Cât de periculoasă este concurența chineză pentru Volkswagen, al doilea mare producător auto global

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Volkswagen
Volkswagen

Volkswagen a început recent colaborarea cu un constructor de vehicule electrice pentru a recupera dezavantajul tehnologic cu care se confruntă.

Unii analiști au lăudat crearea unui joint-venture între Volkswagen și Rivian pentru a ajuta gigantul german cu tehnologia de vârf, care îi lipsește. Dar investiția de 5 miliarde de dolari a ridicat probleme legate de costuri și a întărit modul în care problemele Volkswagen în domenii critice i-au subminat tranziția EV la nivel global.

Al doilea cel mai mare producător auto din lume se confruntă cu provocări în Europa, SUA și mai ales în China, unde producătorii autohtoni de vehicule electrice, în frunte cu BYD, îi fură cota de piață. În ultimii doi ani, Volkswagen a pierdut mai mult din valoarea acțiunilor decât oricare alt concurent major.

Până în 2030, Volkswagen plănuiește să lanseze mai mult de 30 de noi modele electrice sau hibride în China și speră să crească vânzările la aproximativ 4 milioane, de la aproximativ 3 milioane în prezent, ridicându-și cota de piață la 15%.

Dar, pe termen scurt, directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat pentru Reuters că grupul se așteaptă să continue să piardă cotă de piață în China și speră doar să își mențină poziția în Europa.

Problemele Volkswagen în China subliniază perspectivele sumbre pentru producătorii auto străini în această țară, unde producătorii autohtoni de vehicule electrice domină tranziția la vehicule electrice cu modele de înaltă tehnologie și costuri reduse. Volkswagen este deosebit de vulnerabil deoarece China reprezintă aproximativ o treime din vânzările sale.

Totodată, producătorul auto intenționează să își dubleze cota de piață din SUA la 10% până în 2030.

Zeci de investitori și analiști intervievați de Reuters și-au exprimat scepticismul că producătorul auto a găsit formula pentru a obține un boom al vânzărilor. Potrivit acestora, Volkswagen nu are o identitate de marcă distinctivă în SUA sau planuri de produse revoluționare pe o piață aglomerată care favorizează vehiculele mai mari și s-a dovedit refractară la vehiculele electrice.

Un aspect pozitiv este că VW nu va trebui să concureze cu vehiculele electrice chinezești în SUA, care, în mai, a impus tarife de 100% pentru acestea.

Cota Volkswagen în China a scăzut de la 19% în 2019 la 14,5% anul trecut.

Asocierea cu Rivian face parte din această strategie americană, dar nu va avea ca rezultat niciun model nou care să stimuleze vânzările. În schimb, asocierea 50-50 va dezvolta software și alte tehnologii pentru ambii producători auto. Cu toate acestea, Volkswagen a declarat că speră ca produsele realizate cu tehnologia produsă de această asociere să atragă noi clienți.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9775
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.9774
USD
Azi 4.3787
Diferența 0.0076
Zi precendentă 4.3711
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9775 RON
USD flag1 USD = 4.3787 RON
GBP flag1 GBP = 5.8518 RON
CHF flag1 CHF = 5.3042 RON
AUD flag1 AUD = 2.8007 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.1664 RON
HUF flag1 HUF = 0.0123 RON
JPY flag1 JPY = 0.0306 RON
NOK flag1 NOK = 0.4226 RON
SEK flag1 SEK = 0.4539 RON
XAU flag1 XAU = 461.6339 RON
Monede Crypto
1 BTC = 415278.01RON
1 ETH = 7925.49RON
1 LTC = 369.34RON
1 XRP = 9.65RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17156.94-1.60%
BET-BK3194.92-1.55%
BET-EF934.31-1.72%
BET-FI61049.86-0.60%
BET-NG1235.42-2.25%
BET-TR37833.93-1.60%
BET-TRN36774.45-1.60%
BET-XT1471.94-1.44%
BET-XT-TR3190.79-1.44%
BET-XT-TRN3108.09-1.44%
BETAeRO839.30-0.38%
BETPlus2530.38-1.52%
RTL38284.08-1.65%

Opinii

Joseph Stiglitz

Joseph Stiglitz: Trump, fără busolă economică: Lumea se întoarce la granițe și taxe

Profesorul și laureatul Premiului Nobel pentru...

Cosmin Marinescu

România Europeană – tablou grafic comparativ în Economic@BNR

Cu susținerea Consiliului de Administrație al...

Prof. Mircea Coșea

Consecințele politicii lui Donald Trump de scădere a dolarului 

Donald Trump ar dori să vadă dolarul să scadă...

Comunicate de presa

Panouri fotovoltaice / Foto: Freepik

Parcuri fotovoltaice. Alte 60 de contracte semnate cu primării și entități publice

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, anunță...

Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM

Guvernul a aprobat bugetul Administrației Fondului pentru Mediu pentru anul 2025

În ședința de Guvern de astăzi, la propunerea...

Leadership creativ

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel