Succesul în afaceri. Elementul MAGIC a fost descoperit de cercetători

Andreea Craciun |
Data actualizării: | Data publicării:
Este atât de simplu!
Este atât de simplu!

O echipă de oameni de știință de la universități din Statele Unite și China a demonstrat că, după o greșeală, este mai bine ca angajații să mulțumească clienților pentru că au așteptat, în loc să își ceară scuze pentru serviciile proaste, scrie Ariyh.

Este de preferat să spuneți "mulțumesc pentru răbdarea dumneavoastră" în loc de "îmi pare rău că v-am făcut să așteptați". De ce? Pentru că, au explicat experții, acest lucru va crește gradul de satisfacție a clienților față de serviciul oferit și va reduce probabilitatea ca aceștia să depună o reclamație.

Dacă greșeala este gravă, cum ar fi să-i faci pe clienți să aștepte o oră pentru comanda lor la un restaurant, ar trebui să le însoțești recunoștința cu o compensație suplimentară, oferindu-le o băutură gratuită sau o reducere, recomandă cercetătorii.

În cadrul unui prim experiment, unul dintre cercetători a abordat voluntarii cu o tabletă și le-a cerut să completeze un sondaj online. Când au returnat tableta cu sondajul completat, cercetătorul a pretins că a fost o neînțelegere și a explicat că link-ul către sondaj era incorect. El spunea unui grup de voluntari "mulțumesc pentru participare, voi corecta situația", iar altora "îmi pare rău pentru link-ul incorect, voi corecta situația".

Apoi le-a oferit participanților un card cu diferite coduri QR care duceau la sondajul "corect" și i-a rugat să îl completeze după bunul lor plac. A încheiat prin a le spune "mulțumesc din nou" unora dintre  participanți și, respectiv, "îmi pare rău din nou" altora.

S-a dovedit că 75% dintre cei cărora li s-a mulțumit pentru înțelegere au urmat linkul și au completat sondajul, adică au fost de acord să coopereze în continuare. Iar în rândul celor care au primit doar scuze, procentul a fost de doar 58%.

Citește și Faliment, moarte sau ... baloane? De ce se tem Oprah, Musk și alți miliardari

Același efect și în alte experimente. De exemplu, participanții la unul dintre ele au fost rugați să își imagineze că stau într-un aeroport și așteaptă îmbarcarea. Potrivit scenariului, biletele lor indicau un loc la fereastră la mijlocul salonului, dar, odată ajunși în avion, au aflat că vor sta în coada aeronavei, din cauza unei erori de înregistrare. După aceasta, o parte dintre respondenți au auzit "vă mulțumim pentru înțelegere, apreciem acest lucru" și o alta "ne pare rău că s-a întâmplat așa, ne cerem scuze".

Respondenții au fost apoi rugați să își evalueze gradul de satisfacție față de compania aeriană pe o scară de 7 puncte, precum și disponibilitatea lor de a depune o plângere împotriva acesteia. Cei care s-au ales cu "mulțumesc" au obținut un scor mediu de 4,1, ceilalți doar 3,5. În același timp, intenția de a reclama compania în primul caz a primit un scor de 3,9, în timp ce în cel de-al doilea caz scorul a fost de 4,6.

Cercetătorii explică acest efect după cum urmează. Când angajații își cer scuze, ei își transferă atenția asupra lor - recunoașterea eșecului ajută la iertare. Când angajații mulțumesc, ei se concentrează asupra clientului și subliniază importanța și contribuția acestuia la serviciu. Vizitatorul simte că a dat dovadă de răbdare și înțelegere. În cele mai multe cazuri, oamenilor le place să li se spună că au calități pozitive.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9761
Diferența -0.0001
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.6567
Diferența -0.0132
Zi precendentă 4.6699
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 25-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9761 RON
USD flag1 USD = 4.6567 RON
GBP flag1 GBP = 5.7878 RON
CHF flag1 CHF = 5.0938 RON
AUD flag1 AUD = 3.0265 RON
DKK flag1 DKK = 0.6673 RON
CAD flag1 CAD = 3.4036 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0301 RON
NOK flag1 NOK = 0.4252 RON
SEK flag1 SEK = 0.4287 RON
XAU flag1 XAU = 346.6114 RON
Monede Crypto
1 BTC = 300527.91RON
1 ETH = 14695.94RON
1 LTC = 388.69RON
1 XRP = 2.46RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16947.98 0.50%
BET-BK 3118.34 0.41%
BET-FI 60482.43 0.60%
BET-NG 1212.49 0.75%
BET-TR 35164.99 0.50%
BET-TRN 34354.48 0.50%
BET-XT 1444.24 0.52%
BET-XT-TR 2962.94 0.52%
BET-XT-TRN 2899.50 0.52%
BETAeRO 1058.14 0.39%
BETPlus 2503.39 0.47%
RTL 37227.85 0.51%

Comunicate de presa

ANOFM: Încep 139 de programe de formare profesională

139 programe de formare profesională vor...

Foto: pexels.com

Cât pierd companiile din cauza angajaţilor nefericiţi

Se spune că banii nu pot cumpăra fericirea,...

Foto: Pexels.com

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel