Chinezii de la GWM atacă Europa: fabrică nouă și 300.000 de mașini pe an

Georgel Simionică |
Data publicării:
Uzină Great Wall Motor / Foto: GWM
Uzină Great Wall Motor / Foto: GWM

Producătorul chinez Great Wall Motor vrea o fabrică în Europa și țintește 300.000 de mașini pe an până în 2029. Spania și Ungaria, pe lista scurtă a GWM.

Great Wall Motor (GWM), unul dintre cei mai mari constructori auto chinezi, accelerează planurile de expansiune în Europa și vizează o producție anuală de 300.000 de vehicule până în 2029, potrivit declarațiilor făcute pentru Reuters de Parker Shi, președintele GWM International. Compania a reluat în acest an căutarea pentru prima sa fabrică europeană de asamblare, analizând posibile amplasamente în Spania, Ungaria și alte state europene.

GWM caută încă locația pentru prima fabrică din UE: costurile și taxele complică decizia

Parker Shi a explicat într-un interviu acordat la sediul GWM din Baoding (provincia Hebei) că firma a reluat procesul de selecție a locației, început în 2023, dar este încă în etapa de analiză. Printre criteriile esențiale:

  • costurile cu forța de muncă,

  • infrastructura de logistică,

  • politicile industriale europene,

  • schimbările în taxele vamale aplicate vehiculelor electrice de origine chineză.

„Toate studiile de rentabilitate trebuie să fie fezabile. Altfel va fi dificil pentru noi, fiind o investiție uriașă pe termen lung”, a spus Shi pentru Reuters.

GWM ar urma, în prima etapă, să trimită componente din China către fabrica europeană, ceea ce ridică probleme logistice și de cost în faza de început a operațiunilor.

Citește și: Clasamentul mărcilor auto în România. Cele trei nume care domină piața

Europa – o piață dificilă pentru producătorii chinezi, loviți de tarife și concurență agresivă

Constructorii auto chinezi încearcă să se extindă în străinătate pentru a compensa supracapacitatea din țară și războiul prelungit al prețurilor. Dar accesul pe piața europeană este tot mai dificil:

  • UE a majorat tarifele pentru importurile de vehicule electrice din China,

  • concurența este acerbă, inclusiv din partea altor mărci chineze, precum BYD,

  • producătorii tradiționali europeni rămân competitori solizi.

Reuters notează că BYD consideră Spania principală candidată pentru a treia sa fabrică europeană, după cele din Ungaria și Turcia — un detaliu relevant pentru GWM, care evaluează inclusiv aceleași piețe.

Vânzările GWM au scăzut în Europa: marca Ora, minus 41% în 2023

Deși GWM a înregistrat vânzări record la nivel internațional — 453.141 vehicule anul trecut — performanța în Europa a fost modestă. Înmatriculările modelului electric Ora au scăzut cu:

  • 41%,

  • până la 3.706 unități, potrivit JATO Dynamics.

Acesta este unul dintre motivele pentru care GWM vrea urgent o bază de producție locală în UE pentru a reduce costurile și a crește competitivitatea.

Obiectiv ambițios: un milion de vehicule vândute pe piețele externe până în 2030

GWM și-a propus să vândă 1 milion de vehicule anual în afara Chinei până în 2030. Parker Shi admite că ritmul actual nu este suficient: „Accelerăm strategia europeană. Totul trebuie accelerat.”

Planul companiei include o fabrică europeană capabilă să producă:

  • vehicule cu motoare termice,

  • hibride,

  • modele electrice pure.

Europa este văzută ca o piață cu „potențial ridicat” pentru toate aceste sisteme de propulsie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.089
Diferența 0.0019
Zi precendentă 5.0871
USD
Azi 4.4112
Diferența 0.0026
Zi precendentă 4.4086
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0890 RON
USD flag1 USD = 4.4112 RON
GBP flag1 GBP = 5.7902 RON
CHF flag1 CHF = 5.4466 RON
AUD flag1 AUD = 2.8488 RON
DKK flag1 DKK = 0.6813 RON
CAD flag1 CAD = 3.1259 RON
HUF flag1 HUF = 0.0133 RON
JPY flag1 JPY = 0.0282 RON
NOK flag1 NOK = 0.4310 RON
SEK flag1 SEK = 0.4612 RON
XAU flag1 XAU = 586.2085 RON
Monede Crypto
1 BTC = 383113.03RON
1 ETH = 12858.03RON
1 LTC = 374.29RON
1 XRP = 9.62RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET22833.03-0.30%
BET-BK4482.42-0.22%
BET-EF1250.04-0.41%
BET-FI89634.79-0.21%
BET-NG1699.86-0.45%
BET-TR53469.05-0.30%
BET-TRN51649.81-0.30%
BET-XT1980.31-0.29%
BET-XT-TR4533.07-0.29%
BET-XT-TRN4390.77-0.29%
BETAeRO926.76-0.45%
BETPlus3325.40-0.30%
RTL51446.23-0.29%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea
Excesul are întotdeauna un final / Ilustrație: Freepik
Prof. Mircea Coșea

Mircea Coșea: Românii au ajuns să muncească ieftin și pentru alții

Profesorul Mircea Coșea avertizează că România...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel