Trenurile spaniole i-au cucerit pe francezi. Care este secretul

Compania spaniolă Renfe
Compania spaniolă Renfe

Din iulie 2023, francezii au putut folosi trenurile operate de compania feroviară spaniolă Renfe Operadora pentru a merge de la Marsilia la Madrid. Din 1 septembrie, călătoria între Lyon și Barcelona a devenit serviciu zilnic.

Deschiderea rețelei feroviare către concurență

Din 2020, rețeaua feroviară franceză s-a deschis concurenței, astfel ca pasagerii să beneficieze și de alte companii feroviare, altele decât SNCF. De doi ani, operatorul italian Trenitalia ciculă pe direcția Milano. Acum pe piața feroviară franceză și-a făcut apariția un nou jucător: grupul spaniol Renfe. Lansată în iulie, Renfe operează două rute care leagă Barcelona de Lyon și Madrid de Marsilia. Lansarea sa a fost un succes, compania declarând că a vândut deja peste 100 000 de bilete. Într-un comunicat de presă, Renfe susține că a transportat deja peste 43.000 de pasageri într-o lună, cu o rată medie de ocupare de 80%.

Tarife atractive 

Pentru a atrage pasagerii, compania feroviară spaniolă a pus la punct o ofertă de lansare cu tarife foarte atractive, cu bilete de numari nouă euro pentru o călătorie între cele două orașe franceze. Există, de asemenea, bilete la 19 euro, în special pentru călătoriile din Montpellier spre Narbonne, Barcelona sau Madrid. Pentru cele mai lungi rute între Franța și Spania, cu plecare din Lyon sau Marsilia, prețurile ajung până la 29 de euro. Această ofertă va fi valabilă doar până la 31 octombrie.

Și o veste bună pentru utilizatorii obișnuiți ai trenurilor: aceste curse vor deveni în curând zilnice. "În urma acestui bun început, Renfe va începe să opereze servicii zilnice pe linia Lyon-Barcelona la 1 septembrie și pe linia Marsilia-Madrid la 1 octombrie", a precizat compania într-un comunicat de presă. Deocamdată, rutele Renfe sunt disponibile doar de vineri până luni în lunile iulie și august.

O amenințare pentru SNCF?

În ciuda cifrelor foarte bune ale Renfe la lansarea sa în Franța, SNCF continuă să transporte un număr mult mai mare de pasageri pe aceste rute. Dar lansarea serviciului zilnic al Renfe ar putea schimba lucrurile. Analistul Patricia Perennes crede, totuși, că SNCF nu are motive de teamă. "Dacă ne uităm la alte state care s-au deschis concurenței, țara cu cea mai mare concurență este Italia. Și chiar și în această țară, unde există multă concurență, operatorul național rămâne majoritar, domină piața", a constatat Perennes. Așadar, potrivit expertei, nimic nu poate zdruncina gigantul francez în acest moment. Acesta ar putea, totuși, să își reducă tarifele pentru a se alinia concurenței.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9707
Diferența -0.0004
Zi precendentă 4.9711
USD
Azi 4.6638
Diferența 0.0157
Zi precendentă 4.6481
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 21-09-2023
EUR flag1 EUR = 4.9707 RON
USD flag1 USD = 4.6638 RON
GBP flag1 GBP = 5.7329 RON
CHF flag1 CHF = 5.1566 RON
AUD flag1 AUD = 2.9882 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.4561 RON
HUF flag1 HUF = 0.0128 RON
JPY flag1 JPY = 0.0315 RON
NOK flag1 NOK = 0.4322 RON
SEK flag1 SEK = 0.4182 RON
XAU flag1 XAU = 288.5847 RON
Monede Crypto
1 BTC = 124044.95RON
1 ETH = 7407.70RON
1 LTC = 297.32RON
1 XRP = 2.35RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.94% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.40%
6 luni: 6.49%
12 luni: 6.63%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 14382.50 -0.58%
BET-BK 2641.94 -0.71%
BET-FI 54536.98 -1.29%
BET-NG 1070.16 -0.43%
BET-TR 29000.43 -0.58%
BET-TRN 28400.18 -0.58%
BET-XT 1237.92 -0.59%
BET-XT-TR 2480.12 -0.59%
BET-XT-TRN 2431.84 -0.59%
BETAeRO 897.43 -0.04%
BETPlus 2139.27 -0.58%
RTL 31136.88 -0.84%

Opinii

Profesorul de economie, Mircea Coșea
Siemens Energy înregistrează pierderi uriașe datorită unor problemele cu turbinele eoliene
Profesorul de economie, Mircea Coșea

S-a reinventat meseria de ”socotitor”

Puțină istorie: prin anii ”50, în prima fază a...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2023 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1