Efectele negocierii Cîțu-Ghinea: taxe și impozite majorate

Antonio Grigore / 03 iun 2021 / 14:37
Taxele și impozitele, o țintă a PNRR
Taxele și impozitele, o țintă a PNRR

Planul de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) va presupune efectuarea unor ajustări la nivelul taxării, fiind luate ca etalon politicile elaborate la nivelul UE, care ar trebui să ghideze pe viitor sistemul românesc de impozitare a veniturilor persoanelor fizice, precum şi impozitele pe proprietate. Toate aceste modificări au fost incluse în PNRR prin nota-concept, propusă de tandemul Cîțu-Ghinea.

 

În Planul de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) se discută despre necesitatea alinierii „sistemului de impozitare cu actuala şi viitoarea etapă de dezvoltare economică a României”. „În scopul echilibrării structurii dintre veniturile din consum şi veniturile fiscale recurente, este esenţial să înţelegem evoluţiile actuale din zona de impozitare a ţărilor UE. Analiza externă a arătat că domenii precum sarcina fiscala pe veniturile persoanelor fizice , precum şi impozitele pe proprietate ar trebui comparate cu alte politici elaborate la nivelul UE pentru a evalua eficienţa actuală a legislaţiei româneşti, precum şi aspectele care trebuie îmbunătăţite.  Acesta este motivul pentru care este necesar să înţelegem mai bine, cel puţin la nivel teoretic, oportunităţile de dezvoltare a politicilor în ceea ce priveşte impozitul pe proprietate, impozitul pe profit precum şi sarcina fiscala aferenta  veniturilor persoanelor fizice prin comparaţie cu politicile privind taxarea din statele membre UE”, se arată la capitolul „Reforma fiscală” din PNRR.

 

Ce urmează conform PNRR:

 

sistemul actual de impozitare a proprietăţii nu ţine cont de obiectivele unei economii durabile (de exemplu, criterii de eficienţă energetică la modelarea bazei impozabile la impozitarea proprietăţile imobiliare, respectiv principiile unor emisii reduse de CO2), respectând în acelaşi timp principiile autonomiei locale din România. 

Citește și: Facturi la gaze și curent. Ce recomandă ANRE românilor pentru a evita scumpirile

impozitarea muncii, aşa cum este în prezent, prezintă un impact distorsionant mare şi nu asigură un efect substanţial de redistribuire, motiv pentru care scăderea acestei sarcini este esenţială pentru a restabili eficienţa sistemului pe termen lung. O altă provocare este legată de sustragerea contribuabililor de la înregistrarea veniturilor şi, implicit, reducerea bazelor de impozitare.

– Revizuirea cuprinzătoare a sistemului fiscal vizează să identifice distorsionările şi domeniile în care se poate dezvolta legislaţia fiscală incidentă, în special pentru impozitul pe profit, impozitul pe venit şi contribuţiile la asigurările sociale (CAS, CASS, CAM) precum şi impozitarea proprietăţilor, astfel încât să fundamenteze decizii pentru o retragerea treptată a stimulentelor fiscale excesive, în special pentru impozitul pe profit, impozitul pe venit şi CAS, CASS, CAM, fără a fi afectată creşterea economică şi dezvoltarea sectoarelor economice afectate de deciziile de politică fiscală. Legislaţia fiscală românească va face obiectul unei analize amănunţite, cu asistenţa tehnică, în special în domeniul impozitelor şi contribuţiilor sociale datorate pe veniturile obţinute de persoane fizice, impozitul pe profit (inclusiv regimurile speciale de care pot beneficia cu titlu de excepţie) şi impozitele pe proprietate (i.e. impozite locale).

Revizuirea principiilor privind impozitul pe proprietate, în special în ceea ce priveşte diferitele regimuri de impozitare a clădirilor, în funcţie de statutul proprietarului (persoană juridică sau fizică), vizează abordarea potenţialului arbitraj între cele două sisteme de impozitare, aplicabile persoanelor fizice şi persoanelor juridice care obţin venituri din proprietăţile imobiliare, precum si stabilirea automată a valorii impozabile a proprietăţilor supuse impozitelor locale. Obiectivul celei de-a doua măsuri este întreruperea practicii de folosire a unei baze impozabile care nu este legată de valoarea de piaţă, scrie Flux24.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.925
Diferența 0.0008
Zi precendentă 4.9242
USD
Azi 4.134
Diferența 0.0114
Zi precendentă 4.1226
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 20-06-2021
EUR flag1 EUR = 4.9250 RON
USD flag1 USD = 4.1340 RON
GBP flag1 GBP = 5.7441 RON
CHF flag1 CHF = 4.4992 RON
AUD flag1 AUD = 3.1162 RON
DKK flag1 DKK = 0.6623 RON
CAD flag1 CAD = 3.3425 RON
HUF flag1 HUF = 0.0139 RON
JPY flag1 JPY = 0.0375 RON
NOK flag1 NOK = 0.4811 RON
SEK flag1 SEK = 0.4824 RON
XAU flag1 XAU = 238.2808 RON
Monede Crypto
1 BTC = 146298.95RON
1 ETH = 9067.76RON
1 LTC = 630.52RON
1 XRP = 3.11RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.67% p.a.
ROBOR:
3 luni: 1.49%
6 luni: 1.63%
12 luni: 1.75%
EURIBOR:
3 luni: -0.5430 %
6 luni: -0.5130 %
12 luni: -0.4860 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 11608.18 -0.42%
BET-BK 2268.06 -0.75%
BET-FI 51354.56 -1.32%
BET-NG 774.11 -0.51%
BET-TR 20138.96 -0.44%
BET-XT 1028.12 -0.55%
BET-XT-TR 1788.38 -0.56%
BETPlus 1736.36 -0.42%
RTL 24857.23 -1.19%

Opinii

Știrile dimineții
Viktor Orban a vorbit despre MAJORAREA IMPOZITELOR

Viktor Orban a vorbit despre MAJORAREA IMPOZITELOR

Impozitele majorate ar fi "toxice" pentru...

Concediul „spontan”, noua modă pe piaţa muncii. Cine beneficiază de zile libere în plus

Concediul „spontan”, noua modă pe piaţa muncii. Cine beneficiază de zile libere în plus

Companiile au început să le dea angajaților...

Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma
Roma

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy