Salonul auto din Tokyo revine după patru ani de absență, cu perspective de viitor

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Showroom Toyota / Sursa: tokyo-motorshow.co
Showroom Toyota / Sursa: tokyo-motorshow.co

Salonul auto de la Tokyo va reveni după o absență de patru ani fiind adaptat pentru era vehiculelor electrice.

Salonul japonez al mobilității, care se deschide joi, vine într-un moment critic pentru industria autohtonă. Toyota, producătorul auto cu cele mai multe vânzări pe plan mondial, a anunțat că va prioritiza producția de vehicule electrice, inclusiv planuri de comercializare a bateriilor avansate și de adoptare a unei tehnologii folosită de Tesla, arată Reuters.

Schimbarea Toyota a închis gura criticilor, potrivit cărora compania a fost prea lentă în adoptarea mașinilor electrice cu baterii. Perspectivele sunt însă mai sumbre pentru unii dintre rivalii mai mici ai gigantului auto japonez, cum ar fi Subaru, Mazda și Mitsubishi Motors, care s-ar putea confrunta cu o provocare mai dificilă în ceea ce privește lansarea vehiculelor electrice, spun analiștii.

Între timp, BYD, producătorul auto de top din China, va fi primul producător auto chinez care va expune modele la expoziție și unul dintre cei doar trei producători auto străini care vor face acest lucru, alături de mărcile germane Mercedes și BMW .

Spre deosebire de multe dintre companiile japoneze, care vor expune mașini conceptuale, producătorii auto străini vor prezenta cu toții vehicule electrice cu baterii care sunt deja în producție sau care vor intra în producție.

Se pare că există un "decalaj din ce în ce mai mare" între producătorii auto mai puternici din Japonia, precum Toyota și Honda, care realizează profituri record, și jucătorii mai slabi, a declarat Koji Endo, șeful departamentului de cercetare a acțiunilor de la SBI Securities.

Industria auto japoneză se confruntă, de asemenea, cu presiunea exercitată de costurile ridicate ale inputurilor și de scăderea vânzărilor în China, unde mărcile japoneze, precum Nissan și Mitsubishi, care ar fi decis să pună capăt producției în această țară, au fost afectate mai puternic decât alți producători din afara Chinei.

Toyota va expune la expoziție diverse modele electrice conceptuale, inclusiv un vehicul utilitar sport, o camionetă de dimensiuni medii și o mașină sport.

Toyota pledează de mult timp pentru o abordare aplicată în vederea reducerii emisiilor de carbon, care să includă și alte opțiuni de modele electrice și de energie alternativă în afară de cele cu baterii.

Compania va prezenta noi modele din seriile Century și Crown, pe care le-a prezentat anterior ca vehicule hibride și plug-in hybrid.

Nissan intenționează să expună modelele Ariya, Leaf și Sakura de asemenea cu baterii, pe lângă noile modele concept, cum ar fi un monovolum de lux.

 

Alte expoziții ale salonului auto japonez

 

Salonul bienal nu a avut loc în 2021 din cauza pandemiei. În acest an, va prezenta o serie de tehnologii de mobilitate, inclusiv vehicule autonome, motociclete, camioane și așa-numitele "mașini zburătoare".

Cu toate acestea, în pofida încercării de a atrage un public mai larg, producătorii auto japonezi se confruntă cu o presiune tot mai mare din partea unei populații care îmbătrânește rapid și este în declin, care are mai puțini tineri care să cumpere mașini, ceea ce presează vânzările auto.

Anul trecut, înmatriculările noi de autoturisme au atins cel mai scăzut nivel anual înregistrat vreodată, potrivit datelor Asociației Producătorilor de Automobile din Japonia.

Înmatriculările au scăzut cu 6,2% în 2022 față de anul precedent, la 3,4 milioane de vehicule.

Anul trecut a fost al treilea an consecutiv în care vânzările de mașini noi s-au menținut sub 4 milioane, deși au fost afectate și de consecințele unei penurii de cipuri în perioada post-pandemice care a perturbat producția și aprovizionarea auto.

În contrast cu perspectivele sumbre din Japonia, datele Federației Automotive ASEAN arată că piața auto din Asia de Sud-Est a crescut.

Citește și: Toyota, demersuri pentru a cuceri piaţa din India cu vehiculele hibrid

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9756
Diferența -0.0009
Zi precendentă 4.9765
USD
Azi 4.5772
Diferența -0.0188
Zi precendentă 4.596
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 17-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9756 RON
USD flag1 USD = 4.5772 RON
GBP flag1 GBP = 5.7994 RON
CHF flag1 CHF = 5.0733 RON
AUD flag1 AUD = 3.0569 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3593 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0296 RON
NOK flag1 NOK = 0.4279 RON
SEK flag1 SEK = 0.4285 RON
XAU flag1 XAU = 351.0005 RON
Monede Crypto
1 BTC = 300327.35RON
1 ETH = 13467.18RON
1 LTC = 375.28RON
1 XRP = 2.36RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17190.17 -0.59%
BET-BK 3149.62 -0.60%
BET-FI 58836.00 -1.75%
BET-NG 1225.72 0.02%
BET-TR 36347.10 0.20%
BET-TRN 35452.75 0.13%
BET-XT 1460.38 -0.54%
BET-XT-TR 3048.17 0.26%
BET-XT-TRN 2978.54 0.19%
BETAeRO 1034.62 0.13%
BETPlus 2538.86 -0.47%
RTL 37725.27 -0.61%

Opinii

Prof. Mircea Coșea

Mircea Coșea: BNR a ajuns un alergător singur de cursă lungă

Banca Națională a României a transmis luni, 13...

Parc industrial / FOTO: Freepik

Șanse bune pentru România. Parcurile industriale, o miză de 10 miliarde de euro

România are toate șansele să devină un...

Bogdan Chirieac

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel