Modelele Scout Traveler și Terra, lansate cu opțiuni de autonomie extinsă
Volkswagen (VW) și-a dezvăluit joi strategia de a relansa marca iconică Scout pe piața americană cu două noi modele de vehicule – SUV-ul Traveler și pick-up-ul Terra. Acestea vor fi disponibile în versiuni complet electrice și hibride plug-in, o decizie menită să depășească bariera autonomiei care încă descurajează o parte dintre cumpărătorii de vehicule electrice. Modelele hibride, denumite EREV (vehicule electrice cu autonomie extinsă), includ un motor pe benzină care funcționează ca generator de energie pentru baterie, oferind o autonomie de peste 800 km înainte de a necesita realimentare.
Opțiunea EREV – soluția VW la „anxietatea de autonomie”
Sistemul EREV a fost deja adoptat pe scară largă în China, iar VW îl aduce acum în SUA, având în vedere cerințele pieței americane. Scott Keogh, directorul executiv al Scout, a subliniat că opțiunea hibridă va contribui la reducerea anxietății legate de autonomie pentru clienți și va permite, în același timp, reducerea prețurilor de vânzare, datorită bateriilor mai mici, mai accesibile. „Este soluția pe care am ales-o după ce am ascultat nevoile pieței,” a declarat Keogh, precizând că acest tip de vehicul va răspunde „în mod absolut” preocupărilor cumpărătorilor cu privire la încărcarea bateriilor în timpul călătoriilor lungi.
Scout Traveler
Obiective ambițioase pentru piața din SUA
Cu o cotă de piață de doar 4% în Statele Unite, VW se află de mult timp în căutarea unei strategii pentru a deveni un jucător relevant pe această piață. Relansarea brandului Scout este considerată o mutare strategică crucială, ce ar putea schimba dinamica vânzărilor americane. „Pentru a deveni mai profitabili, trebuie să creștem în SUA,” a afirmat Arno Antlitz, directorul financiar al VW Group, adăugând că intrarea pe piața americană cu modelele Scout ar putea reprezenta un nou început pentru VW în SUA, unde piața SUV-urilor și a pick-up-urilor este una dintre cele mai profitabile.
Design și producție americane pentru a concura cu giganți autohtoni
Modelele Scout vor fi construite într-o nouă fabrică VW din Carolina de Sud, cu o investiție de 2 miliarde de dolari, iar designul va fi adaptat pentru a concura cu SUV-uri iconice americane precum Jeep Wrangler și Ford Bronco. Pick-up-ul Terra vizează să concureze cu modelele electrice Ford F-150 și Chevrolet Silverado, vizând segmente de piață unde se generează 40% din profitul industriei auto din SUA. VW își propune ca Scout să devină profitabil încă din primul an complet de producție, în 2027, mizând pe economiile de scară și pe avantajele oferite de achizițiile în masă ale companiei-mamă.
Potențialul tehnologic al parteneriatului cu Rivian
Keogh a menționat că Scout ar putea integra tehnologii din parteneriatul de 5 miliarde de dolari dintre VW și startup-ul electric american Rivian, deși nu au avut loc discuții oficiale. Acest joint venture are ca scop dezvoltarea tehnologiilor pentru vehicule alimentate cu baterii și a software-ului, cu posibilitatea ca unele dintre aceste inovații să fie incluse în modelele Scout, adăugând valoare tehnologică gamei VW.
Un nou început pentru o marcă istorică
Relansarea numelui Scout nu este întâmplătoare: modelele se vor numi „Harvester”, ca omagiu adus proprietarului original, International Harvester, care a produs aceste vehicule până în 1980. VW a achiziționat marca Scout prin preluarea companiei Navistar în 2021, iar relansarea acesteia sub formă de EV-uri și hibride plug-in reînvie o legendă americană cu un scop modern, destinat să atragă o nouă generație de cumpărători.
Scout Motors a început deja să accepte comenzi pentru noile modele, care vor fi vândute direct consumatorilor, fără intermediari, ca parte a unei noi strategii de vânzare orientate spre transparență și accesibilitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.