Stellantis nu a reuşit să îşi îndeplinească ţinta de autoturisme electrice produse în Italia

DCBusiness Team |
Data publicării:
Mașină electrică /FOTO: Stellantis Facebook
Mașină electrică /FOTO: Stellantis Facebook

Stellantis a produs anul trecut în Italia mai puţine vehicule electrice decât a planificat.

Stellantis a produs anul trecut în Italia mult mai puţine maşini complet electrice 500e decât a planificat, a anunţat sindicatul FIM CISL, cumpărătorii aşteptând subvenţiile guvernamentale pentru achiziţionarea de vehicule electrice (EV), transmite Reuters.

Stellantis, care deţine mărcile Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo, este singurul mare producător auto al Italiei.

În 2023, Stellantis a fabricat 751.384 vehicule în Italia, un avans de 9,6% faţă de 2022, a informat liderul FIM CISL, Ferdinando Uliano, la conferinţa anuală de presă a sindicatului dedicată producţiei companiei pe plan intern.

Creşterea a fost susţinută de vehiculele comerciale, care au compensat declinul de 49% al producţiei de maşini sport Maserati şi impactul opririi producţiei timp de 20 de zile la uzina din Torino, unde se fabrică modelul 500e.

Doar 77.000 de maşini 500e au fost produse anul trecut în Italia, faţă de nivelul de 90.000 de unităţi previzionat la începutul lui 2023.

Subvenţiile guvernamentale pentru achiziţionarea de vehicule electrice, anunţate de câteva ori anul trecut, dar care nu au fost încă implementate, au determinat cumpărătorii să amâne achiziţiile, a declarat Uliano, care se aşteaptă în curând la anunţarea programului de stimulente de către autorităţile de la Roma.

Lipsa infrastructurii de încărcare afectează de asemenea piaţa EV, avertizează sindicatul.

În 2023, înmatriculările de autoturisme în Italia au crescut cu 19%, până la 1,57 milioane de unităţi, potrivit datelor publicate de Ministerul Transporturilor. Cu toate acestea, cota de piaţă a automobilelor electrice este mult mai scăzută în Italia (aproximativ 4%) decât media europeană (aproximativ 14%).

Vânzările ar urma să crească anul acesta, în urma posibilei implementări a subvenţiilor guvernamentale pentru achiziţionarea de vehicule electrice, iar lansarea modelului 500e în SUA ar urma să majoreze producţia din Italia, a informat liderul FIM CISL.

Autorităţile de la Roma anunţaseră în decembrie că intenţionează să aloce 930 milioane de euro pentru a ajuta gospodăriile cu venituri mai scăzute să cumpere vehicule prietenoase cu mediul, cum ar fi modelele complet electrice şi hibride, produse în Italia.

De asemenea, Guvernul italian vrea să ajungă la un acord cu Stellantis, al treilea producător auto mondial, privind majorarea producţiei anuale interne la un milion de vehicule şi camionete până în 2028.

Pentru îndeplinirea acestui obiectiv, Executivul caută să încurajeze alţi producători auto, pe lângă Stellantis, să fabrice maşini în Italia şi să sporească producţia, a afirmat ministrul Industriei, Adolfo Urso.

Pentru necesităţile sale de baterii pentru vehicule electrice în Europa, Stellantis construieşte trei "gigafactories", în Franţa, Germania şi Italia, prin societatea sa mixtă ACC pe care o deţine cu Mercedes şi TotalEnergies.

Stellantis a produs sub 700.000 de vehicule în Italia în 2022 şi în 2021. Ultima dată când Stellantis a produs peste un milion de vehicule în Italia a fost în 2017.

În prezent, Stellantis are aproximativ 45.000 de angajaţi în Italia, iar conform Asociaţiei ANFIA în toată industria auto a ţării lucrează peste 270.000 de persoane, direct şi indirect. Sectorul auto este responsabil pentru mai mult de 5% din PIB-ul Italiei.

Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.

Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.

Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.6361
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.6361
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 02-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.6361 RON
GBP flag1 GBP = 5.8194 RON
CHF flag1 CHF = 5.0891 RON
AUD flag1 AUD = 3.0287 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3885 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0296 RON
NOK flag1 NOK = 0.4212 RON
SEK flag1 SEK = 0.4230 RON
XAU flag1 XAU = 345.2064 RON
Monede Crypto
1 BTC = 265938.56RON
1 ETH = 13501.34RON
1 LTC = 369.13RON
1 XRP = 2.38RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17060.94 -0.35%
BET-BK 3137.70 -0.03%
BET-FI 60331.28 0.10%
BET-NG 1223.09 -0.09%
BET-TR 35399.37 -0.35%
BET-TRN 34583.46 -0.35%
BET-XT 1453.84 -0.25%
BET-XT-TR 2982.66 -0.25%
BET-XT-TRN 2918.79 -0.25%
BETAeRO 1051.13 -0.84%
BETPlus 2519.24 -0.35%
RTL 37445.35 -0.36%

Comunicate de presa

Se iau la puricat documente / FOTO: Freepik

Cum se face schimbarea sediului social al unei firme în România

Sediul social al unei societăți reprezintă un...

Foto: Pexels.com

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel