CE vrea să pună stop rablelor. Producătorii, obligați să faciliteze refolosirea unor piese

Sunt două motive care au condus la această decizie
Sunt două motive care au condus la această decizie

Felul în care se vor produce mașinile în viitor va sprijini piaţa pentru reutilizarea, refabricarea şi recondiţionarea pieselor şi componentelor unui vehicul. Aceasta după ce noua propunere făcută de Comisia Europeană impune producătorilor anumite standarde mai prietenoase cu mediul și mai profitabile pentru industrie.

Comisia Europeană a propus, joi, măsuri de îmbunătăţire a circularităţii sectorului autovehiculelor, care acoperă proiectarea, producţia şi tratarea vehiculelor scoase din uz, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Se preconizează că acţiunile propuse vor genera venituri nete în valoare de 1,8 miliarde euro până în 2035, cu crearea de locuri de muncă suplimentare şi creşterea fluxurilor de venituri pentru industria de gestionare şi reciclare a deşeurilor. În plus, acestea vor contribui la îmbunătăţirea siguranţei rutiere în ţările terţe prin prevenirea exportului de vehicule neapte pentru circulaţie şi prin reducerea poluării nocive şi a riscurilor pentru sănătate în ţările care importă vehicule uzate din UE.

De asemenea, se preconizează că regulamentul propus, care înlocuieşte directivele actuale privind vehiculele scoase din uz şi privind posibilităţile de reutilizare, reciclare şi recuperare, va aduce beneficii substanţiale pentru mediu, inclusiv o reducere anuală de 12,3 milioane de tone de emisii de CO2 până în 2035, o mai bună valorificare a 5,4 milioane de tone de materiale şi o recuperare sporită a materiilor prime critice. Punerea în aplicare a regulamentului va duce la economii de energie pe termen lung în etapa de producţie, la reducerea dependenţei de materiile prime importate şi la promovarea unor modele de afaceri durabile şi circulare.

"Propunem astăzi norme pentru ca vehiculele să devină circulare prin proiectare şi pentru a se asigura că, la sfârşitul ciclului lor de viaţă, vehiculele sunt o sursă de piese de schimb valoroase, de materii prime critice şi de alte resurse esenţiale, cum ar fi plasticul reciclat de înaltă calitate şi oţelul. Această nouă abordare va face industria europeană a autovehiculelor mai durabilă şi mai rezilientă, va reduce dependenţa de materiile prime şi de energia primară, va stimula sectorul reciclării din UE şi va consolida pieţele pentru piesele de schimb şi materialele secundare utilizate", a declarat comisarul pentru mediu, Virginijus Sinkevicius.



Cum vor fi construite mașinile în viitor

 

Potrivit Executivului comunitar, îmbunătăţirea circularităţii în proiectarea şi producţia de vehicule va contribui la asigurarea faptului că acestea pot fi demontate cu uşurinţă. Producătorii de autoturisme vor trebui să furnizeze instrucţiuni clare şi detaliate pentru dezmembrare cu privire la modul de înlocuire şi de îndepărtare a pieselor şi componentelor în timpul utilizării şi al scoaterii din uz a unui vehicul. De asemenea, 25% din materialele plastice utilizate pentru construirea unui vehicul nou vor trebui să provină din reciclare, din care 25% trebuie reciclate de la vehicule scoase din uz.

În plus, măsurile vor duce la recuperarea mai multor materii prime de mai bună calitate, inclusiv a materiilor prime critice, a materialelor plastice, a oţelului şi a aluminiului. 30% din materialele plastice provenite de la vehicule scoase din uz ar trebui reciclate. Măsurile suplimentare vor sprijini piaţa pentru reutilizarea, refabricarea şi recondiţionarea pieselor şi componentelor unui vehicul. Statele membre sunt încurajate să ofere stimulente garajelor şi atelierelor de reparaţii pentru a sprijini vânzarea de piese de schimb.

Potrivit CE, noile norme vor consolida responsabilitatea producătorilor prin instituirea unor scheme naţionale de răspundere extinsă a producătorilor în temeiul unor cerinţe uniforme. Aceste sisteme vor urmări să ofere finanţare adecvată pentru operaţiunile obligatorii de tratare a deşeurilor, să stimuleze reciclatorii să îmbunătăţească calitatea materialelor reciclate provenite de la vehiculele scoase din uz, promovând astfel o cooperare consolidată între operatorii de tratare şi producători.

Pentru a opri dispariţia vehiculelor, propunerea prevede o mai bună aplicare a normelor actuale şi sporeşte transparenţa. Aceasta înseamnă mai multe inspecţii, urmărirea digitală a vehiculelor scoase din uz în întreaga UE, o mai bună separare a autoturismelor vechi de autoturismele scoase din uz, mai multe amenzi pentru încălcări şi interzicerea exportului de vehicule uzate care nu sunt apte pentru circulaţie. În sfârşit, domeniul de aplicare al acestor măsuri va fi extins treptat pentru a include noi categorii, cum ar fi motocicletele, camioanele şi autobuzele, asigurând o acoperire mai cuprinzătoare.

Propunerea Comisiei de regulament privind cerinţele de circularitate pentru proiectarea vehiculelor şi gestionarea vehiculelor scoase din uz va fi examinată de Parlamentul European şi de Consiliu în cadrul procedurii legislative ordinare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9677
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9675
USD
Azi 4.6717
Diferența 0.0008
Zi precendentă 4.6709
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 26-09-2023
EUR flag1 EUR = 4.9696 RON
USD flag1 USD = 4.6874 RON
GBP flag1 GBP = 5.7148 RON
CHF flag1 CHF = 5.1400 RON
AUD flag1 AUD = 3.0057 RON
DKK flag1 DKK = 0.6664 RON
CAD flag1 CAD = 3.4756 RON
HUF flag1 HUF = 0.0128 RON
JPY flag1 JPY = 0.0315 RON
NOK flag1 NOK = 0.4341 RON
SEK flag1 SEK = 0.4252 RON
XAU flag1 XAU = 288.2732 RON
Monede Crypto
1 BTC = 123069.98RON
1 ETH = 7460.37RON
1 LTC = 301.54RON
1 XRP = 2.35RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.94% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.40%
6 luni: 6.50%
12 luni: 6.63%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 14275.30 -1.11%
BET-BK 2614.66 -1.00%
BET-FI 52637.60 -1.08%
BET-NG 1063.58 -0.87%
BET-TR 28784.07 -1.11%
BET-TRN 28188.31 -1.11%
BET-XT 1227.57 -1.04%
BET-XT-TR 2459.35 -1.04%
BET-XT-TRN 2411.49 -1.04%
BETAeRO 905.77 -0.51%
BETPlus 2121.94 -1.11%
RTL 30836.06 -0.99%

Opinii

Profesorul de economie, Mircea Coșea
Siemens Energy înregistrează pierderi uriașe datorită unor problemele cu turbinele eoliene
Profesorul de economie, Mircea Coșea

S-a reinventat meseria de ”socotitor”

Puțină istorie: prin anii ”50, în prima fază a...

Comunicate de presa

Turist. Foto: Pexels.com

Turism. Topul destinațiilor de toamnă 2023

Topul preferințelor turiștilor vizează Asia,...

CEC Bank lansează un nou produs destinat fermierilor

CEC Bank continuă finanțarea agriculturii...

IBM

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1