Mașinile viitorului pe străzile UE. Ce vor trebui să facă

DCBusiness Team |
Data publicării:
Mașinile din UE vor trebui să aibă un set obligatoriu de tehnologii
Mașinile din UE vor trebui să aibă un set obligatoriu de tehnologii

Parlamentul European a adoptat noile reguli pentru ca echipamentele avansate de siguranţă rutieră să devină obligatorii pentru toate vehiculele vândute în UE. Propunerea urmăreşte, de asemenea, schimbarea legislaţiei existente, pentru a lua în considerare evoluţia tehnologică şi tendinţele sociale, precum îmbătrânirea populaţiei, noi surse de distragere a atenţiei şoferilor (în special utilizarea dispozitivelor electronice în timpul condusului) şi creşterea numărului bicicliştilor şi pietonilor pe drumurile europene, se arată într-un comunicat al Parlamentului European.

Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vieţii umane precum asistenţa inteligentă de viteză, ce semnalează şoferului că a depăşit limita de viteza printr-o vibraţie în pedala de acceleraţie, alerta privind somnolenţa şi atenţia dacă şoferul nu este îndeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atenţiei pentru a anunţa şoferul dacă nivelul de atenţie vizuală la situaţia de trafic este scăzut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala şoferilor din spate că maşina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor şi oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul după consumul de alcool, aparatul de înregistrare a accidentelor care ar înregistra date relevante înainte, în timpul şi după un accident rutier.

Autoturismele şi vehiculele uşoare ar urma să fie dotate cu sisteme de avertizare de frânare de urgenţă şi sisteme de avertizare la ieşirea din benzile de circulaţie (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanelor şi autobuzelor li s-ar cere să includă sisteme de vizibilitate directă, care le-ar permite şoferilor să vadă utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fără a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum şi sisteme ce ar detecta prezenţa bicicliştilor sau pietonilor în imediata vecinătate.

Citește și: Mașinile care se conduc singure au nevoie de doi oameni

Normele adoptate de Parlamentul European cer prezenţa anumitor tehnologii de salvare a vieţii omeneşti în toate maşinile noi. Elementele obligatorii de siguranţă ar trebui, de asemenea, să ajute şoferii să se obişnuiască cu tehnologiile automate şi să extindă tranziţia către maşinile fără şofer, se arată într-un comunicat al Parlamentului European.

Drumurile din UE sunt cele mai sigure din întreaga lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, faţă de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Deşi numărul de accidente s-a înjumătăţit în ultimele două decenii, statisticile arată ca numărul deceselor este în faza de stagnare, ceea ce demonstrează că este nevoie în continuare să fie îmbunătăţită siguranţa rutieră pentru a salva cât mai multe vieţi. Conform datelor Parlamentului European, în perioada 2001 - 2017 numărul de decese rutiere a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei rutiere sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda iar cu cele mai slabe România, Bulgaria şi Croaţia. 8% din accidentele rutiere au avut loc pe autostrăzi, 55% pe drumurile rurale şi 37% în zonele urbane.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9756
Diferența -0.0009
Zi precendentă 4.9765
USD
Azi 4.5772
Diferența -0.0188
Zi precendentă 4.596
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 16-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9756 RON
USD flag1 USD = 4.5772 RON
GBP flag1 GBP = 5.7994 RON
CHF flag1 CHF = 5.0733 RON
AUD flag1 AUD = 3.0569 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3593 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0296 RON
NOK flag1 NOK = 0.4279 RON
SEK flag1 SEK = 0.4285 RON
XAU flag1 XAU = 351.0005 RON
Monede Crypto
1 BTC = 301690.48RON
1 ETH = 13622.39RON
1 LTC = 374.00RON
1 XRP = 2.36RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17146.78 -0.84%
BET-BK 3135.73 -1.04%
BET-FI 57961.45 -3.21%
BET-NG 1223.13 -0.19%
BET-TR 36253.35 -0.06%
BET-TRN 35361.48 -0.13%
BET-XT 1455.25 -0.89%
BET-XT-TR 3037.33 -0.10%
BET-XT-TRN 2967.96 -0.16%
BETAeRO 1025.33 -0.77%
BETPlus 2531.75 -0.74%
RTL 37626.28 -0.87%

Opinii

Prof. Mircea Coșea

Mircea Coșea: BNR a ajuns un alergător singur de cursă lungă

Banca Națională a României a transmis luni, 13...

Parc industrial / FOTO: Freepik

Șanse bune pentru România. Parcurile industriale, o miză de 10 miliarde de euro

România are toate șansele să devină un...

Bogdan Chirieac

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel