Patru chestiuni de reținut despre Ampère, viitorul electric al Renault

Simona Haiduc |
Data publicării:
Renault / FOTO: Facebook Renault
Renault / FOTO: Facebook Renault

Renault a prezentat miercuri certificatul oficial de naștere al entității sale electrice Ampère, precum și echipa de conducere a filialei chemată să joace un rol decisiv în transformarea grupului de automobile mai mult decât un veche de secol.

În documentul anual de înmatriculare al Renault, Ampère este prezentat ca „primul jucător pur electric și software născut din disrupția unui producător de automobile tradițional”. Entitatea are 11.000 de angajați, dintre care o treime sunt ingineri - jumătate specializați în software - și vrea să devină liderul european al vehiculelor electrice din punct de vedere al competitivității și tehnologiei.

Pentru a rămâne în cursa electrificării, Ampère vizează o reducere cu 40% a costurilor pe mașină pentru următoarea generație de vehicule până în 2027 și ulterior, prin reducerea diversității și optimizarea designului și producției, cu scopul de a reduce timpul de producție al un vehicul la mai puțin de zece ore.

Entitatea prognozează o creștere anuală a cifrei de afaceri de 30% până în 2030 și, cu 80% din investițiile deja realizate, un profit operațional și un flux de numerar liber în echilibru în 2025, apoi o marjă operațională cu două cifre în 2030.

Renault face aici un pariu diferit de cel al Stellantis, de exemplu, care refuză să-și împartă activitățile între un „newCo” și „oldCo” în numele unității grupului. Ampère trebuie să permită investitorilor o mai mare claritate asupra activității electrice a grupului de diamante, separată de activitățile termice istorice găzduite în JV „Horse”.

După luni de discuții privind restructurarea alianței istorice dintre Renault și Nissan, a cărei finalizare a fost anunțată miercuri, în special pe tema spinoasă a partajării brevetelor, Nissan s-a angajat să investească până la 600 de milioane de euro în Ampère, iar Mitsubishi, al treilea partener al alianței franco-japoneze, până la 200 de milioane.

Qualcomm și Google

Gigantul de semiconductori Qualcomm, deja partener tehnologic al Renault în arhitectura software a vehiculelor electrice de nouă generație, va investi și în Ampère, direct sau prin intermediul unei subsidiare. Ca parte a strategiei sale globale de deschidere către noi parteneri, entitatea în care Renault va rămâne cu o majoritate puternică lucrează și cu Google în infotainment și date, și cu Valeo în supercomputere și viitoare motoare electrice fără pământuri rare.

Ampère are trei fabrici în clusterul ElectriCity, situat în nordul Franței - Douai și Maubeuge pentru asamblare, Ruitz pentru transmisii - și mizează și pe producția de motoare electrice în Cléon (Seine-Maritime). Entitatea va furniza baterii de la AESC Envision chino-japonez și start-up-ul grenoblez Verkor, ale cărui gigafabrici sunt situate și în nordul țării.

Capacitatea anuală de producție ar trebui să fie inițial în jur de 400.000 de vehicule, față de doar 45.000 de vânzări anul trecut de Mégane și Kangoo electrice fabricate la Douai și Maubeuge - volum la care trebuie adăugate versiunile produse pentru Nissan și Mercedes -, pentru a ajunge la 600.000 în 2026 și un milion în 2031. În cel mai recent document de înregistrare, Renault precizează că acest obiectiv va fi atins cu ElectriCity și alte instalații ale grupului.

Ampère plănuiește un catalog de 6 vehicule electrice până în 2030, inclusiv Mégane E-Tech, deja lansat, noul Scénic în curs de lansare, micul R5, așteptat în toamna lui 2024 - și care va avea doi veri în subordine. Mărcile Alpine și Nissan - și un SUV mic cu un semn de cap la 4L, programat pentru 2025. În 2022, Renault a ocupat locul trei pe podiumul mărcilor de vânzări de electricitate din Europa, în spatele Tesla și Volkswagen.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9764
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9764
USD
Azi 4.65
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.65
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 03-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9764 RON
USD flag1 USD = 4.6500 RON
GBP flag1 GBP = 5.8180 RON
CHF flag1 CHF = 5.0964 RON
AUD flag1 AUD = 3.0368 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3893 RON
HUF flag1 HUF = 0.0128 RON
JPY flag1 JPY = 0.0299 RON
NOK flag1 NOK = 0.4198 RON
SEK flag1 SEK = 0.4254 RON
XAU flag1 XAU = 344.1075 RON
Monede Crypto
1 BTC = 279620.36RON
1 ETH = 14033.75RON
1 LTC = 376.42RON
1 XRP = 2.42RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17220.62 0.94%
BET-BK 3164.24 0.85%
BET-FI 60122.56 -0.35%
BET-NG 1230.92 0.64%
BET-TR 35730.69 0.94%
BET-TRN 34907.14 0.94%
BET-XT 1464.79 0.75%
BET-XT-TR 3005.12 0.75%
BET-XT-TRN 2940.77 0.75%
BETAeRO 1054.57 0.33%
BETPlus 2542.77 0.93%
RTL 37780.44 0.89%

Comunicate de presa

Bani
Loteria Romana

Loteria Română, modificare privind tragerile speciale de Paşte

Compania anunţă modificări faţă de programul...

Vacanță în Grecia / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel