Skoda merge în Asia: cehii își fac fabrică de electrice în Vietnam

Oana Pavelescu |
Data publicării:
Skoda
Skoda

Cehii de la Škoda Auto, parte a grupului Volkswagen, vor începe producția de vehicule electrice în Vietnam, potrivit unui anunț al autorităților din Hanoi, citat de publicația Nikkei Asia.

Decizia marchează o nouă etapă în procesul de extindere internațională a companiei, care și-a propus să transforme Vietnamul într-un centru regional de producție pentru piețele din Asia de Sud-Est.

Cehii de la Škoda Auto, parte a grupului Volkswagen, vor începe producția de vehicule electrice în Vietnam, potrivit unui anunț al autorităților din Hanoi, citat de publicația Nikkei Asia.

Potrivit informațiilor oficiale, Škoda va produce vehicule electrice în parteneriat cu grupul local Thanh Cong (TC Group), la uzina din provincia Quang Ninh, unde se află Parcul Industrial Viet Hung. Într-un comunicat anterior, compania anunța că intenționează să dezvolte un portofoliu extins de modele pentru piața vietnameză, inclusiv familia Enyaq, primul său SUV 100% electric

Oficialii vietnamezi au declarat pentru Nikkei că Skoda va deveni una dintre companiile străine care produc vehicule electrice în țară, alături de BYD (China), Chery (China) și VinFast, producătorul autohton care domină deja segmentul local de mașini electrice.

De la importuri la producție locală

Primele modele Skoda, SUV-urile Karoq și Kodiaq, au fost lansate în Vietnam în 2023 prin importuri directe din Europa, urmând ca asamblarea locală a variantelor termice să înceapă în a doua jumătate a lui 2024. În paralel, compania pregătește terenul pentru producția locală de vehicule electrice și pentru extinderea capacităților către export în regiunea ASEAN.

Citește și: Înmatriculările de mașini electrice s-au dus la vale! Ce îi sperie pe români?

Planurile includ și asamblarea modelelor Kushaq și Slavia, produse în India, care vor fi livrate în Vietnam sub formă de kituri CKD (Completely Knocked Down).

„Vietnamul are cel mai mare potențial de creștere din regiune și reprezintă poarta de acces a mărcii către zona ASEAN”, a declarat Klaus Zellmer, directorul general al Škoda Auto. „Ne dorim să construim aici o bază solidă de producție pentru viitor, inclusiv pentru modelele electrice.”

Investiție strategică și piață în expansiune

Guvernul de la Hanoi a încurajat în ultimii ani investițiile străine în sectorul vehiculelor electrice, oferind stimulente fiscale și infrastructură pentru dezvoltarea producției locale. Vietnamul, cu o populație de aproape 100 de milioane de locuitori și o rată de motorizare de doar 38 de vehicule la mia de persoane, este considerat una dintre cele mai promițătoare piețe auto din Asia.

Uzina TC Group din Quang Ninh are o capacitate planificată de peste 30.000 de unități anual, iar după 2030 se estimează că va putea asambla până la 40.000 de vehicule pe an, o parte dintre acestea destinate exportului.

Skoda devine competitor direct pentru BYD și VinFast

Prin extinderea în Vietnam, Škoda se alătură valului de producători globali care își consolidează pozițiile în Asia de Sud-Est. Compania va concura direct cu BYD, care construiește o fabrică de baterii și vehicule electrice în nordul țării, și cu VinFast, producătorul vietnamez care s-a listat anul trecut la bursa din New York.

Pentru Volkswagen Group, investiția reprezintă și o strategie de reducere a dependenței de piața chineză, prin relocarea unei părți din producția sa în Vietnam, o economie aflată în plină expansiune și cu o politică de parteneriat deschisă față de Europa.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0845
Diferența -0.0009
Zi precendentă 5.0854
USD
Azi 4.3934
Diferența -0.0048
Zi precendentă 4.3982
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0845 RON
USD flag1 USD = 4.3934 RON
GBP flag1 GBP = 5.7726 RON
CHF flag1 CHF = 5.4772 RON
AUD flag1 AUD = 2.8657 RON
DKK flag1 DKK = 0.6808 RON
CAD flag1 CAD = 3.1315 RON
HUF flag1 HUF = 0.0132 RON
JPY flag1 JPY = 0.0285 RON
NOK flag1 NOK = 0.4354 RON
SEK flag1 SEK = 0.4630 RON
XAU flag1 XAU = 584.9749 RON
Monede Crypto
1 BTC = 458658.97RON
1 ETH = 15515.42RON
1 LTC = 446.55RON
1 XRP = 10.74RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET23078.691.29%
BET-BK4505.181.03%
BET-EF1260.891.28%
BET-FI86215.810.15%
BET-NG1727.181.44%
BET-TR53814.751.29%
BET-TRN52006.171.29%
BET-XT1992.351.17%
BET-XT-TR4546.191.18%
BET-XT-TRN4404.901.17%
BETAeRO945.241.35%
BETPlus3362.941.23%
RTL51941.371.28%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea: „Statul român nu mai lucrează pentru oameni, ci pentru partide”

Profesorul Mircea Coșea avertizează că România...

Oameni pe stradă

Profesorul Coșea explică de ce politicile fiscale actuale agravează criza bugetară

Profesorul Mircea Coșea avertizează că România...

Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel