Administrația Fondului pentru Mediu lansează o aplicație informatică și un clip video de ghidare
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat că miercuri, 19 iunie 2025, la ora 10:00, va începe sesiunea de înscriere a persoanelor fizice în cadrul Programului Rabla Auto 2025. Pentru prima dată, înscrierile se vor face direct pe site-ul AFM, prin intermediul unei aplicații informatice dedicate, menită să simplifice procesul și să crească transparența accesului la finanțare.
Clip video explicativ pentru înscrierea online
Pentru a sprijini participanții, AFM a lansat și un clip video informativ, care explică pașii de urmat pentru completarea cererii de finanțare și încărcarea documentelor necesare. Materialul este disponibil pe pagina oficială a instituției la secțiunea dedicată programului Rabla Auto:
www.afm.ro/rabla_autovehicule_persoane_fizice.php
„Este pentru prima dată când persoanele fizice se înscriu direct prin intermediul unei aplicații informatice. Ne dorim un proces cât mai clar și accesibil pentru toți cetățenii. Transparența și simplitatea procedurii vor încuraja participarea activă și responsabilă în programele noastre de finanțare”, a declarat Florin Bănică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu.
Buget total de 610 milioane lei pentru persoane fizice
Programul Rabla Auto 2025 beneficiază de un buget consistent pentru această sesiune, împărțit astfel:
210 milioane lei pentru achiziția de autovehicule noi cu propulsie termică (inclusiv GPL/GNC), motociclete și vehicule hibride;
400 milioane lei pentru autovehicule plug-in hibrid, motociclete electrice și mașini pur electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen.
Sesiunea de înscriere se va derula în perioada 19 iunie – 27 noiembrie 2025, sau până la epuizarea bugetului disponibil.
Actele necesare pentru înscriere
Pentru a se înscrie, persoanele fizice trebuie să încarce următoarele documente în aplicația online:
Cererea de finanțare completată digital (fără a fi semnată);
Actul de identitate valabil;
Certificatul de atestare fiscală privind obligațiile către bugetul de stat (emis cu cel mult 90 de zile înainte);
Certificatul de atestare fiscală privind impozitele locale și alte obligații (emis cu cel mult 30 de zile înainte).
Toate informațiile necesare sunt disponibile în Ghidul de finanțare publicat pe site-ul oficial AFM:
www.afm.ro/rabla_autovehicule_ghid_finantare.php
Digitalizare și acces simplificat pentru public
Prin acest sistem nou de înscriere și prin materialele de informare puse la dispoziție, AFM își propune să crească gradul de digitalizare, să evite birocrația inutilă și să faciliteze accesul cetățenilor la fondurile pentru înnoirea parcului auto.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.