TAXA AUTO 2019. Noua formulă de calcul: poluatorul plăteşte scump

12 ian 2019 / 12:58
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007

Ministerul Mediului încă nu a găsit o formulă nouă de calculare a taxei de poluare pe care ar trebui să o plătească proprietarii de automobile. Vicepremierul Grațiela Gavrilescu anunța recent că formula va fi stabilită până la sfârșitul anului, însă Gavrilescu a admis recent că Ministerul Mediului nu a găsit încă o soluție. Subiectul taxei auto trenează din 2007, când a fost introdusă de guvernul Tăriceanu.

"Până la această oră, o formă care să fie agreată, fără niciun dubiu, care să nu aibă repercusiuni mari asupra noastră a tuturor nu s-a găsit. Deci, nu am găsit varianta optimă care să poată să confere, cumulate, toate plângerile şi să nu avem nicio problemă din punct de vedere juridic. În al doilea rând, ne dorim ca acea contribuţie sub deviza "Poluatorul plăteşte" să nu aibă o amprentă financiară importantă asupra noastră. Nu avem o variantă finală, pentru că avem un cumul de calcul care nu este gata. Când începem să lucrăm în sistemul matematic, apar şi alte variante şi constaţi că trebuie să reiei calculele de la capăt. Noi am crezut că putem finaliza o variantă până la finalul anului, dar nu am putut. Nu vă mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, vă spun sincer. O să mai dureze", a declarat Grațiela Gavrilescu, potrivit Agerpres. 

Citește și: DOCUMENT. Noua taxa auto, uriaşă pentru anumite mașini

Recent, ministrul Mediului a susţinut că forma finală a unei noi taxe de poluare va fi găsită până la sfârşitul lui 2018, "cel târziu până de Crăciun". Gavrilescu a precizat, atunci, că la noua taxă de poluare specialiştii care lucrează iau în calcul nu numai norma de poluare, capacitatea cilindrică, ci toate componentele "ca să nu avem niciun fel de problemă". De asemenea, noua taxă ar urma să aibă la bază studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor şi de la Registrul Auto Român (RAR). 

Taxa la care guvernele nu vor să renunțe

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. 

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi. 

Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Comisia Europeană a decis în mai multe rânduri că taxa auto și timbrul de mediu încalcă legislația europeană și a cerut statului român să retrurnezed banii încasați ilegal de la cetățeni. Unii români și-au câștigat banii în instanță, însă până acum Guvernul nu a returnat banii tuturor celor care au fost taxați pe nedrept.

Mai mult, Comisia Europeană a anunțat, în luna mai, că a declanșat procedura de infringement împotriva României deoarece nu a returnat banii, existând posbilitatea trimterii în judecată la Curtea de Justiție a Uniunii Europene care poate impune sancțiuni severe statului român. 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.7204
Diferența -0.0027
Zi precendentă 4.7231
USD
Azi 4.2231
Diferența 0.0128
Zi precendentă 4.2103
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 23-07-2019
EUR flag1 EUR = 4.7204 RON
USD flag1 USD = 4.2231 RON
GBP flag1 GBP = 5.2539 RON
CHF flag1 CHF = 4.2880 RON
AUD flag1 AUD = 2.9652 RON
DKK flag1 DKK = 0.6323 RON
CAD flag1 CAD = 3.2139 RON
HUF flag1 HUF = 0.0145 RON
JPY flag1 JPY = 0.0390 RON
NOK flag1 NOK = 0.4868 RON
SEK flag1 SEK = 0.4463 RON
XAU flag1 XAU = 192.5647 RON
Monede Crypto
1 BTC = 42286.79RON
1 ETH = 896.23RON
1 LTC = 386.79RON
1 XRP = 1.32RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.63% p.a.
ROBOR:
3 luni: 3.10%
6 luni: 3.25%
12 luni: 3.43%
EURIBOR:
3 luni: -0.3100%
6 luni: -0.2300%
12 luni: -0.1120%
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 9056.73 0.08%
BET-BK 1705.64 0.08%
BET-FI 39612.76 -0.64%
BET-NG 733.56 0.44%
BET-TR 14497.03 0.08%
BET-XT 818.89 0.01%
BET-XT-TR 1318.58 0.01%
BETPlus 1353.25 0.09%
RTL 18871.01 0.08%

Opinii

Premierul a promis încă de vineri că-l va demite pe șeful CNAS

Dăncilă: Dacă preşedintele CNAS nu demisionează, mâine îl voi demite

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat că...

Premierul Viorica Dăncilă spune că îl va demite pe șeful CNAS

Dăncilă cere demiterea directorului CNAS şi a purtătorului de cuvânt

Premierul Viorica Dăncilă a declarat joi că...

Candidata germană la șefia Comisiei Europene

Von der Leyen nu iartă giganții IT. Ce și-a propus pentru șefia CE

Ursula von der Leyen a promis marţi,...

Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska
Alaska

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2019 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
business.n-nxt.26