Potrivit sursei citate, autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total piaţă) au înregistrat, în intervalul de referinţă, un volum de 12.409 de unităţi, iar în ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 48,9%, urmat de Clasa C cu o cotă de 29,7% şi Clasa B cu o cotă de 16,7%.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna septembrie a acestui an, faţă de perioada similară din 2024, motorizările pe benzină au crescut cu 40,8%, până la o pondere de 45%, în timp ce motorizările pe motorină înregistrează o creştere de 45%, la 6,4%.
În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare mild-hibrid, acestea au consemnat, în luna septembrie 2025, o creştere de +12%, ajungând la o pondere de 18,3% din totalul pieţei de autoturisme. "Este de menţionat că, din totalul motorizărilor mild-hibrid, 87% sunt motorizări pe benzină, în timp ce doar 13% sunt motorizări pe motorină", subliniază APIA.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (care pot fi încărcate din sursă externă de electricitate - BEV şi PHEV), precum şi cele mild-hibrid şi full hibrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă de electricitate) deţineau, în luna septembrie a anului 2025, o cotă de piaţă de 48.7%, fiind cel mai important segment de pe piaţa românească, care depăşeşte cu cota deţinută de motorizările pe benzină şi motorină.
În această marjă, autoturismele full electrice deţineau o cotă de 6% din piaţă, iar cele plug-in hibrid 6,5%.
Vânzările BYD
Producătorul chinez BYD a reușit o performanță notabilă: 112 unități vândute, devansând mărci deja consacrate din segmentul EV și PHEV.
Tesla, considerată mult timp reperul mobilității electrice, a înregistrat 102 unități, în timp ce MG – un alt brand chinezesc axat pe prețuri accesibile – a avut doar 4 înmatriculări. Dacia Spring, cândva vedeta pieței locale, a scăzut la 14 unități, semn că preferințele cumpărătorilor români s-au rafinat semnificativ.
Privind tabloul general, BYD deține acum peste 10% din piața EV și PHEV din luna septembrie – o reușită impresionantă pentru un brand relativ nou în România. Mai mult, a reușit să depășească Tesla cu 10 unități și să se detașeze clar de MG, demonstrând că românii reacționează mai bine la calitatea și consistența produsului, nu doar la renumele mărcii, potrivit Antena 3.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.