Publicis devine a doua cea mai mare companie de publicitate din lume

Simona Haiduc |
Data publicării:
Schimbare pe piața mondială a publicității
Schimbare pe piața mondială a publicității

Profitând de virajul spre data și tehnologie, grupul francez de comunicare a înregistrat în primul trimestru al anului 2023 venituri care au depășit rezultatele americanului Omnicom.

"După doi ani de creștere organică de două cifre, avem un start foarte bun în 2023, în ciuda contextului macroeconomic fragil", a declarat Arthur Sadoun, președintele consiliului de administrație al Publicis, pentru Le Figaro. Grupul francez de comunicare (Publicis, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Starcom și Zenith) a înregistrat în primul trimestru venituri de 3,4 miliarde de euro, cu o creștere organică de 7,1% pe an. Datorită cifrei sale de afaceri, grupul francez a devenit numărul doi mondial în sectorul publicității, înaintea rivalului său american Omnicom, dar în urma britanicului WPP.

În Statele Unite, cea mai mare piață a Publicis, creșterea a atins 5,7%, departe de cele 12,3% înregistrate în Europa. Mai mult de o treime din veniturile grupului provine acum din activitățile legate de data, cu Epsilon (creștere de +10% pe un an), de consultanță și tehnologie, cu Sapient (+11%). Acest lucru îi permite să fie mai puțin dependentă de cheltuielile agenților de publicitate pentru comunicarea tradițională. Pe parcursul primelor trei luni ale anului, grupul a observat de fapt o ușoară încetinire pe această piață, cu "reduceri localizate".

Trecerea la data și tehnologie

"Mixul nostru de activități ne permite să ne poziționăm, față de clienții noștri, mult dincolo de serviciile clasice ale unei agenții de comunicare. Suntem, practic, partener în transformarea modelului de afaceri al companiilor", explică Arthur Sadoun. 

În fața incertitudinilor geopolitice, a creșterii ratelor dobânzilor și a tensiunilor din sistemul bancar, Publicis rămâne totuși prudent. Unele companii preferă să aștepte o vreme înainte de a lansa noi proiecte de transformare", spune directorul. Dar știm că, în cele din urmă, în anii următori, nu va exista nicio companie care să nu fie nevoită să își accelereze transformarea pentru a se adapta la noile evoluții. Într-o lume post-cookie advertising, clienții caută o personalizare la scară largă, de exemplu, pentru a rezista erei de dominație a platformelor. Controlul asupra datelor înregistrate (sau brevetate) devine un sfânt graal pentru editorii de site-uri web și agenții de publicitate.

Oportunități oferite de inteligența artificială

Pentru anul 2023, Publicis își menține obiectivul de creștere între 3% și 5%. Marja sa operațională ar urma să se situeze între 17,5% și 18%, iar fluxul său de numerar liber la 1,6 miliarde de euro. De asemenea, intenționează să își continue politica de "achiziții mici, strategice și direcționate" pentru a recupera atât tehnologia, cât și talentele. Grupul intenționează să cheltuiască 600 de milioane de euro în acest scop. În martie anul trecut, de exemplu, a achiziționat Practia în America Latină.

În lunile următoare, Publicis intenționează, de asemenea, să profite de numeroasele oportunități oferite de inteligența artificială pentru activitățile sale. "Anul trecut, stabilisem deja un parteneriat cu compania OpenIA, aflată la originea  ChatGTP, pentru a accelera personalizarea conținutului pe baza unei singure idei", explică Arthur Sadoun. El subliniază prezența în cadrul Publicis a 30.000 de ingineri, experți în date și tehnologie, într-un moment în care grupurile de comunicare se străduiesc să atragă acest tip de profil.

"Acest avantaj competitiv ne-a permis deja să punem inteligența artificială în centrul modelului nostru operațional cu platforma Marcel, pe care am lansat-o în 2017, și în serviciul clienților noștri în toate activitățile noastre", conchide președintele consiliului de administrație. Provocarea acum pentru Publicis va fi să extindă utilizarea acestor instrumente la toate echipele.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9764
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9764
USD
Azi 4.65
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.65
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 05-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9764 RON
USD flag1 USD = 4.6500 RON
GBP flag1 GBP = 5.8180 RON
CHF flag1 CHF = 5.0964 RON
AUD flag1 AUD = 3.0368 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3893 RON
HUF flag1 HUF = 0.0128 RON
JPY flag1 JPY = 0.0299 RON
NOK flag1 NOK = 0.4198 RON
SEK flag1 SEK = 0.4254 RON
XAU flag1 XAU = 344.1075 RON
Monede Crypto
1 BTC = 294546.21RON
1 ETH = 14368.04RON
1 LTC = 376.74RON
1 XRP = 2.45RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17220.62 0.94%
BET-BK 3164.24 0.85%
BET-FI 60122.56 -0.35%
BET-NG 1230.92 0.64%
BET-TR 35730.69 0.94%
BET-TRN 34907.14 0.94%
BET-XT 1464.79 0.75%
BET-XT-TR 3005.12 0.75%
BET-XT-TRN 2940.77 0.75%
BETAeRO 1054.57 0.33%
BETPlus 2542.77 0.93%
RTL 37780.44 0.89%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel