Francezii neagă fuziunea dintre Renault și Nissan

DCBusiness Team |
Data publicării:
Renault Nissan
Renault Nissan

Ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a dezminţit duminică existenţa unor negocieri privind o fuziune între Renault şi Nissan, în pofida informaţiilor apărute în presă că Franţa ar face presiuni în acest sens, transmit AFP şi Bloomberg. 

Aflat în vizită la Cairo, Le Maire a dat asigurări că nu există planuri de remodelare a structurii alianţei, vechi de două decenii, între Renault SA şi Nissan Motor, al cărei arhitect, Carlos Ghosn, este de două luni în închisoare, acuzat de nereguli financiare în Japonia. 

"Nicio reechilibrare sau o modificare a structurii acţionariatului între Renault şi Nissan nu este negociată acum. Franţa vrea o guvernanţă 'stabilă şi solidă' la conducerea Renault", a declarat Bruno Le Maire pentru ziarul Journal du Dimanche. 

Nissan şi Mitsubishi l-au înlocuit pe Ghosn din funcţia de preşedinte, dar Renault l-a păstrat şi a transferat temporar îndatoririle acestuia directorului operaţional Thierry Bolloré. 

Carlos Ghosn a fost pus sub acuzare în Japonia pentru că a omis să declare autorităţilor bursiere venituri de aproximativ 5 miliarde yeni (38 milioane euro) realizate timp de cinci ani, între 2010 şi 2015. Arestarea sa vine într-un moment în care Renault înregistrează un declin al vânzărilor în Europa şi se confruntă cu o înrăutăţire a luptei pentru putere cu Nissan, partenerul său de alianţă. Există chiar o dimensiune politică a scandalului. La protestele "vestelor galbene" care au afectat semnificativ Franţa, Carlos Ghosn a devenit un simbol al averii excesive şi al derivei puterii corporaţiilor. 

Citește și:

Francezii de la Renault nu găsesc dovezi împotriva lui Carlos Ghosn



La mijloc nu e doar poziţia lui Ghosn în fruntea Renault, ci şi soarta alianţei dintre cei doi producători auto. Renault şi Nissan sunt forţate să se confrunte cu fricţiuni şi să ajungă la un nou acord privind modul de funcţionare al alianţei, consideră analiştii. 

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drept de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit în 2017 cel mai mare producător mondial de automobile, cu 10,6 milioane de unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota. 

Duminică, publicaţia niponă Nikkei anunţa că o delegaţie guvernamentală franceză a informat Tokyo că va căuta o integrare a Renault şi Nissan, cel mai probabil sub umbrela unei companii holding unice. Delegaţia, din care a făcut parte şi Martin Vial, reprezentantul statului francez în Consiliul de Administraţie al Renault, a anunţat de asemenea în cadrul întâlnirii cu directorul general al Nissan, Hiroto Saikawa, că vrea să-l numească pe următorul preşedinte al Nissan. 

Conform unor surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, discuţiile s-au axat pe ideea consolidării alianţei Renault-Nissan, dar nu s-au făcut propuneri concrete. 

Citește și:

Omul din umbra lui Carlos Ghosn. Cine este Mouna Sepehri

Ce spun analiștii

Înainte de arestarea sa, Ghosn a făcut presiuni pentru o integrare mai strânsă între cei doi producători auto, inclusiv o posibilă fuziune, anunţa recent Bloomberg, dar Nissan a anunţat că se opune dacă nu obţine mai multă putere. 

"Renault vrea să-şi exercite posibilitatea de a-i numi pe directori şi vom obţine asta la adunarea acţionarilor", a declarat Vial, într-un interviu acordat BFM Business. 

Analiştii consideră că este o perioadă dificilă legată de incertitudini privind conducerea Renault-Nissan, în condiţiile în care pe cele mai mari pieţele auto globale - China, SUA şi Europa - cererea pentru maşini este în scădere. Analiştii avertizează că alianţa este esenţială în cazul în care companiile vor să rămână competitive într-o industrie în care mărimea reprezintă un avantaj crucial. 

Renault are nevoie de Nissan, care are performanţe mai bune în cadrul alianţei, pentru a-şi îmbunătăţi situaţia financiară. Unii oficiali ai Renault sunt îngrijoraţi că marja de profit a Nissan este în scădere, inclusiv din cauza scandalului. 

"Există efecte negative în urma concentrării puterii într-o singură mână, deci în urma arestării lui Ghosn ambele părţi pot începe de la zero negocieri (privind structura alianţei). Dar nu ar fi benefic pentru niciuna dintre părţi să distrugă alianţa", a declarat o persoană apropiată de Nissan. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9763
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9761
USD
Azi 4.6386
Diferența -0.0181
Zi precendentă 4.6567
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 26-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9763 RON
USD flag1 USD = 4.6386 RON
GBP flag1 GBP = 5.8067 RON
CHF flag1 CHF = 5.0843 RON
AUD flag1 AUD = 3.0283 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3920 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0298 RON
NOK flag1 NOK = 0.4234 RON
SEK flag1 SEK = 0.4274 RON
XAU flag1 XAU = 346.8933 RON
Monede Crypto
1 BTC = 299165.63RON
1 ETH = 14630.93RON
1 LTC = 394.28RON
1 XRP = 2.45RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16971.24 0.14%
BET-BK 3120.46 0.07%
BET-FI 60049.67 -0.72%
BET-NG 1214.79 0.19%
BET-TR 35213.26 0.14%
BET-TRN 34401.64 0.14%
BET-XT 1445.69 0.10%
BET-XT-TR 2965.92 0.10%
BET-XT-TRN 2902.41 0.10%
BETAeRO 1059.84 0.16%
BETPlus 2506.82 0.14%
RTL 37270.19 0.11%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel