Modelul CLA, cu un preț de pornire estimat la 50.000 de euro, va fi disponibil din vară și promite o autonomie de până la 792 km.
Mercedes-Benz Group AG a prezentat oficial cel mai accesibil sedan electric din portofoliu, noul model CLA, într-o mișcare menită să relanseze ambițiile electrice ale companiei germane după eșecul vânzărilor modelelor premium precum limuzina EQS.
Miza Mercedes: să câștige cotă de piață pe fondul scăderii Tesla în Europa
Noul CLA, care va intra în producție în următoarele săptămâni și va fi disponibil la vânzare începând cu vara acestui an, are un preț de pornire estimat la aproximativ 50.000 de euro (echivalentul a 54.100 de dolari). Cu această berlină electrică, Mercedes vizează direct competitori ca Tesla Model 3 și modele similare de la gigantul chinez BYD.
Deși CLA este cu aproximativ 10.000 de euro mai scump decât Model 3 de la Tesla, oficialii Mercedes mizează pe schimbările de percepție ale consumatorilor europeni față de Elon Musk, pe fondul declarațiilor sale politice controversate. În Germania, cea mai mare piață auto europeană, vânzările Tesla s-au prăbușit cu 76% luna trecută, în contextul în care Musk și-a exprimat sprijinul pentru partidul de extremă dreapta AfD. Modelul 3 a pierdut teren și în California, un fief tradițional democrat.
Un test crucial pentru strategia electrică Mercedes
CLA este singurul model electric nou lansat de Mercedes în 2025, ceea ce aduce o presiune suplimentară asupra performanței sale comerciale. După ce primele modele electrice de lux nu au reușit să atragă clienții așteptați, noul CLA devine un test esențial pentru capacitatea Mercedes de a construi EV-uri atractive pentru publicul larg.
Sedanul vine echipat cu cele mai noi tehnologii software ale companiei și dotări premium, cum ar fi un acoperiș panoramic din sticlă care filtrează razele UV, dar permite pătrunderea luminii naturale în habitaclu. Autonomia promisă ajunge până la 792 de kilometri (492 de mile) cu o singură încărcare — un nivel peste oferta actuală din segmentul său.
„Nu există niciun model chinezesc cu o asemenea autonomie în acest segment”, a declarat Markus Schäfer, directorul tehnologic al Mercedes.
China, durerea de cap a brandurilor europene
Pentru Mercedes, noul model are și o altă misiune: să revigoreze vânzările din China, unde marca pierde teren în fața rivalilor locali. În fața unui val de modele electrice accesibile de la BYD sau Geely, germanii speră că noul CLA, cu versiune electrică și una hibridă, va relansa atractivitatea brandului pe piața asiatică.
De altfel, Mercedes nu renunță complet la motoarele termice, în ciuda obiectivului anunțat anterior de a deveni un brand exclusiv electric. Compania a amânat această tranziție totală și continuă investițiile în modelele clasice, recunoscând deschis că cererea pentru EV-uri încetinește în unele regiuni.
Marjele de profit, sub presiune
CEO-ul Ola Källenius a redefinit strategia Mercedes în ultimii ani, orientând grupul către segmentul de lux și reducând gama de modele compacte. Totuși, pe fondul tensiunilor comerciale globale și al modificărilor de comportament ale consumatorilor, compania a avertizat recent asupra scăderii marjelor de profit în viitorul apropiat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.