Mercedes-Benz cheamă ajutoare pentru a ține piept concurenței cu Tesla

Mara Ivan |
Data publicării:
Are nevoie de niște specialiști adevărați
Are nevoie de niște specialiști adevărați

Constructorul auto german Mercedes-Benz a decis să îi implice pe inginerii echipei sale de Formula 1 în procesul de concepere a unor vehicule electrice de masă mai eficiente, reducând cu un sfert perioada de dezvoltare şi accelerând eforturile de a ţine pasul cu liderul Tesla, transmite Reuters.

După decenii în care au fost pionieri în tehnologia motoarelor cu combustie, constructorii auto tradiţionali precum Mercedes au rămas în urma producătorului american Tesla pe segmentul vehiculelor electrice. Echipa de Formula 1 poate ajuta Mercedes să reintre în cursă, este de părere Steven Merkt, director de soluţii de transport la TE Connectivity, un mare furnizor de componente auto.

"Nimeni nu resimte o presiune mai mare decât Mercedes pentru a fi lider la capitolul inovare. Trebuie să îşi intensifice eforturile", spune Steven Merkt.

Anul trecut, Mercedes a dezvăluit conceptul EQXX, un automobil electric super-eficient cu o autonomie de peste 1.200 de kilometri, care a fost dezvoltat împreună cu echipa de F1 a constructorului german. Modelul EQXX a fost dezvoltat în doar 18 luni, graţie expertizei inginerilor de F1 de a lucra rapid pentru a îmbunătăţi eficienţa diferitelor componente de la motoare şi până la aerodinamică sau rezistenţa la rulare.

"Avem un avantaj aici cu Formula 1 pe care alţi nu îl au. Tesla nu are aşa ceva şi nici alte echipe", subliniază directorul de tehnologie de la Mercedes, Markus Schaefer.

Viteza este un aspect important pentru că noii intraţi pe segmentul vehiculelor electrice, şi în special Tesla, nu pot dezvolta sau îmbunătăţi modele mai rapid decât constructorii tradiţionali. De exemplu, producătorii chinezi de automobile electrice au reuşit să reducă perioada de dezvoltare la o medie de 2,5 ani şi să lanseze modele inovative şi ieftine în Europa.

Nevoia de rapiditate este însoţită de accentul pus de producătorii auto pentru a face vehicule electrice mai eficiente, şi în consecinţă cu costuri mai mici, prin reducerea greutăţii, extinderii autonomiei şi utilizarea unei cantităţi mai mici de metale rare pentru baterii. Furnizorii precizează că eficienţa este inclusă acum în contractele pentru unele vehicule electrice deoarece constructorii vor să îşi facă vehiculele mai accesibile.

"Eficienţa este un catalizator cheie pentru a accelera adoptarea vehiculelor electrice la nivel global", a spus Schaefer.

O parte din lecţiile învăţate de Mercedes de pe urma conceptului EQXX vor fi incluse în noua platformă electrică care va intra în producţie în 2024, inclusiv elemente de aerodinamică, părţi din grupul motopropulsor şi sistemul software al vehiculului.

Schaefer a spus că prin aplicarea abordării din F1, Mercedes a redus timpul de dezvoltare necesar, pentru ca un nou vehicul să ajungă de pe planşă până la producţia de serie, de la o medie de 58 de luni, până la aproximativ 40 de luni. Pentru modelele derivate, modele similare construite pe aceiaşi platformă, ţinta este de aproximativ 30 de luni.

Acum echipa de ingineri F1 de la Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP), care are sediul la Brixworth, centrul Angliei, lucrează la cel puţin o jumătate de duzină de noi proiecte care vizează dezvoltarea de componente pentru modelele de masă ale Mercedes, precum baterii, invertoare şi o nouă generaţie de motoare, a spus Schaefer.

Şi alţi actori din industria auto îşi intensifică eforturile în cursa pentru viteză şi eficienţă. Constructorul american Ford Motor Co a anunţat că intenţionează să urmeze exemplul Mercedes prin revenirea în cursele de F1 în 2026, care vor oferi "o platformă incredibil de eficientă din punct e vedere al costurilor pentru a inova, a face schimb de idei şi tehnologii", a spus directorul general Jim Farley în luna februarie.

La rândul său, grupul auto german Volkswagen a anunţat că vrea să reducă timpul necesar pentru dezvoltarea de noi modele în China de la patru ani până la media de 2,5 ani de pe piaţa chineză, parţial prin delocalizarea unei părţi mai mari din activităţile de cercetare şi dezvoltare.

Constructorii auto sunt atât de concentraţi pe eficienţă încât unii au inclus penalităţi pentru furnizorii care nu respectă ţintele de eficienţă, spune Liam Butterworth, director general la furnizorul de compontente Dowlais

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9764
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9764
USD
Azi 4.65
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.65
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 05-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9764 RON
USD flag1 USD = 4.6500 RON
GBP flag1 GBP = 5.8180 RON
CHF flag1 CHF = 5.0964 RON
AUD flag1 AUD = 3.0368 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3893 RON
HUF flag1 HUF = 0.0128 RON
JPY flag1 JPY = 0.0299 RON
NOK flag1 NOK = 0.4198 RON
SEK flag1 SEK = 0.4254 RON
XAU flag1 XAU = 344.1075 RON
Monede Crypto
1 BTC = 299038.01RON
1 ETH = 14673.87RON
1 LTC = 379.07RON
1 XRP = 2.47RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17220.62 0.94%
BET-BK 3164.24 0.85%
BET-FI 60122.56 -0.35%
BET-NG 1230.92 0.64%
BET-TR 35730.69 0.94%
BET-TRN 34907.14 0.94%
BET-XT 1464.79 0.75%
BET-XT-TR 3005.12 0.75%
BET-XT-TRN 2940.77 0.75%
BETAeRO 1054.57 0.33%
BETPlus 2542.77 0.93%
RTL 37780.44 0.89%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel