Nissan și Toyota au reușit ceva de neconceput în China

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Nissan N7 berlină electrică
Nissan N7 berlină electrică

După ani în care au pierdut teren pe cea mai mare piață auto din lume, producătorii japonezi Toyota și Nissan încep să recupereze poziții în China grație unei strategii adaptate pieței locale: mașini electrice gândite și dezvoltate în China, pentru chinezi, scrie Nikkei.

Modelul electric Toyota bZ3X, lansat în martie, a devenit rapid unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri electrice străine în China, potrivit datelor din aprilie. Până la finalul lunii respective, Toyota livrase deja circa 10.000 de unități.

Această performanță a contribuit la o creștere cu 21% a vânzărilor totale de autoturisme Toyota în China, într-un context în care ceilalți mari producători japonezi – Nissan și Honda – au raportat scăderi. Vânzările de vehicule electrice Toyota în China au urcat cu 84%, ajungând la 9.400 de unități în aprilie.

EV-uri pentru buzunarul și gustul chinezilor

Succesul bZ3X vine dintr-o recalibrare strategică. Mașina a fost dezvoltată împreună cu GAC Group, un partener cu experiență în electrificare prin brandul său Aion. Modelul integrează un sistem de asistență la condus dezvoltat împreună cu startup-ul local Momenta, și o baterie care se încarcă de la 30% la 80% în doar 24 de minute.

Dar ceea ce îl face cu adevărat competitiv este prețul: bZ3X pornește de la 109.800 yuani (aprox. 15.200 de dolari), semnificativ mai ieftin decât alte modele electrice Toyota vândute anterior în China.

„Avem vehicule electrificate bune, pe care și generațiile tinere le pot aprecia”, a declarat Wen Dali, director executiv adjunct al GAC Toyota Motor.

Toyota bZ3X electric sport

Nissan N7: frigider la bord și scaune cu masaj

Și Nissan a mizat pe o abordare similară. Sedanul N7, lansat la final de aprilie, a strâns 10.000 de comenzi până la 15 mai. Deși vânzările totale Nissan în China sunt în scădere cu 16% față de anul trecut, luna aprilie a fost cea mai bună din 2024 pentru constructor, iar trendul e pozitiv.

Modelul N7 a fost dezvoltat aproape integral în China, fără implicarea directă a sediului din Japonia. Dotările sunt adaptate gusturilor locale: frigider integrat, scaune cu masaj și control AI al posturii, iar prețul începe de la 119.900 yuani.

„Am abandonat vechiul model de adaptare a mașinilor japoneze pentru China. Totul – de la design la selecția pieselor – a fost făcut local”, a explicat Isao Sekiguchi, directorul general Dongfeng Nissan.

Honda, în dificultate: reduceri agresive, rezultate slabe

În contrast, Honda continuă să piardă teren. Modelul electric S7, lansat în martie prin parteneriatul Dongfeng Honda, a avut un debut slab, fiind considerat prea scump comparativ cu bZ3X. În aprilie, Honda a redus prețul cu 60.000 de yuani, dar vânzările au scăzut cu 40%, fiind devansată de Nissan.

Cursa este strânsă, dar chinezii domină

Deși modelele Toyota și Nissan au urcat în topurile vânzărilor de mașini străine electrice, rămân departe de rivalii locali precum BYD. În clasamentul general al EV-urilor vândute în China în aprilie, bZ3X s-a clasat abia pe locul 20, dominat de modele chinezești.

În replică, Toyota pregătește lansarea modelului bZ7, cu sistem de infotainment dezvoltat de Huawei, iar Nissan și Honda promit noi modele adaptate pieței chineze.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0823
Diferența -0.0008
Zi precendentă 5.0831
USD
Azi 4.3826
Diferența -0.0009
Zi precendentă 4.3835
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0823 RON
USD flag1 USD = 4.3826 RON
GBP flag1 GBP = 5.8522 RON
CHF flag1 CHF = 5.4929 RON
AUD flag1 AUD = 2.8541 RON
DKK flag1 DKK = 0.6804 RON
CAD flag1 CAD = 3.1323 RON
HUF flag1 HUF = 0.0130 RON
JPY flag1 JPY = 0.0287 RON
NOK flag1 NOK = 0.4386 RON
SEK flag1 SEK = 0.4654 RON
XAU flag1 XAU = 580.0143 RON
Monede Crypto
1 BTC = 481698.14RON
1 ETH = 16947.78RON
1 LTC = 411.44RON
1 XRP = 10.58RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET22314.170.79%
BET-BK4295.290.70%
BET-EF1220.250.94%
BET-FI81332.352.48%
BET-NG1668.081.11%
BET-TR51793.290.79%
BET-TRN50076.080.79%
BET-XT1922.800.91%
BET-XT-TR4371.150.91%
BET-XT-TRN4236.910.91%
BETAeRO959.03-0.67%
BETPlus3253.280.77%
RTL50039.130.83%

Opinii

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro

Nazare, după depistarea fraudei cu mașini second-hand: Nimeni nu e mai presus de lege

O nouă schemă de fraudă fiscală de amploare,...

Gabriel Biriș

Gabriel Biriș, reacție la deciziile CCR: Amatorism sau sabotaj?

Avocatul Gabriel Biriș critică dur modul în...

Fermier / Foto: Oana Pavelescu

Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă

România riscă să intre, în anii următori,...

Comunicate de presa

Banca de Investiții și Dezvoltare

Ministerul Finanțelor și Banca de Investiții și Dezvoltare: noi programe de finanțare pentru IMM-uri

Ministerul Finanțelor și Banca de Investiții...

Mihai Voicu

Industria berii cere stabilitate economică: investiții record și planuri de extindere

Industria berii din România a ajuns la o...

Circulația s-a redeschis pe Transalpina / Foto: Oana Pavelescu

Transfăgărășanul și Transalpina, închise pentru iarnă. Ce sectoare sunt afectate

Compania Națională de Administrare a...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel