Analiști. Probleme la Renault dinainte de criza coronavirusului

Antonia Popescu / 29 mai 2020 / 10:34
Constructorul auto francez Renault, care urmează să anunţe vineri un vast plan de economii, suferea de o slăbire a imaginii mărcii în Europa
Constructorul auto francez Renault, care urmează să anunţe vineri un vast plan de economii, suferea de o slăbire a imaginii mărcii în Europa

Constructorul auto francez Renault, care urmează să anunţe vineri un vast plan de economii, suferea de o slăbire a imaginii mărcii în Europa, precum şi dificultăţi în parteneriatul cu Nissan şi Mitsubishi încă dinainte de criza coronavirusului, subliniază analiştii intervievaţi de AFP.

Între 2009 şi 2019, grupul Renault a reuşit să îşi majoreze cota de piaţă în Europa cu peste un punct procentual, de la 9,2% până la 10,5%. Însă acest succes se datorează aproape în exclusivitate filialei româneşti Dacia, care şi-a dublat volumele de vânzări, în timp ce marca Renault a pierdut teren. Reprezentanţii Renault recunosc faptul că marca în formă de romb este în prezent prea apropiată de Dacia şi trebuie să urce spre segmentul superior.

Volkswagen vrea să se extindă în China în pofida pandemiei

Problema este că ultimele modele de top ale Renault au fost răsunătoare. "Berlina Talisman nu s-a vândut decât în 6.800 de exemplare anul trecut în Franţa, este foarte slab", a constatat Flavien Neuvy, director la Observatoire Cetelem. De asemenea, cariera modelului Espace a fost scurtată de problemele de calitate şi rechemările la service care i-au afectat imaginea.

Şi mai grav este faptul că Renault a ratat tranziţia spre SUV-uri, automobile de tip 4x4 a căror piaţă a explodat. O dovadă în acest sens sunt vânzările dezamăgitoare ale modelului Renault Kadjar comparativ cu Peugeot 3008. Marca Renault a profitat mult tip de apetitul pentru monovolume, însă acest segment "care a susţinut mult timp Renault s-a stins de la sine", explică Flavien Neuvy.

Fostul şef Carlos Ghosn este cel care a lansat Renault în cursa pentru volume cât mai mari. Împreună cu aliaţii japonezi Nissan şi Mitsubishi, Renault a atins în 2017 şi 2018 poziţia de lider mondial şi viza 14 milioane de unităţi vândute în 2022 (dintre care 5,5 milioane numai pentru grupul Renault).

Însă piaţa auto s-a schimbat în 2018, în special în China. Anul trecut, Renault a vândut 3,8 milioane de vehicule, sub aşteptări. În aceste condiţii, capacităţile industriale nu sunt suficient de rentabile.

Pentru a-şi ţine uzinele în funcţiune, grupul Renault a avut tendinţa de a-şi vinde ieftin autovehiculele, ceea ce a afectat atât marjele de profit, cât şi imaginea sa.

În prezent, pe o piaţă saturată, constructorii "urmează mai ales o logică care vizează câştigarea de bani de pe urma fiecărei maşini vândute", a explicat Flavien Neuvy. Grupul PSA (Peugeot, Citroën) şi-a redus puternic costurile şi afişează o rentabilitate record în pofida unor volume mai mici de vânzări.

Renault "are mult prea multe modele diferite cu volume mult prea mici", concluzionează Ferdinand Dudenhöffer, director la Center Automotive Research (CAR), cu sediul în Germania. În 2019, grupul Renault alinia între 45 şi 50 de modele în catalogul său sub mărcile Renault, Dacia, RSM, Lada şi Alpine.

După arestarea lui Carlos Ghosn în Japonia, în luna noiembrie 2018, pentru nereguli financiare la Nissan, alianţa Renault-Nissan a cunoscut un an de criză, sinonim cu un an pierdut. La aceasta s-au adăugat şi tensiunile dintre foştii directori generali ai celor doi constructori, Thierry Bolloré şi Hiroto Saikawa, care au provocat întârzieri în luarea unor decizii.

Parteneriatul dintre Renault şi Nissan "nu este capabil să majoreze economiile de scară în pofida unor volume importante", subliniază Ferdinand Dudenhöffer. "Această alianţă este una slabă... Ea nu poate impune nimic membrilor săi, spre deosebire de marile grupuri integrate precum Volkswagen sau Toyota", a căror rentabilitate este mult mai mare chiar dacă volumele de vânzări sunt comparabile, adaugă Dudenhöffer.




Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8408
Diferența 0.0002
Zi precendentă 4.8406
USD
Azi 4.2716
Diferența -0.0226
Zi precendentă 4.2942
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 10-07-2020
EUR flag1 EUR = 4.8408 RON
USD flag1 USD = 4.2716 RON
GBP flag1 GBP = 5.4099 RON
CHF flag1 CHF = 4.5537 RON
AUD flag1 AUD = 2.9857 RON
DKK flag1 DKK = 0.6497 RON
CAD flag1 CAD = 3.1657 RON
HUF flag1 HUF = 0.0137 RON
JPY flag1 JPY = 0.0398 RON
NOK flag1 NOK = 0.4557 RON
SEK flag1 SEK = 0.4656 RON
XAU flag1 XAU = 249.0787 RON
Monede Crypto
1 BTC = 39371.59RON
1 ETH = 1028.64RON
1 LTC = 188.98RON
1 XRP = 0.86RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.41% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.15%
6 luni: 2.23%
12 luni: 2.35%
EURIBOR:
3 luni: -0.4330 %
6 luni: -0.3220 %
12 luni: -0.2630 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8544.73 0.16%
BET-BK 1663.27 -0.05%
BET-FI 42016.76 -0.61%
BET-NG 654.47 0.19%
BET-TR 14248.71 0.16%
BET-XT 779.54 0.12%
BET-XT-TR 1306.01 0.12%
BETPlus 1279.86 0.15%
RTL 17694.80 0.20%

Comunicate de presa

Franța retrage Hidroxiclorochina din schema de tratament

Medicamente la ușă, pentru clujeni

Poşta Română a încheiat un acord...

Horia Grigorescu, directorul Poștei Române a spus ce urmează să se întâmplă în zona de investiții privind compania pe care o conduce

UNICEF şi Poşta Română, parteneriat pentru prevenirea răspândirii COVID-19

UNICEF și Poşta Română își unesc...

Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali
Bali

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
nxt.24
YesMy