TAXA AUTO 2019. Noua formulă de calcul: poluatorul plăteşte scump

DCBusiness Team / 12 ian 2019 / 12:58
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007

Ministerul Mediului încă nu a găsit o formulă nouă de calculare a taxei de poluare pe care ar trebui să o plătească proprietarii de automobile. Vicepremierul Grațiela Gavrilescu anunța recent că formula va fi stabilită până la sfârșitul anului, însă Gavrilescu a admis recent că Ministerul Mediului nu a găsit încă o soluție. Subiectul taxei auto trenează din 2007, când a fost introdusă de guvernul Tăriceanu.

"Până la această oră, o formă care să fie agreată, fără niciun dubiu, care să nu aibă repercusiuni mari asupra noastră a tuturor nu s-a găsit. Deci, nu am găsit varianta optimă care să poată să confere, cumulate, toate plângerile şi să nu avem nicio problemă din punct de vedere juridic. În al doilea rând, ne dorim ca acea contribuţie sub deviza "Poluatorul plăteşte" să nu aibă o amprentă financiară importantă asupra noastră. Nu avem o variantă finală, pentru că avem un cumul de calcul care nu este gata. Când începem să lucrăm în sistemul matematic, apar şi alte variante şi constaţi că trebuie să reiei calculele de la capăt. Noi am crezut că putem finaliza o variantă până la finalul anului, dar nu am putut. Nu vă mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, vă spun sincer. O să mai dureze", a declarat Grațiela Gavrilescu, potrivit Agerpres. 

Citește și: DOCUMENT. Noua taxa auto, uriaşă pentru anumite mașini

Recent, ministrul Mediului a susţinut că forma finală a unei noi taxe de poluare va fi găsită până la sfârşitul lui 2018, "cel târziu până de Crăciun". Gavrilescu a precizat, atunci, că la noua taxă de poluare specialiştii care lucrează iau în calcul nu numai norma de poluare, capacitatea cilindrică, ci toate componentele "ca să nu avem niciun fel de problemă". De asemenea, noua taxă ar urma să aibă la bază studii şi măsurători făcute de Agenţia Naţională de Protecţia Mediului, de Institutul Naţional de Sănătate Publică, dar şi cu ajutorul specialiştilor din industria autovehiculelor şi de la Registrul Auto Român (RAR). 

Taxa la care guvernele nu vor să renunțe

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii. 

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa este suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi. 

Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii. Timbrul de mediu pentru autovehicule face parte din cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Comisia Europeană a decis în mai multe rânduri că taxa auto și timbrul de mediu încalcă legislația europeană și a cerut statului român să retrurnezed banii încasați ilegal de la cetățeni. Unii români și-au câștigat banii în instanță, însă până acum Guvernul nu a returnat banii tuturor celor care au fost taxați pe nedrept.

Mai mult, Comisia Europeană a anunțat, în luna mai, că a declanșat procedura de infringement împotriva României deoarece nu a returnat banii, existând posbilitatea trimterii în judecată la Curtea de Justiție a Uniunii Europene care poate impune sancțiuni severe statului român. 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8419
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.8426
USD
Azi 4.3293
Diferența -0.0224
Zi precendentă 4.3517
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 02-06-2020
EUR flag1 EUR = 4.8419 RON
USD flag1 USD = 4.3293 RON
GBP flag1 GBP = 5.4413 RON
CHF flag1 CHF = 4.5077 RON
AUD flag1 AUD = 2.9727 RON
DKK flag1 DKK = 0.6496 RON
CAD flag1 CAD = 3.2062 RON
HUF flag1 HUF = 0.0140 RON
JPY flag1 JPY = 0.0402 RON
NOK flag1 NOK = 0.4545 RON
SEK flag1 SEK = 0.4640 RON
XAU flag1 XAU = 242.0617 RON
Monede Crypto
1 BTC = 43861.91RON
1 ETH = 1094.71RON
1 LTC = 216.03RON
1 XRP = 0.93RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.44% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.29%
6 luni: 2.39%
12 luni: 2.46%
EURIBOR:
3 luni: -0.3070 %
6 luni: -0.1580 %
12 luni: -0.0850 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8799.33 1.13%
BET-BK 1709.91 0.87%
BET-FI 44126.35 0.09%
BET-NG 693.23 0.96%
BET-TR 14321.51 1.10%
BET-XT 806.69 0.90%
BET-XT-TR 1321.81 0.88%
BETPlus 1316.87 1.08%
RTL 18305.63 1.24%

Comunicate de presa

Franța retrage Hidroxiclorochina din schema de tratament

Medicamente la ușă, pentru clujeni

Poşta Română a încheiat un acord...

Poșta Română oferă facilități pentru cei care for să plătească ratele la bănci

UNICEF şi Poşta Română, parteneriat pentru prevenirea răspândirii COVID-19

UNICEF și Poşta Română își unesc...

Măsuri fiscal-bugetare de susținere a IMM-urilor. Credite, dobânzi

Ministerul Finanțelor Publice va implementa...

Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda
Uganda

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
nxt.23
YesMy