Europa vs China: Bătălia mașinilor electrice se dă la Munchen

DCBusiness Team |
Data publicării:
Showroom auto / Foto: Freepik
Showroom auto / Foto: Freepik

Chinezii dau asaltul la Salonul auto de la München: cu 40% mai mulți expozanți decât anul trecut, relatează Reuters.

Producătorii auto chinezi și europeni se pregătesc să se confrunte săptămâna viitoare la salonul auto de la München, pe fondul unei competiții tot mai acerbe pe piața europeană, unde giganți consacrați precum Volkswagen se văd provocați de liderul chinez al vehiculelor electrice BYD, dar și de noi veniți precum GAC și Changan.

 

IAA Mobility, cel mai mare salon auto bienal al continentului, are loc într-un moment dificil pentru constructorii europeni, care pierd teren în China – cea mai mare piață auto din lume – în mijlocul unui „război al prețurilor” descris de unii executivi drept „darwinian”.

Pentru a scăpa de presiunile interne, producătorii chinezi se extind masiv în Europa, în frunte cu BYD, ale cărui vânzări globale au urcat la 4,2 milioane de unități în 2024, de zece ori mai mult decât în 2019.

„Este Europa versus China”, spune Pedro Pacheco, vicepreședinte de cercetare la Gartner. „Chinezii încearcă să crească în Europa, iar europenii încearcă să riposteze cu modele electrice și software.”

La München, BYD va fi însoțit de Changan, GAC și brandul Hongqi al grupului FAW. „China nu doar că s-a întors, dar este mai prezentă ca niciodată”, afirmă Jan Heckman, șef de divizie în cadrul asociației auto germane VDA, subliniind că numărul expozanților chinezi este cu 40% mai mare decât în 2023.

Datele JATO Dynamics arată că mărcile chineze aproape și-au dublat cota de piață în Europa în primele șapte luni din 2025, ajungând la 4,8%. Potrivit estimărilor McKinsey, acestea ar putea ajunge la nivelul actual al mărcilor japoneze (14%) sau coreene (9%).

 

Războiul comercial mută atenția asupra Europei

 

Expansiunea vine în ciuda tarifelor impuse recent de Uniunea Europeană vehiculelor electrice fabricate în China. „Tarifele nu îi vor opri pe chinezi”, spune Xing Zhou, partener la AlixPartners. „Cum SUA nu este accesibilă din motive politice, Europa rămâne singura opțiune.”

Hongqi, marca preferată cândva de Mao Zedong, își va prezenta modelele EHS5, EHS7 și EHS9, împreună cu o strategie europeană. Chery, cel mai mare exportator auto din China, va lansa în Germania mărcile Omoda și Jaecoo, în timp ce BYD va aduce Denza și sedanul plug-in hybrid Seal 6 DM-i Touring.

Până în iulie, vânzările europene ale BYD au crescut cu 290%, depășind 84.000 de unități. Vânzările mai slabe de pe piața chineză și scăderea producției pun o presiune suplimentară pentru creșterea rapidă pe piața europeană.

Constructorii europeni, printre care Mercedes-Benz, BMW și Renault, pregătesc un contraatac puternic. „Din punct de vedere al produselor, ediția din acest an a IAA este mult mai importantă pentru producătorii europeni și germani decât în urmă cu doi sau patru ani”, spune Harald Deubener, partener senior la McKinsey.

BMW va prezenta SUV-ul iX3, primul model din gama „Neue Klasse” de vehicule electrice. Renault va lansa noua Clio 6, iar Mercedes-Benz va dezvălui primul model din noua generație GLC EV. Volkswagen pregătește hatchback-ul ID.Polo EV, care ar urma să coste sub 25.000 de euro și să ajungă pe piață în 2026.

„Nu mai vorbim doar despre modele de nișă, ci despre mașini de volum real”, explică Deubener.

În schimb, unii analiști atrag atenția că producătorii europeni au răspuns prea lent la provocarea Chinei. „Occidentalii au fost prea comozi”, spune Phil Dunne, director la Stax. „Va trebui să se obișnuiască cu o cotă de piață mai mică, pentru că chinezii sunt aici să rămână.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0772
Diferența 0.0000
Zi precendentă 5.0772
USD
Azi 4.3611
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.3611
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0772 RON
USD flag1 USD = 4.3611 RON
GBP flag1 GBP = 5.8611 RON
CHF flag1 CHF = 5.4165 RON
AUD flag1 AUD = 2.8429 RON
DKK flag1 DKK = 0.6802 RON
CAD flag1 CAD = 3.1561 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0294 RON
NOK flag1 NOK = 0.4319 RON
SEK flag1 SEK = 0.4609 RON
XAU flag1 XAU = 496.2661 RON
Monede Crypto
1 BTC = 492171.46RON
1 ETH = 19222.81RON
1 LTC = 492.37RON
1 XRP = 12.42RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET20574.770.44%
BET-BK4001.730.62%
BET-EF1114.970.40%
BET-FI72952.750.08%
BET-NG1491.850.60%
BET-TR47747.750.44%
BET-TRN46165.500.44%
BET-XT1764.170.43%
BET-XT-TR4008.450.43%
BET-XT-TRN3885.550.43%
BETAeRO946.620.27%
BETPlus3015.030.41%
RTL46018.890.47%

Opinii

Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook

Negrescu: TVA-ul ne „sângerează” bugetul, taxarea inversă e soluția

Adrian Negrescu: Extinderea taxării inverse, o...

Cristian Popa, BNR

Cele trei sectoarele unde România nu găsește oameni. Avertisment din partea BNR

BNR: România are un deficit de forță de muncă...

Adrian Negrescu / Foto: Agerpres

Adrian Negrescu: Pilonul II de pensii, un fel de ajutor de înmormântare

- Pilonul II, „bani de buzunar” sau „ajutor de...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel