Se caută forță de muncă. Prof. Lucian Georgescu: Industria navală are nevoie ca de aer de oameni

Simona Haiduc |
Data actualizării: | Data publicării:
Rectorul Universității „Dunărea de Jos” Galați, Prof. univ. dr. ing. Puiu Lucian Georgescu la DC News TV
EXCLUSIV
Rectorul Universității „Dunărea de Jos” Galați, Prof. univ. dr. ing. Puiu Lucian Georgescu la DC News TV

Rectorul Universității ”Dunărea de Jos” din Galați, profesorul Lucian Georgescu, a vorbit, în cadrul interviurilor DCNews și DCBusiness, despre învățământul dual, despre cererea de forță de muncă din industria navală. 

De ce această absență la Bacalaureat?  ”Sunt câteva chestii multiple. În primul rând este vorba despre o tendință de scădere demografică, la care se asociază tendința de renunțare la prezentare în sesiunile normale de Bac, adică prima de vară și a doua de toamnă. La procentul relativ stabil acum de absolvenți de liceu cu bac-ul luat, sunt un milion de absolvenți de liceu fără Bacalaureatul luat”, a explicat profesorul Georgescu. 

Întrebat dacă acest milion poate fi considerat un eșec la sistemului de învățământ, invitatul jurnalistului Val Vâlcu a recunoscut că, dincolo de definițiile care s-ar putea da acestui fenomen, ”el reprezintă o mare problemă administrativă, pentru că un absolvent de liceu este cel care are Diplomă de bacalaureat. Este o categorie. O parte din sunt plecați, dar mulți sunt încă în România, iar calificarea lor este neclară. 

Nu există un mecanism

Acum sunt în pregătire acele proiecte mari pe PNRR pe învățământ dual, adică și profesional și liceal, să zicem, iar acest tip de proiect va permite accesul pe cale de filieră profesională a acestora, urmând ca ei să fie încurajați să își dea bac-ul și să vină după aceea în universități, o parte din ei. Deocamdată însă nu există un mecanism clar pentru cei peste un milion de tineri care sunt pe dinafara sistemului, am putea spune”, a subliniat rectorul Universității ”Dunărea de Jos” din Galați. 

50.000 de marinari 

În ceea ce privește cererea pentru anumite meserii, cum ar fi mecanici de locomotivă, de pe piața din România, angajarea este condiționată de existența Diplomei de Bacalaureat. ”Așa este”, a confirmat profesorul Georgescu. ”Gândiți-vă că pentru mecanici de locomotivă este o cerere militară, dar există o cerere fantastică de marinari, pentru toate tipurile de activități legate de circulația pe Dunăre și pe mare”. ”Se cere bac-ul?”, a întrebat Val Vâlcu. ”Da, obligatoriu. Dacă vrei pe cineva calificat pe un vapor modern, trebuie neapărat bac-ul. Dacă vrei, după aceea, ingineri de bord sau tehnician de bord, trebuie să fie absolvent de studii superioare. Dar, numai ce înseamnă Dunăre, pe circuitul de la Constanța până la Marea Nordului, adică legătura Main - Rin, cererea, în acest moment, este de circa 50.000 de marinari. Dacă s-ar găsi un sistem care să-i formeze, mâine ar fi angajați. 

3000 de sudor

Mai mult, șantierele navale de jur împrejurul nostru - suntem într-o regiune cu Dunăre, cu mare, șantiere navale, de la Constanța, la Tulcea, Brăila, Galați și mai departe spre Giurgiu - au nevoie, în acest moment, de aproximativ 3000 de sudori în condiții speciale pentru corpurile de navă care sunt în construcție. Deci, subliniez, există un deficit pe piață de 3000 de sudori, numai în industria navală. Am început tatonările de rigoare, numai că este foarte dificil să faci o școală de sudori. Avem școală de ingineri de sudură, dar lumea nu prea are nevoie de ingineri de sudură. Deci, trebuie să facem o școală de sudori. Dar există o nevoie de instalatori, de electricieni. Repet, cred că învățământul acesta dual către care mergem în paralel cu mediul academic clasic, va oferi, probabil, o șansă în plus celor care nu sunt neapărat pe o filieră academică să se încadreze rapid pe o piață a muncii are nevoie ca de oxigen de astfel de oameni”, a explicat rectorul Universității ”Dunărea de Jos”.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9765
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6373
Diferența -0.0013
Zi precendentă 4.6386
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9765 RON
USD flag1 USD = 4.6373 RON
GBP flag1 GBP = 5.8018 RON
CHF flag1 CHF = 5.0832 RON
AUD flag1 AUD = 3.0320 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.3966 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0296 RON
NOK flag1 NOK = 0.4220 RON
SEK flag1 SEK = 0.4261 RON
XAU flag1 XAU = 350.3208 RON
Monede Crypto
1 BTC = 291871.89RON
1 ETH = 14452.19RON
1 LTC = 405.86RON
1 XRP = 2.41RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16992.22 0.12%
BET-BK 3128.86 0.27%
BET-FI 60314.98 0.44%
BET-NG 1214.58 -0.02%
BET-TR 35256.78 0.12%
BET-TRN 34444.16 0.12%
BET-XT 1447.96 0.16%
BET-XT-TR 2970.58 0.16%
BET-XT-TRN 2906.97 0.16%
BETAeRO 1064.78 0.47%
BETPlus 2509.88 0.12%
RTL 37298.92 0.08%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...


Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel