Motorul care a revoluționat industria auto. Se fabrică în România

29 Martie 2019 / 10:28
O performanță demnă de laude
O performanță demnă de laude

Ford România marchează vineri un milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la uzina din Craiova, de la lansarea producţiei acestuia în anul 2012. "Atingerea cifrei de un milion de motoare EcoBoost de 1,0 litri fabricate la Ford Craiova este o mare realizare pentru uzina noastră şi pentru angajaţii noştri. Motorul EcoBoost de 1,0 litri a revoluţionat industria noastră şi suntem foarte mândri să construim acest motor la Craiova", a declarat Ian Pearson, preşedintele Ford România şi directorul fabricii Ford Craiova.

"Motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri a fost lansat pentru prima dată pe modelul Ford Focus în 2012 şi utilizează tehnologiile Ford EcoBoost care includ injecţia directă de înaltă presiune, axe cu came cu geometrie variabilă şi turbocompresor, pentru eficientizarea consumului de combustibil, oferind puterea şi performanţele echivalente unui motor aspirat de 1,6 litri. Motorul - cu un bloc (motor) suficient de mic cât să încapă pe o foaie de hârtie A4 - a fost proiectat la centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie şi Merkenich, Germania şi este construit în fabricile Ford din Craiova, România şi din Köln, Germania", se menţionează în comunicat.

De asemenea, motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri pe benzină a câştigat timp de şase ani la rând 10 premii în cadrul competiţiei 'Motorul Internaţional al Anului' la categoria 'Cel mai bun motor sub un litru', de la lansarea sa în 2012, fiind considerat un motor eficient din punct de vedere al consumului, compact şi puternic.

Potrivit sursei citate, de la începutul anului 2018, motorul compact şi puternic Ford EcoBoost de 1,0 litri este oferit cu o tehnologie inovatoare de dezactivare a cilindrilor, care ajută la reducerea emisiilor de CO2 şi la eficientizarea consumului, devenind primul motor cu trei cilindri din lume care oferă tehnologia de dezactivare a cilindrilor.

Mai multe modele

Dezactivarea cilindrilor oferă costuri reduse de funcţionare pentru clienţii ce deţin maşini cu motor EcoBoost de 1,0 litri, prin oprirea automată a livrării de carburant şi a funcţionării supapelor pentru unul dintre cilindrii motorului, atunci când motorul nu necesită putere maximă, cum ar fi coborârea în pantă sau la viteze de croazieră.

"Motoarele noastre construite la Craiova sunt destinate nu numai modelului EcoSport pe care îl fabricăm în România, ci şi altor uzine de producţie de vehicule ale Ford din Germania, Spania, Turcia, Taiwan şi Thailanda", a adăugat Josephine Payne, manager Fabrica de Motoare Ford Craiova.

Citește și Un gigant auto are planuri mari în România

Mai multe modele Ford, printre care Fiesta, EcoSport, Focus, Turneo şi Transit sunt disponibile în Europa cu motorul în trei cilindri. În plus, motorul va fi disponibil pe gama extinsă a noului Transit Custom şi Turneo Custom, versiunile plug-in hybrid. Unul din patru vehicule noi Ford vândute în Europa sunt echipate cu motor EcoBoost de 1,0 litri provenind din Craiova sau Köln.

Investiții uriașe

În prezent, Fabrica de Motoare de la Craiova are peste 1.000 de angajaţi, care lucrează în trei schimburi pentru a răspunde cererii pieţei. De la preluarea fabricii, în martie 2008, Ford a investit aproximativ 1,5 miliarde de euro în producţia de autovehicule şi de motoare din cadrul uzinei sale moderne şi avansate de la Craiova. Din aceasta sumă, peste 200 de milioane de euro au fost investiti doar în modernizarea Fabricii de Motoare.

Ford România are până în acest moment peste 4.600 de angajaţi care lucrează în secţiile de producţie maşini şi motoare. Totodată, compania a anunţat că va angaja în acest an încă 1.700 de persoane, pentru a sprijini introducerea în producţie la uzina din Craiova a unui al doilea model de vehicul.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.7345
Diferența 0.0005
Zi precendentă 4.734
USD
Azi 4.2201
Diferența 0.0072
Zi precendentă 4.2129
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 18-07-2019
EUR flag1 EUR = 4.7345 RON
USD flag1 USD = 4.2201 RON
GBP flag1 GBP = 5.2361 RON
CHF flag1 CHF = 4.2663 RON
AUD flag1 AUD = 2.9590 RON
DKK flag1 DKK = 0.6340 RON
CAD flag1 CAD = 3.2327 RON
HUF flag1 HUF = 0.0145 RON
JPY flag1 JPY = 0.0390 RON
NOK flag1 NOK = 0.4918 RON
SEK flag1 SEK = 0.4498 RON
XAU flag1 XAU = 190.0986 RON
Monede Crypto
1 BTC = 41077.02RON
1 ETH = 901.37RON
1 LTC = 387.03RON
1 XRP = 1.34RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.63% p.a.
ROBOR:
3 luni: 3.14%
6 luni: 3.31%
12 luni: 3.48%
EURIBOR:
3 luni: -0.3100%
6 luni: -0.2300%
12 luni: -0.1120%
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 9091.28 -0.39%
BET-BK 1711.83 -0.28%
BET-FI 39803.21 -0.41%
BET-NG 738.30 -0.08%
BET-TR 14551.85 -0.39%
BET-XT 822.60 -0.37%
BET-XT-TR 1324.50 -0.38%
BETPlus 1358.26 -0.34%
RTL 18953.37 -0.40%

Opinii

Candidata germană la șefia Comisiei Europene

Von der Leyen nu iartă giganții IT. Ce și-a propus pentru șefia CE

Ursula von der Leyen a promis marţi,...

Ministrul Răzvan Cuc a fost în vizită pe șantier

Autostrada Sudului şi podul peste Dunăre. Ce spune ministrul Transporturilor

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a...

Se pregătesc niște schimbări
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia
Sicilia

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.25