Industria auto din Europa va pierde 500.000 de locuri de muncă. Află motivul

Industria auto din Europa va pierde 500.000 de locuri de muncă. Află motivul
Industria auto din Europa va pierde 500.000 de locuri de muncă. Află motivul

Trecerea la utilizarea exclusivă a vehiculelor electrice şi renunţarea la cele cu combustie internă ar duce la pierderea a jumătate de milion de locuri de muncă la nivel european, arată un studiu efectuat la solicitarea Asociaţiei Europene a Furnizorilor de Automobile (CLEPA), remis Agerpres.

Studiul, realizat de PwC Strategy, are ca scop evaluarea impactului a trei scenarii de politică Green Deal asupra ocupării forţei de muncă şi a valorii adăugate în rândul furnizorilor de automobile din Europa în perioada 2020-2040.

Scenariile reprezintă o abordare tehnologică mixtă, actuală numai pentru vehicule electrice propusă în pachetul Fit for 55 şi un scenariu radical de accelerare a vehiculelor electrice. Toate cele trei scenarii presupun o electrificare accelerată pentru a îndeplini obiectivele climatice, cu o cotă mare de piaţă pentru vehiculele electrice până în 2030 de peste 50%, aproape 80% şi, respectiv, de aproximativ 100%.

Sectorul producţiei de automobile este responsabil pentru mai mult de 5% din totalul angajărilor în 13 state membre ale UE, peste 60% din lucrători fiind angajaţi de furnizorii de automobile. Prin urmare, studiul oferă o evaluare foarte necesară la nivel european şi identifică riscurile şi oportunităţile oferite celor şapte ţări majore de producţie pentru componente auto (Germania, Spania, Franţa, Italia, Cehia, Polonia şi România).

O nouă investigație pe PIAȚA MEDICAMENTELOR. Ceva nu este în regulă

Studiul este, de asemenea, primul de acest gen care evaluează impactul diferitelor scenarii de politică pentru atingerea obiectivelor Green Deal, cu accent pe furnizorii de automobile.

În timp ce producătorii de autovehicule au o capacitate mai mare de a cesiona sau de a prelua activităţi pentru a compensa o pierdere de activitate în domeniul propulsorului electric, furnizorii de automobile pot reacţiona cu mult mai puţină agilitate, deoarece sunt legaţi de contracte pe termen lung cu producătorii de vehicule.

Studiul estimează că, în scenariul vehiculelor electrice exclusiv, 70% din impactul asupra ocupării forţei de muncă va fi resimţit deja în perioada 2030-2035 şi arată că oportunităţile vehiculelor electrice depind de stabilirea unui lanţ profund de aprovizionare cu baterii în UE, de sincronizare şi probabilitate, aspecte încă incerte.

Ţările din Europa de Vest par cel mai bine plasate pentru a deveni fortăreţele producţiei de propulsoare electrice, în timp ce locurile de muncă din ţările Central şi Est Europene vor rămâne dependente de motorul cu ardere internă.

Henning Rennert, partener la PwC Strategy& Germania, a declarat: "În timp ce electrificarea pune în pericol angajarea în sistemul propulsorului electric, pe de o parte, alte abilităţi ale forţei de muncă în domenii precum software-ul sau infrastructura vor fi necesare în viitor. Valoare adăugată şi crearea de locuri de muncă în tehnologiile de propulsie depind de producţia locală de baterii în Europa".

Producătorii de armament au dus-o bine în pandemie. Vânzări record

La rândul său, secretarul general CLEPA, Sigrid de Vries, a arătat că studiul evidenţiază riscurile vehiculelor electrice destinate existenţei a sute de mii de oameni care lucrează din greu pentru a oferi soluţii tehnologice în scopul mobilităţii durabile.

Potrivit acestuia, furnizorii de automobile sunt responsabili pentru cea mai mare parte a locurilor de muncă din industria de automobile.

"Inovaţiile furnizorilor de automobile au făcut ca mobilitatea electrică să fie din ce în ce mai accesibilă pentru consumatori şi un instrument esenţial pentru îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor. Dar nevoile societăţii sunt mult prea diverse pentru o abordare universală. Un cadru de reglementare care este deschis tuturor soluţiilor disponibile, cum ar fi utilizarea tehnologiilor hibride, hidrogenul verde şi combustibilii durabili din surse regenerabile, va permite inovarea pe măsură ce redefinim mobilitatea în următoarele decenii", a afirmat Vries.

Potrivit sursei citate, actuala propunere Fit-for-55 pentru standardele de emisii de CO2 pentru maşini şi camionete se uită doar la emisiile provenite de la ţeava de eşapament a vehiculului, ignorând emisiile legate de producţia vehiculelor sau combustibilii pe care îi folosesc, inclusiv modul în care este generată electricitatea.

"Pentru a stimula tehnologiile cu cea mai scăzută amprentă totală de carbon, emisiile de la vehicule ar trebui, în mod ideal, să fie reglementate pe baza ciclului de viaţă, cu o abordare Well-to-Wheel (WtW) ca prim pas, care ia în considerare producţia şi distribuţia combustibilului/electricităţii folosite pentru a alimenta un
vehicul", recomandă responsabilii CLEPA.

Reducerile emisiilor producţiei de carburanţi / energie ar trebui recunoscute atunci când se determină conformitatea cu standardele de CO2, de exemplu prin introducerea unui mecanism de creditare voluntar, care permite producătorilor de automobile o opţiune suplimentară de a îndeplini obiectivele la nivelul întregii flote cu un volum suplimentar de combustibili regenerabili.

"O abordare deschisă a tehnologiei ar trebui să includă electrificare rapidă cu energie curată şi regenerabilă, completată de tehnologie de ardere curată cu combustibili regenerabili şi durabili. Există mai multe opţiuni pe lângă zero emisii pe ţeava de eşapament şi trebuie să recunoaştem rolul pe care carburanţii neutri din punct de vedere climatic îl pot juca în reducerea emisiilor, menţinerea opţiunii consumatorilor, accesibilitatea şi menţinerea competitivităţii globale a Europei. Tehnologia nu este inamicul, ci mai degrabă combustibilii fosili, iar deschiderea tehnologică va fi esenţială pentru a asigura o tranziţie justă", a mai spus Vries.

CLEPA, Asociaţia Europeană a Furnizorilor de Automobile, cu sediul la Bruxelles, reprezintă peste 3.000 de companii, de la multinaţionale la IMM-uri.

Furnizorii de automobile din Europa angajează direct 1,7 milioane de oameni în UE. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9432
Diferența -0.0003
Zi precendentă 4.9435
USD
Azi 4.3142
Diferența 0.0011
Zi precendentă 4.3131
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 17-01-2022
EUR flag1 EUR = 4.9432 RON
USD flag1 USD = 4.3142 RON
GBP flag1 GBP = 5.9246 RON
CHF flag1 CHF = 4.7342 RON
AUD flag1 AUD = 3.1360 RON
DKK flag1 DKK = 0.6643 RON
CAD flag1 CAD = 3.4542 RON
HUF flag1 HUF = 0.0139 RON
JPY flag1 JPY = 0.0379 RON
NOK flag1 NOK = 0.4965 RON
SEK flag1 SEK = 0.4822 RON
XAU flag1 XAU = 252.8267 RON
Monede Crypto
1 BTC = 184791.81RON
1 ETH = 14095.53RON
1 LTC = 655.63RON
1 XRP = 3.32RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.17% p.a.
ROBOR:
3 luni: 3.05%
6 luni: 3.20%
12 luni: 3.29%
EURIBOR:
3 luni: -0.5630 %
6 luni: -0.5290 %
12 luni: -0.4750 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 13711.95 0.22%
BET-BK 2645.91 0.17%
BET-FI 53595.70 0.27%
BET-NG 898.82 0.03%
BET-TR 24265.32 0.22%
BET-TRN 24265.32 0.22%
BET-XT 1193.98 0.17%
BET-XT-TR 2112.31 0.17%
BET-XT-TRN 2112.31 0.17%
BETAeRO 1108.14 -0.03%
BETPlus 2042.63 0.19%
RTL 29156.43 0.21%

Opinii

Profesorul Coșea spune că introducerea TVA zero nu garantează că prețurilor nu vor crește în continuare

TVA zero la alimente. Mircea Coșea: O măsură de DISPERARE, ce implică mari RISCURI

Guvernul discută posibilitatea introducerii de...

Electricitatea s-a scumpit cu 345%, în Estonia

Electricitatea s-a scumpit cu 345%, în Estonia

Preţurile electricităţii din Estonia au atins...

Fostul premier a precizat despre cine este vorba

Certificatul verde la muncă. Florin Cîțu este de acord, dar nu pentru toți

Florin Cîțu a vorbit, din nou, despre...

Comunicate de presa

Emma Zeicescu se alătură Philip Morris România ca director de comunicare

Emma Zeicescu se alătură Philip Morris România ca director de comunicare

După o carieră de 21 de ani în media, Emma...

Victorie istorică pentru Janina Nectara: Prima bancnotă care afișează o femeie

Succes legendar al campaniei Femei pe Bancnote

De Ziua Națională a României, BNR va lansa...

Transportul electric, provocarea autorităților publice locale

Asociația Energia Inteligentă are un nou Vicepreședinte

Asociația Energia Inteligentă este bucuroasă...

Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia
Indonezia

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy