Autoturismele noi cresc cu 11,4%, iar segmentul electrificat trece de 56% cotă de piață
În luna octombrie au fost înmatriculate 12.769 autoturisme noi, cu 11,4% mai multe față de perioada similară din 2024, potrivit analizei APIA pe baza datelor DGPCI.
Schimbarea majoră vine însă din structura pieței: autoturismele electrificate – care includ motorizări mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid și 100% electrice – au ajuns la 56,5% cotă de piață, depășind pentru prima dată în mod constant motorizările clasice pe benzină și motorină.
Creșterile sunt puternice pe toate segmentele:
mild-hybrid: +12%
full-hybrid: +25,3%
plug-in hybrid: +57,6%
electrice (BEV): +80%, ajungând la o cotă de 8%
Motorizările diesel cresc ușor, la 7,5% cotă, iar cele pe benzină scad cu 6,5%.
Dacia rămâne lider, dar Toyota și Renault accelerează în ritm rapid
În topul mărcilor, Dacia conduce cu 3.439 unități în octombrie, în creștere cu 15,6%. Urmează Toyota, cu un avans impresionant de 28,1%, și Renault, cu +41,6%.
Pe modele, Dacia Logan rămâne liderul absolut (1.281 unități), urmat de Sandero (751 unități) și Duster (703 unități). Bigster continuă să crească, ajungând la 438 unități în luna analizată.
Segmentarea pe clase arată o piață în schimbare: clasa A crește spectaculos (+79,4%), clasa B avansează puternic (+39,2%), iar clasa C continuă declinul (-3,2%). SUV-urile domină însă autoritar piața cu o cotă de 50,8%.
Electricele cresc, dar BEV-urile rămân în teritoriu negativ pe acumulat anual
Deși BEV-urile cresc în octombrie cu 80%, pe primele zece luni piața electricelor rămâne în scădere (-18,4%).
Topul mărcilor electrice pe 2025:
Dacia – 1.189 unități (-47%)
Hyundai – 1.010 unități (+87%)
Tesla – 905 unități (-60%)
La plug-in hybrid, topul este condus de Ford Kuga (574 unități), Hyundai Tucson (570) și Volkswagen Tiguan (508).
La full-hybrid, Toyota rămâne lider absolut (10.392 unități), iar Dacia urcă puternic pe locul 2, cu un avans spectaculos (+297%).
Vehiculele comerciale: declin la ușoare, explozie la camioane grele
Segmentul vehiculelor comerciale ușoare scade ușor în octombrie, cu -0,1%, în timp ce vehiculele grele înregistrează o creștere de 35%.
Topul camioanelor grele este condus de Mercedes-Benz (302 unități, +125%), urmat de Volvo și DAF.
Declarația APIA: România își conturează poziționarea internațională privind combustibilii sustenabili
Președintele APIA, Dan Vardie, subliniază că electrificarea nu este singura direcție în tranziția sectorului auto, România alăturându-se unei inițiative internaționale susținute de Brazilia și Japonia pentru o abordare „pragmatică” a decarbonizării.
În cadrul COP30 din Brazilia, APIA va susține utilizarea mixtă de tehnologii – electrificare, biocombustibili, hidrogen –, în paralel cu dezvoltarea infrastructurii.
Pe 18 noiembrie, Forumul Mobilității Sustenabile și Accesibile va detalia această direcție strategică.
Piața auto continuă să crească în 2025, dar rămâne volatilă
Pe primele zece luni ale anului, autoturismele noi însumează 120.836 unități, în ușoară scădere față de 2024 (-3,6%), semn că ritmul anual este puternic influențat de variațiile lunare și de schimbările economice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.


1 BTC = 405909.69RON
1 ETH = 13285.50RON
1 LTC = 407.09RON
1 XRP = 9.44RON 





