Mercedes reduce prețurile mașinilor electrice în China. Care este motivul

O decizie dificilă
O decizie dificilă

Constructorul auto german Mercedes-Benz Group AG a decis să reducă semnificativ preţul pentru două modele de automobile electrice vândute în China, cu până la 33.000 de dolari.

Decizia vine în în condiţiile în care competiţia acerbă de pe cea mai mare piaţă de automobile electrice afectează vânzările, transmite Bloomberg.

Producătorul german de automobile de lux a publicat marţi seara un comunicat pe pagina sa de Internet conform căruia a decis să reducă preţurile pentru anumite modele din gama EQ, începând de miercuri, şi de asemenea că va oferi subvenţii clienţilor care au cumpărat recent acest tip de automobile.

Reducerile de preţuri par să fie aplicabile imediat, în condiţiile în care miercuri pe pagina de Internet a Mercedes din China un automobil electric EQE avea un preţ de 478.000 yuani (67.675 de dolari), comparativ cu 528.000 de yuani marţi. Modelul de lux EQS avea miercuri un preţ de catalog de 956.000 de yuani, comparativ cu 1,19 milioane de yuani marţi, adică echivalentul unei reduceri de preţ de aproximativ 33.000 de dolari.

Potrivit unor surse din interiorul companiei, Mercedes a decis să taie preţurile pentru că vânzările sale din China au fost dezamăgitoare. Unii dealeri Mercedes au încercat deja să deruleze promoţii în încercarea de a stimula vânzările, în condiţiile în care livrările de automobile electrice EQS au scăzut până la 100 de unităţi pe lună, susţin sursele.

EQS este o versiune complet electrică a modelului Mercedes S-Class, un vehicul conceput pentru a include cele mai avansate tehnologii ale producătorului german. Însă designul EQS face ca pasagerii de pe locurile din spate au mai puţin spaţiu deasupra capului, un dezavantaj pe piaţa chineză unde clienţii bogaţi preferă să stea pe locurile din spate în loc să conducă automobilul.

Conform datelor furnizate de China Automotive Technology and Research Center, Mercedes a vândut aproximativ 8.800 de vehicule electrice (inclusiv modele mai ieftine precum EQA, EQB şi EQC) pe piaţa din China în perioada ianuarie-iulie 2022. Comparativ, producătorul chinez BYD a vândut 220.000 de vehicule electrice numai în luna octombrie.

Mercedes nu este singurul producător auto străin care răspunde la presiunile de pe piaţa chineză. Constructorul american de automobile electrice Tesla Inc. a tăiat preţurile pentru toată gama de modele vândute în China în luna octombrie.

Citește și Renault a prezentat strategia până în 2025

Producătorul auto francez Renault SA a anunţat marţi că intenţionează până în 2025 să ajungă la o marjă operaţională de 8%, datorită planului de a scinda activităţile sale din domeniul motoarelor pe combustie de afacerea specializată pe vehicule electrice, deşi planul trebuie să primească undă verde de la partenerul de alianţă Nissan, transmite Reuters.

La începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.

Marţi, Renault şi-a stabilit obiectivul de a ajunge până în 2025 la o marjă operaţională de 8%, nivelul urmând să crească la peste 10% în 2030, de la 5% previzionat pentru acest an.

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiştii şi investitorii în data de 8 noiembrie, ocazie cu care este aşteptat să ofere noi informaţii cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producţia de vehicule electrice, denumită intern cu numele de cod "Ampere", separată de divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern sub numele de cod "Horse".

Investitorii aşteaptă detalii privind strategia Renault, dar în comunicatul de marţi dimineaţă producătorul auto francez a anunţat doar că negocierile cu Nissan sunt în derulare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.925
Diferența -0.0059
Zi precendentă 4.9309
USD
Azi 4.7278
Diferența -0.0112
Zi precendentă 4.739
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-11-2022
EUR flag1 EUR = 4.9250 RON
USD flag1 USD = 4.7278 RON
GBP flag1 GBP = 5.7274 RON
CHF flag1 CHF = 5.0120 RON
AUD flag1 AUD = 3.1913 RON
DKK flag1 DKK = 0.6623 RON
CAD flag1 CAD = 3.5438 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0340 RON
NOK flag1 NOK = 0.4776 RON
SEK flag1 SEK = 0.4545 RON
XAU flag1 XAU = 266.4903 RON
Monede Crypto
1 BTC = 77733.02RON
1 ETH = 5696.62RON
1 LTC = 361.01RON
1 XRP = 1.87RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 4.06% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.85%
6 luni: 8.04%
12 luni: 8.27%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 11569.94 -0.05%
BET-BK 2172.04 0.31%
BET-FI 49976.43 0.91%
BET-NG 868.90 0.73%
BET-TR 22505.00 -0.05%
BET-TRN 22392.61 -0.05%
BET-XT 1015.54 0.14%
BET-XT-TR 1962.86 0.14%
BET-XT-TRN 1953.73 0.14%
BETAeRO 828.71 -0.05%
BETPlus 1728.87 -0.07%
RTL 26019.16 -0.08%

Opinii

Care sunt dificultățile cu care se vor confrunta economia și oamenii
Numai ei știu adevărul despre această majorare

Acesta este adevărul despre majorarea pensiilor cu 12,5%

Un procent de creștere decis cu dificultate,...

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea: Suntem într-o economie de război; Guvernul nu ne protejează

Profesorul și analistul de economie Mircea...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0