Siguranță rutieră. Robert Cazanciuc: Poate găsim o formă de decontare medicală imediată, nu când nu mai e nevoie

DCBusiness Team |
Data publicării:
Robert Cazanciuc
EXCLUSIV
Robert Cazanciuc

În cadrul evenimentului ”Siguranță rutieră și asigurări auto. Lecțiile ultimilor ani. Ce e de făcut?’’, organizat de DCMedia Group, Robert Cazanciuc, vicepreședinte al Biroului Permanent al Senatului, a vorbit despre ce mai trebuie făcut ca, într-adevăr, oamenii să se simtă mai în siguranță pe stradă și în trafic. 

Referindu-se, înainte de toate, la Legea Anastasia, ce presupune clemență zero față de cei care se urcă băuți la volan, sub influența drogurilor sau chiar fără permis, senatorul s-a declarat surprins de amploarea difuzării acestui act normativ după promulgarea de către președintele României. ”Ceea ce înseamnă că ea a venit pe o nevoie uriașă a oamenilor de a se face ceva. Oamenii s-au săturat, pur și simplu, să vadă cum riscă să moară cei de lângă noi pe stradă, neputând să faci nimic. Legea Anastasia a fost un prim răspuns la această situație, după o muncă de cinci ani de zile. 

Sper că am învățat din aceste lecții și o să dureze mai puțin de acum încolo viitoarele inițiative. Coaliția pentru siguranță rutieră este tot o formă de răspuns la o situație care durează de prea mult”, a spus Robert Cazanciuc.

Mai multe componente
 
Recent, a continuat el, ”cineva a cuantificat pierderile suferite de statul român la fiecare rănit în parte. Firește că statul este primul responsabil pentru a-și proteja cetățenii. Și aici sunt, desigur, mai multe componente: una importantă legată de educație, alta la fel de importantă legată de infrastructură rutieră și, bineînțeles cea privind conformarea legii. 

Prezența poliției nu ese suficientă

Fără prezența poliției în stradă nu este suficient să ai educație, nu este suficient să ai norme, legea trebuie aplicată și trebuie aplicată cu fermitate. Pentru asta este nevoie de oameni, dar noi avem o problemă, nu doar în poliție, ci și în alte instituții. Avem nevoie de dotări, dar am înțeles că această chestiune este pe care să se rezolve”, a precizat politicianul. 

Un efect descurajator 

În ceea ce privește legislația, a adăugat Robert Cazanciuc, ”mai sunt câteva lucruri de făcut și anume să trecem acea dispoziție care duce la interdicția până la 10 ani de a mai conduce autovehicule celor care conduc sub influența alcoolului sau a drogurilor, indiferent dacă produc sau nu produc accidente rutiere. Eu cred că va avea un efect descurajant destul de profund și sunt convins că va fi un vot unanim. Rămâne acea nevoie de conducere defensivă ca formă de educație. O inițiativă în acest sens a trecut de Senat și așteptăm să ajungă la Camera Deputaților”.

Zona de expertiză 

Robert Cazanciuc a spus, totodată, că există în lucru un proiect care încearcă să reglementeze oarecum zona de expertiză, pentru a face mai ușor acest procedeu. Până se face expertiza, până se stabilește cauza în instanță durează un an, doi, trei, cel puțin. Timp în care cel care a suferit o traumă nu se poate recupera, pentru că nu are resurse. 

Nu vreți să vedeți un copil de trei ani

Nu vreți să vedeți cum arată un copil de trei ani de zile cu mâinile și picioarele îndoite în urma unui accident rutier. Copilul acela, dacă nu are norocul să aibă niște părințe cu ceva resurse financiare, va rămâne așa pe viață. Dacă însă statul va veni cu o formă de garantare a recuperării medicale, s-ar ptuea să aibă o șansă: și acel copil, dar și noi toți. Poate ar fi o formulă să vedem cum am putea să găsim o formă de garantare din care să poți să decontezi, să spunem, recuperarea medicală a celor care suferă diferite accidente rutiere și care au nevoie imediat de această formă de sprijin și nu la sfârșitul procesului, când recuperarea este inutilă”, a subliniat senatorul Cazanciuc.

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.97
Diferența 0.0010
Zi precendentă 4.969
USD
Azi 4.5781
Diferența -0.0004
Zi precendentă 4.5785
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-07-2024
EUR flag1 EUR = 4.9700 RON
USD flag1 USD = 4.5781 RON
GBP flag1 GBP = 5.8914 RON
CHF flag1 CHF = 5.1865 RON
AUD flag1 AUD = 3.0027 RON
DKK flag1 DKK = 0.6660 RON
CAD flag1 CAD = 3.3139 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0297 RON
NOK flag1 NOK = 0.4154 RON
SEK flag1 SEK = 0.4235 RON
XAU flag1 XAU = 349.3503 RON
Monede Crypto
1 BTC = 310384.10RON
1 ETH = 14914.12RON
1 LTC = 326.65RON
1 XRP = 2.73RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.86% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.80%
6 luni: 5.85%
12 luni: 5.90%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET18562.570.62%
BET-BK3451.260.29%
BET-EF1000.000.00%
BET-FI60522.910.44%
BET-NG1324.700.60%
BET-TR40567.250.64%
BET-TRN39460.390.64%
BET-XT1582.580.60%
BET-XT-TR3406.050.63%
BET-XT-TRN3319.700.63%
BETAeRO1041.04-0.45%
BETPlus2742.330.56%
RTL40817.270.65%

Opinii

Preț halucinant ca să îți pui prosopul pe plajă

200 de lei ca să stai cu prosopul pe plajă. Românul, mai tare ca francezul de la Saint Tropez

Litoralul românesc continuă să ne surprindă...

Tren deraiat / Foto: Replica Online

Călătoriile cu trenul au devenit sport extrem în România

Căile Ferate din România se mai țin în doar...

Cosmin Marinescu

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel