Trenul electric Draisy, care va revoluționa transporturile franceze

Simona Haiduc |
Data actualizării: | Data publicării:
Draisy
Draisy

Un proiect ambițios care își propune să readucă la viață linii prea puțin utilizate în prezent sau în pericol să fie închise. 

O viitoare mică revoluție, scrie cotidianul Le Figaro, anunțând că SNCF și grupul alsacian Lohr au prezentat, miercuri, la Strasbourg un tren electric pe baterii, potrivit pentru liniile provinciale mici. Aflat acum în faza de planificare, acest vagon unic numit „Draisy” ar urma să fie pus în circulație din 2028.

Trenul cu baterii 

Vitrat pe toate părțile și cu o capacitate de 80 de pasageri, trenul va putea accelera până la 100 km/h datorită energiei bateriilor electrice. „Autonomia poate fi mărită prin instalarea unor stații de încărcare rapidă de andocare în stații”, a precizat SNCF. Suficient pentru a compensa efectiv lipsa secțiunilor electrificate pe liniile periferice, care reprezintă o treime din rețeaua feroviară franceză.

Doar 20 de tone

„Toate liniile mici care sunt fie închise, fie în curs de închidere sunt rareori electrificate. Pariem, prin urmare, pe un vehicul echipat cu baterie, aproape ca o baterie de autobuz și care ne permite să nu reinvestim într-o infrastructură costisitoare”, a explicat Marie-José Navarre, vicepreședintele companiei Lohr, producătorul trenului. Acest nou vagon are o lungime de numai 14 metri și cântărește doar 20 de tone, numai bun pentru liniile periferice.

Cu 60% mai ieftin

În privința costurilor, noul tren este cu 60% mai ieftin decât cel al unui tren convențional. În plus, „datorită greutății limitate a materialului rulant, calea va fi mai puțin stresată, reducându-se, astfel, și costurile de întreținere”, a adăugat SNCF.

În spatele lui Draisy se află ambiția de a oferi „o alternativă reală la mașina individuală” în zonele rurale. Alături de partenerii lor, GCK Battery, Stations-e și Institutul de Cercetare Tehnologică Railenium, SNCF și Lohr urmăresc să revigoreze atractivitatea liniilor mici. 

Un sentiment de abandon

Grupul nu a dezvăluit costul producției unui Draisy. Dar precizează că noua sa bijuterie „beneficiază de finanțare de la stat ca parte a programului Franța 2030”. Trenul va fi testat, din 2027, pe linia Sarralbe-Kalhausen, în Moselle. „Există speranță, există o așteptare din partea locuitorilor noștri (...) să vadă din nou aceste trenuri în circulație”, a declarat liderul regiunii Grand Est, Franck Leroy, în cadrul prezentării lui Draisy. 

„Toți își amintesc de trenurile Micheline care au circulat în anii 60, 70. În urma lor însă nu a rămas decât un sentiment de abandon. că totul a fost sacrificat în mare viteză”, a adăugat diferitul ales de dreapta. „Acum, depinde de noi să demonstrăm că știm să oferim un răspuns zonelor rurale, că ei se așteaptă și pe care îl merită.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0861
Diferența 0.0010
Zi precendentă 5.0851
USD
Azi 4.4167
Diferența 0.0220
Zi precendentă 4.3947
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0861 RON
USD flag1 USD = 4.4167 RON
GBP flag1 GBP = 5.7988 RON
CHF flag1 CHF = 5.4698 RON
AUD flag1 AUD = 2.8921 RON
DKK flag1 DKK = 0.6811 RON
CAD flag1 CAD = 3.1449 RON
HUF flag1 HUF = 0.0131 RON
JPY flag1 JPY = 0.0286 RON
NOK flag1 NOK = 0.4365 RON
SEK flag1 SEK = 0.4646 RON
XAU flag1 XAU = 567.6303 RON
Monede Crypto
1 BTC = 461519.93RON
1 ETH = 15493.65RON
1 LTC = 377.94RON
1 XRP = 9.95RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET22642.280.56%
BET-BK4381.240.53%
BET-EF1238.960.51%
BET-FI80319.220.00%
BET-NG1704.910.65%
BET-TR52582.300.61%
BET-TRN50836.210.60%
BET-XT1945.300.52%
BET-XT-TR4424.590.57%
BET-XT-TRN4288.480.56%
BETAeRO947.07-0.58%
BETPlus3299.100.54%
RTL50790.870.56%

Opinii

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro

Nazare, după depistarea fraudei cu mașini second-hand: Nimeni nu e mai presus de lege

O nouă schemă de fraudă fiscală de amploare,...

Gabriel Biriș

Gabriel Biriș, reacție la deciziile CCR: Amatorism sau sabotaj?

Avocatul Gabriel Biriș critică dur modul în...

Fermier / Foto: Oana Pavelescu

Mircea Coșea: România va intra într-o criză agricolă

România riscă să intre, în anii următori,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel