Great Wall Motor (GWM), unul dintre cei mai mari constructori auto chinezi, accelerează planurile de expansiune în Europa și vizează o producție anuală de 300.000 de vehicule până în 2029, potrivit declarațiilor făcute pentru Reuters de Parker Shi, președintele GWM International. Compania a reluat în acest an căutarea pentru prima sa fabrică europeană de asamblare, analizând posibile amplasamente în Spania, Ungaria și alte state europene.
GWM caută încă locația pentru prima fabrică din UE: costurile și taxele complică decizia
Parker Shi a explicat într-un interviu acordat la sediul GWM din Baoding (provincia Hebei) că firma a reluat procesul de selecție a locației, început în 2023, dar este încă în etapa de analiză. Printre criteriile esențiale:
costurile cu forța de muncă,
infrastructura de logistică,
politicile industriale europene,
schimbările în taxele vamale aplicate vehiculelor electrice de origine chineză.
„Toate studiile de rentabilitate trebuie să fie fezabile. Altfel va fi dificil pentru noi, fiind o investiție uriașă pe termen lung”, a spus Shi pentru Reuters.
GWM ar urma, în prima etapă, să trimită componente din China către fabrica europeană, ceea ce ridică probleme logistice și de cost în faza de început a operațiunilor.
Citește și: Clasamentul mărcilor auto în România. Cele trei nume care domină piața
Europa – o piață dificilă pentru producătorii chinezi, loviți de tarife și concurență agresivă
Constructorii auto chinezi încearcă să se extindă în străinătate pentru a compensa supracapacitatea din țară și războiul prelungit al prețurilor. Dar accesul pe piața europeană este tot mai dificil:
UE a majorat tarifele pentru importurile de vehicule electrice din China,
concurența este acerbă, inclusiv din partea altor mărci chineze, precum BYD,
producătorii tradiționali europeni rămân competitori solizi.
Reuters notează că BYD consideră Spania principală candidată pentru a treia sa fabrică europeană, după cele din Ungaria și Turcia — un detaliu relevant pentru GWM, care evaluează inclusiv aceleași piețe.
Vânzările GWM au scăzut în Europa: marca Ora, minus 41% în 2023
Deși GWM a înregistrat vânzări record la nivel internațional — 453.141 vehicule anul trecut — performanța în Europa a fost modestă. Înmatriculările modelului electric Ora au scăzut cu:
41%,
până la 3.706 unități, potrivit JATO Dynamics.
Acesta este unul dintre motivele pentru care GWM vrea urgent o bază de producție locală în UE pentru a reduce costurile și a crește competitivitatea.
Obiectiv ambițios: un milion de vehicule vândute pe piețele externe până în 2030
GWM și-a propus să vândă 1 milion de vehicule anual în afara Chinei până în 2030. Parker Shi admite că ritmul actual nu este suficient: „Accelerăm strategia europeană. Totul trebuie accelerat.”
Planul companiei include o fabrică europeană capabilă să producă:
vehicule cu motoare termice,
hibride,
modele electrice pure.
Europa este văzută ca o piață cu „potențial ridicat” pentru toate aceste sisteme de propulsie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.


1 BTC = 383113.03RON
1 ETH = 12858.03RON
1 LTC = 374.29RON
1 XRP = 9.62RON 




