Covid-19 modifică stragetii. Nissan și Renault, schimbare de planuri

Mara Ivan / 26 mai 2020 / 10:33
O regândire a ceea ce va fi după pandemie
O regândire a ceea ce va fi după pandemie

Renault şi Nissan au amânat planurile lor spre o fuziune completă, râvnită de fostul lider Carlos Ghosn, iar în schimb vor repara alianţa lor de 21 de ani, în încercarea de a se redresa de pe urma pandemiei de coronavirus (COVID-19), au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Mult timp Nissan a rezistat propunerilor Renault pentru o alianţă completă, directorii producătorului auto nipon apreciind că grupul francez nu are o contribuţie echitabilă la lucrările de inginerie realizate în Japonia, susţin sursele. În condiţiile în care producătorii auto din întreaga lume sunt afectaţi de efectele epidemiei, partenerii intenţionează să revizuiască alianţa care nu a reuşit să-şi îndeplinească toate obiectivele propuse.

Ambele companii urmează să anunţe săptămâna aceasta planuri de restructurare, ele fiind văzute ca un tratat de pace menit să rezolve tensiunile îndelungate, apreciază sursele din interiorul alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi."După ploaie, pământul se întăreşte", susţine un oficial de la Nissan, citând un proverb din Japonia, care înseamnă că relaţiile devin mai solide după o perioadă de neînţelegeri.

Concedieri, închideri de fabrici

Înainte de anunţarea planurilor de restructurare, care ar putea include concedieri şi închideri de fabrici, Nissan, Renault şi Mitsubishi vor avea o conferinţă comună în 27 mai în care ar putea prezenta noua abordare a alianţei.Reprezentanţii Mitsubishi, Nissan şi Renault nu au dorit să comenteze în legătură cu planurile alianţei. Alte surse au declarat săptămâna trecută că Nissan lucrează la un plan ce prevede reducerea afacerii sale din Europa, o împărţire mai eficientă a produselor şi investiţiilor cu partenerul Renault şi concentrarea pe SUV-uri şi vehicule comerciale.

Strategia, parte a planului de redresare pe trei ani, care va fi prezentat pe 28 mai, va include un nou mod de lucru cu partenerul de alianţă Renault, prin care cele două companii îşi vor împărţi zonele de responsabilitate, în fiecare zonă una devenind "lider" şi cealaltă "subordonat", susţin sursele. Analiştii apreciază că Renault şi Nissan nu au reuşit să atingă întregul potenţial al alianţei lor şi din cauza tensiunilor privind zonele de control.

Citește și Guvernul Francez a pus condiții celor de la Renault! Ce trebuie să facă

Planul este sprijinit de directorul operaţional al Nissan, Ashwani Gupta, şi de preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard. Conform planului, Nissan va deveni "lider" în Europa pe segmentul SUV-urilor, şi va fi "subordonat" pe segmentul vehiculelor comerciale şi a maşinilor mici de oraş, unde va folosi versiune produse de Renault, precizează sursele.

De asemenea, fabrica Nissan din Sunderland, Marea Britanie, va rămâne cu două schimburi în loc de trei, dar va deveni un centru cheie pentru SUV-uri, cum ar fi modelele Qashqai şi Juke, dar aici ar putea fi produse şi SUV-uri Renault - Kadjar şi Captur, adaugă sursele.

Economii de miliarde 

Şi Renault lucrează la un plan de restructurare, care vizează realizarea unor economii în valoare de două miliarde de euro pe parcursul a trei ani, în ideea redresării situaţiei financiare, susţin alte surse. De asemenea, Renault se pregăteşte să anunţe o restrângere drastică a gamei de vehicule şi va înceta să mai producă modele binecunoscute, dar care în prezent sunt în pierdere de teren, precum monovolumul Espace.

Renault a încheiat anul 2019 cu primele sale pierderi nete din ultimii 10 ani din cauza dificultăţilor întâmpinate de partenerul său japonez Nissan, dar şi a scăderii vânzărilor şi a marjei sale operaţionale. Pentru a reduce costurile, mai multe modele Renault, care se numără printre cele mai puţin rentabile, ar urma să fie victime ale procesului de raţionalizare, chiar dacă este vorba de modele simbolice.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8378
Diferența 0.0059
Zi precendentă 4.8319
USD
Azi 4.3085
Diferența 0.0272
Zi precendentă 4.2813
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 05-07-2020
EUR flag1 EUR = 4.8378 RON
USD flag1 USD = 4.3085 RON
GBP flag1 GBP = 5.3598 RON
CHF flag1 CHF = 4.5522 RON
AUD flag1 AUD = 2.9856 RON
DKK flag1 DKK = 0.6492 RON
CAD flag1 CAD = 3.1736 RON
HUF flag1 HUF = 0.0138 RON
JPY flag1 JPY = 0.0401 RON
NOK flag1 NOK = 0.4522 RON
SEK flag1 SEK = 0.4623 RON
XAU flag1 XAU = 245.7662 RON
Monede Crypto
1 BTC = 39076.97RON
1 ETH = 976.95RON
1 LTC = 178.93RON
1 XRP = 0.76RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.41% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.19%
6 luni: 2.24%
12 luni: 2.35%
EURIBOR:
3 luni: -0.4290 %
6 luni: -0.3020 %
12 luni: -0.2370 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8668.05 0.06%
BET-BK 1680.58 0.13%
BET-FI 42916.80 -0.15%
BET-NG 654.69 0.30%
BET-TR 14452.19 0.06%
BET-XT 789.90 0.10%
BET-XT-TR 1323.18 0.10%
BETPlus 1298.20 0.05%
RTL 17945.80 0.02%

Comunicate de presa

Franța retrage Hidroxiclorochina din schema de tratament

Medicamente la ușă, pentru clujeni

Poşta Română a încheiat un acord...

Horia Grigorescu, directorul Poștei Române a spus ce urmează să se întâmplă în zona de investiții privind compania pe care o conduce

UNICEF şi Poşta Română, parteneriat pentru prevenirea răspândirii COVID-19

UNICEF și Poşta Română își unesc...

Pisicuțe
Pisicuțe
Boboci de rață
Boboci de rață
Pui de căprioară
Pui de căprioară
Ursi Koala
Ursi Koala
Miel
Miel
Leu
Leu
Pui de elefant
Pui de elefant
Boboci de lebădă
Boboci de lebădă

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
nxt.23
YesMy