Potrivit datelor analizate de DCBusiness pe baza raportului Termene.ro, Fly Lili SRL, firma care operează compania aeriană, are pierderi considerabile și un grad ridicat de îndatorare, ceea ce explică dificultățile financiare care au dus la aceste probleme fiscale.
Datorii totale de peste 197 milioane lei și pierderi de 27 milioane lei în 2024
Conform raportului Termene.ro consultat de redacția DCBusiness, Fly Lili SRL a raportat pentru anul 2024 o cifră de afaceri de 181,7 milioane lei, dar și pierderi nete de 27,1 milioane lei, în creștere față de pierderile de 14 milioane lei în 2023. Compania are datorii totale de 197,2 milioane lei, în timp ce capitalurile proprii sunt negative, la -17,4 milioane lei, ceea ce indică o situație financiară precară și o probabilitate de insolvență de 2,86%.
Firma are în prezent 124 de angajați și este activă, plătitoare de TVA, dar figurează cu restanțe la ANAF în valoare de peste 15,4 milioane lei (la 30 iunie 2025), dintre care cele mai mari sume reprezintă contribuții la asigurările sociale (9,2 milioane lei) și la sănătate (3 milioane lei).
Compania este controlată printr-o firmă înregistrată în străinătate
Fly Lili SRL are ca asociat unic societatea GBN Investment Limited, iar administrator este Jurgen Andreas Faff, cetățean german. Faff mai este asociat și/sau administrator în numeroase alte firme din România, în special în județul Sibiu, dar și în București, printre care F3 Tehnic SRL, Ham Fuel SRL, Lili Ground Handling SRL sau Fly Lili Management SRL.
De asemenea, raportul arată că în august 2023 Fly Lili SRL a constituit o garanție mobiliară în favoarea Băncii Transilvania, ceea ce confirmă încercarea companiei de a-și restructura obligațiile financiare.
Directorul neagă acuzațiile: „Am vrut doar eșalonarea datoriilor, nu am ascuns venituri”
„La sfârșitul lui 2024 am mers la ANAF și am oferit un avion ca garanție pentru a obține o eșalonare a datoriilor acumulate. Am început deja să plătim: în iulie am achitat aproape 500.000 de euro. Nu înțeleg de ce se vorbește acum despre evaziune fiscală, nu am ascuns venituri și nu am modificat baza impozabilă”, a declarat Jurgen Faff, pentru a clarifica acuzațiile formulate împotriva sa.
Avocatul companiei, Alexandru Nicolae, a precizat că acuzațiile privesc neplata la termen a contribuțiilor salariale (art. 6 din Legea evaziunii fiscale), și nu o evaziune clasică de tip fraudulos: „Nu discutăm despre ascunderea veniturilor, ci despre o întârziere la plată, un articol foarte controversat chiar și în mediul juridic”.
Reorganizare după pierderile din Brașov
FlyLili a efectuat primele zboruri regulate în 2024 din Brașov, însă a acumulat pierderi considerabile din cauza numărului redus de pasageri. Din 2025, compania a renunțat la rutele regulate și s-a orientat spre zboruri ACMI și charter, activități care generează venituri mai stabile. Totodată, a depus la ANAF documentația necesară pentru obținerea eșalonării și a efectuat o plată de 2,2 milioane lei în iulie 2025.
Reprezentanții companiei susțin că au disponibilitate pentru dialog și că planul de redresare vizează rambursarea integrală a datoriilor acumulate în perioada 2023–2024, pentru a evita orice risc de prejudiciu la bugetul public. Totuși, situația financiară prezentată de Termene.ro arată că Fly Lili are un risc comercial ridicat și o capacitate de plată estimată la doar 363.000 lei pe termen scurt, ceea ce ridică semne de întrebare asupra sustenabilității planului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.