-coreeană deoarece tensiunile politice şi comerciale dintre Tokyo şi Seul au dus la un declin al vânzărilor produse lor nipone în ţara vecină.
"Vrem să clarificăm că subsidiara Nissan îşi va continua activităţile în Coreea de Sud, care este o piaţă de importanţă strategică", se arată în comunicatul grupului auto nipon.
Relaţia dintre Seul şi Tokio a început să se deterioreze anul trecut, în urma unei dispute generate de chestiunea compensaţiilor pentru cetăţenii sud-coreeni care au făcut muncă forţată pe perioada războiului din timpul ocupării Coreei de către Japonia.
Citește și Industria auto vrea emisii zero și cere sprijinul guvernelor
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi.