Titi Aur se teme de ”cocalarul român”

Georgel Simionică / 22 iun, 11:50
Titi Aur / Foto: Facebook
Titi Aur / Foto: Facebook

Fostul pilot Titi Aur, expert în conducere defensivă, a afirmat miercuri că există "mari probleme" privind educaţia rutieră în România, adăugând că atunci când "cocalarul" român va pune mâna pe o maşină autonomă, "sigur va modifica ceva pe acolo".

"Şi eu sunt un fan al tehnologiei, dar trebuie să înţelegem că atunci când va pune mâna 'cocalarul' român pe o maşină autonomă, sigur va modifica el ceva pe acolo şi de aceea în legea din România va fi pentru maşina autonomă o lege specială. În maşina autonomă trebuie să fie obligatoriu un om şi un câine. Câinele va fi dresat să muşte omul dacă pune mâna pe ceva, pentru că sigur va strica ceva. Sper să ajungem la maşina autonomă, sper să fie aşa, doar că până atunci avem mari probleme de educaţie", a declarat Titi Aur la Conferinţa internaţională "Comportamentul uman în siguranţa rutieră 2022", organizată de Subcomisia pentru siguranţă rutieră din cadrul Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, eveniment organizat sub egida Camerei Deputaţilor.

El a adăugat că educaţia este cea mai rapidă cale de a reduce numărul de accidente în România.

"Mi-am propus să vorbesc despre educaţie. Educaţia care cred eu că este în momentul de faţă principala, poate singura, (...) cale rapidă şi relativ ieftină ca să reducem numărul de accidente. De ce relativ ieftin şi de ce rapidă? Pentru că se pot face nişte paşi mai repede decât să construim acele autostrăzi sau până vom face drumurile perfecte sau până va veni maşina autonomă", a spus Titi Aur.

Potrivit fostului pilot de raliuri, statisticile arată că majoritatea accidentelor rutiere sunt din cauza factorului uman.

"Cine influenţează siguranţa rutieră? Omul, drumul sau maşina? Dacă vorbim despre drumuri, drumurile, în ultima perioadă, au evoluat. Se asfaltează, se trag dungi, se fac autostrăzi. Începând din '90 şi până acum, drumul evoluează. Culmea este că pe toate drumurile (...) modernizate, asfaltate creşte numărul de victime. Maşina a evoluat. Chiar dacă nu suntem la nivelul pe care ni-l dorim, chiar dacă suntem mult în urmă faţă de ţările pe care le urmărim, ţările dezvoltate, totuşi nu mai suntem la nivelul anilor '90. Acum, maşinile, chiar dacă sunt vechi, au sisteme vechi, înseamnă maşini din 2010, 2012, 2015. Nu sunt foarte noi, dar au sisteme. Cine este cel mai vinovat din cele trei? Toate statisticile arată, în diferite variante, unii spun 90, unii spun 95% din accidentele rutiere sunt din cauza factorului uman. Ce înseamnă factorul uman? Păi, factorul uman înseamnă, pe de o parte, şoferul - să zicem cel mai acuzat, dar avem şi motociclistul, avem şi biciclistul, mai nou avem şi trotinetistul care a devenit o categorie de participanţi la trafic, o nouă specie greu de controlat, dar sunt printre noi. Din fericire, am scăpat de căruţaş şi de tractorist, care mai apar din când în când, dar mai rar. Şi, bineînţeles, pietonul", a subliniat el.

Titi Aur a mai spus că, din punct de vedere al educaţiei, suntem mult în urmă faţă de ce era în anii '80 şi până în '90. "De fapt, am involuat în loc să evoluăm la acest capitol", a arătat expertul în conducere defensivă. 

Citește și: Cât costă sângele de pe şoselele din România? Titi Aur, semnal de alarmă. Cifre uluitoare!

Titi Aur, pilot de raliu şi expert în conducerea defensivă a vorbit, în exclusivitate pentru DC Business, despre costurile sociale ale accidentelor rutiere. 

Titi Aur a explicat, pentru cititorii DC Business, la cât se ridică costurile pe care le au accidentele rutiere grave sau uşoare asupra societăţii şi economiei ţării noastre. Vorbim despre o sumă uriaşă. Iată ce a spus Titi Aur: 

"Există un calcul făcut de către Banca Mondială, pe urmă repetat de Comisia Europeană care spune în felul următor: România cheltuie anual ca şi costuri sociale, 3,3 miliarde de euro care înseamnă: cât are de pierdut statul dacă un om moare într-un accident rutier, dacă un altul este rănit grav sau uşor. Bineînţeles că e vorba de o medie, făcută pentru fiecare ţară în parte. Pe România o costă un pic mai mult decât pe Bulgaria. Dar de exemplu în Elveţia costurile sunt de trei ori mai mari decât în România, pentru că totul e raportat la PIB, la salarii, la toate costurile.

Răspunsul este acesta: România consumă, anual, 3,3 miliarde de euro, costuri sociale, ca urmare a accidentelor rutiere. Şi mai consumă aproximativ 1,5 miliarde de euro pe an table îndoite, adică pagube materiale.  Când vorbim de pagube materiale, aici nu e un cost direct de la bugetul statului, pentru că sunt în general suportate de către companiile de asigurări, dar înseamnă pierderi, prime de asigurări foarte mari, cheltuieli foarte mari şi tensiune foarte mare între asiguratori şi piaţa,  clienţii care se asigură: clienţii spun 'de ce voi ne faceţi prime atât de mari?' iar asigurările spun 'pentru că voi ne faceţi daune foarte mari'. Nu vreau să apăr companiile de asigurare.  Cea mai mare cheltuială pe care o are o companie într-un an şi care se reflectă în prima de asigurare de anul viitor, este despăgubirea, paguba pe care o plăteşte.

Dacă facem acest calcul cinic, cât costă sângele de pe şosea, costă 3,3 miliarde de euro pe an costuri sociale şi 1,5 miliarde de euro pagube materiale. Aproximativ cinci miliarde de euro." Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9448
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.9461
USD
Azi 4.7348
Diferența 0.0062
Zi precendentă 4.7286
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 05-07-2022
EUR flag1 EUR = 4.9449 RON
USD flag1 USD = 4.8088 RON
GBP flag1 GBP = 5.7845 RON
CHF flag1 CHF = 4.9770 RON
AUD flag1 AUD = 3.2642 RON
DKK flag1 DKK = 0.6647 RON
CAD flag1 CAD = 3.7184 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0354 RON
NOK flag1 NOK = 0.4802 RON
SEK flag1 SEK = 0.4577 RON
XAU flag1 XAU = 278.6640 RON
Monede Crypto
1 BTC = 94767.74RON
1 ETH = 5408.60RON
1 LTC = 240.39RON
1 XRP = 1.53RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.65% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.60%
6 luni: 6.72%
12 luni: 6.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12261.72 -0.87%
BET-BK 2235.44 -0.79%
BET-FI 49956.28 -1.00%
BET-NG 928.10 -1.56%
BET-TR 23448.18 0.00%
BET-TRN 23352.19 -0.04%
BET-XT 1068.29 -0.93%
BET-XT-TR 2029.14 -0.06%
BET-XT-TRN 2021.55 -0.11%
BETAeRO 902.46 -0.23%
BETPlus 1829.11 -0.83%
RTL 27208.91 -1.25%

Opinii

Virgil Popescu / Foto: gov.ro

Lui Virgil Popescu i-au murit lăudătorii

Cu mare greutate și pe ultima sută de metri,...

Mircea Coșea / Foto: Arhivă

Mircea Coșea: ”Suntem o țară de 50 de bani. O spun cu durere!”

Mircea Coșea și-a exprimat opinia față de...

Dar trebuie să privim și partea plină a paharului, adică tot e bine că s-au mai luat niște decizii

Ce spun românii despre măsurile Guvernului. Avem răspunsurile

Sunt românii mulțumiți de măsurile adoptate de...

Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda
Thailanda

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0