Goodyear testează noile cauciucuri fără aer

Oana Pavelescu |
Data publicării:

Goodyear testează anvelope fără aer, dar nu este clar când vor ajunge pe piață.

Compania a anunțat recent că prototipurile de anvelope au parcurs peste 120. 700 de km de testare la viteze de până la 160 km/h, la temperaturi care variază de la căldură toridă la zăpadă. O parte din aceste teste au fost efectuate cu un Tesla Model 3 pe terenul de testare Goodyear din Luxemburg, a precizat compania într-o declarație.

Denumite și anvelope nepneumatice (NPT), anvelopele fără aer au cerințe de întreținere mai mici decât cele convenționale și sunt mai capabile să suporte sarcini grele, spun experții Goodyear.

De asemenea, compania consideră că anvelopele fără aer se vor potrivi mai bine pentru vehiculele care nu se limitează la autoturisme, în special pentru microbuze autonome care ar putea fi folosite de viitoarele servicii de mobilitate pentru a deplasa persoane și bunuri în centrele urbane. O parte a procesului de dezvoltare va implica testarea anvelopelor fără aer pe "vehicule autonome și roboți de livrare”, a declarat Goodyear.

Goodyear a declarat că vizează aprobarea de către Departamentul de Transport al Statelor Unite ale Americii a anvelopelor sale fără aer, dar a precizat că acest lucru este "încă la câțiva ani distanță". Și având în vedere interesul companiei de a se adresa serviciilor de mobilitate, primele aplicații ar putea să nu fie mașinile personale.

Citește și: Cauciucuri de iarnă 2021. Schimbare uriaşă în acest an, mare atenţie

Alți mari producători de anvelope și-au arătat interesul pentru anvelopele fără aer. Bridgestone a prezentat un concept de anvelopă fără aer rezistentă la înțepături în 2011, iar în 2019, Michelin a declarat că va începe să furnizeze anvelope fără aer pentru vehiculele General Motors începând cu 2024.

Hankook și-a prezentat propriul concept de anvelope fără aer încă din 2013 și a declarat în 2015 că anvelopele fără aer se apropie de realitatea producției. Dar nu am mai auzit prea multe despre proiect de atunci.

O anvelopă fără aer a ajuns în producție - doar că nu pentru mașini. Polaris a început să le ofere ca opțiune în 2013 pe ATV-urile sale.

Primele ninsori şi-au făcut deja apariţia la munte, iar prognozele ANM anunţă că vremea se răceşte şi aduce cu ea fenomene specifice sezonului rece, astfel că dotarea maşinilor cu anvelope de iarnă este necesară.

Cauciucuri de iarnă 2021. Șoferii care își cumpără în aceste zile cauciucuri de iarnă vor găsi pe ele o etichetă nouă, cu un cod QR. Acesta conține datele tehnice ale cauciucurilor și alte informații despre produs. Codul a fost impus de Uniunea Europeană și este obligatoriu pentru toți producătorii de anvelope.

Cauciucuri de iarnă 2021. La un service din Capitală, şoferii vin în număr tot mai mare să-şi schimbe caucicurile.Adrian Mehedințu, manager service: „Sunt programări făcute până la sfârșitul lunii, constant din juma în juma de oră. Suntem la foc continuu, suntem în mijocul sezonului.”

Costurile anvelopelor sunt mai mari ca anul trecut din cauza faptului că materia primă este mai greu de găsit şi nu se mai produce la fel de mult ca înainte de criza sanitară. Pandemia a afectat preţul anvelopelor. aşa că cine vrea să schimbe cauciurile de iarnă în aest an, va plăti cu cel puţin 5% mai mult, de la un preţ mediu de 400 de lei, la 420 de lei.

Cine nu-şi pune cauciucuri de iarnă poate plăti o amendă de până la 2.900 de lei şi se va alege cu certificatul de înmatriculare reţinut. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9762
Diferența 0.0003
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.5851
Diferența 0.0096
Zi precendentă 4.5755
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 29-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9762 RON
USD flag1 USD = 4.5851 RON
GBP flag1 GBP = 5.8519 RON
CHF flag1 CHF = 5.0237 RON
AUD flag1 AUD = 3.0470 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3561 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0292 RON
NOK flag1 NOK = 0.4365 RON
SEK flag1 SEK = 0.4326 RON
XAU flag1 XAU = 345.7888 RON
Monede Crypto
1 BTC = 311402.94RON
1 ETH = 17500.41RON
1 LTC = 383.82RON
1 XRP = 2.43RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.04%
6 luni: 6.06%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17768.09 -0.92%
BET-BK 3250.34 -0.44%
BET-FI 58094.31 -0.61%
BET-NG 1276.62 -0.80%
BET-TR 37609.25 -0.90%
BET-TRN 36680.63 -0.91%
BET-XT 1506.62 -0.88%
BET-XT-TR 3151.97 -0.86%
BET-XT-TRN 3079.36 -0.86%
BETAeRO 1056.56 -0.96%
BETPlus 2623.37 -0.89%
RTL 39097.02 -0.87%

Comunicate de presa

Semnarea unui contract / Freepik

Banca Transilvania a ajuns la un acord pentru achiziţia BRD Pensii

Grupul Banca Transilvania, acord pentru...

Burgerii, în topul preferinţelor românilor, atunci când comandă online

Cu o creștere de peste 15% față de 2022,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel