Românii au cheltuit mai mult în pandemie

Matei Ion / 27 mai 2020 / 14:58
Românii au făcut cheltuieli frenetice în pandemie
Românii au făcut cheltuieli frenetice în pandemie

Cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum au crescut în România, în primul trimestru al anului, cu aproape 14%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce mărcile private au câştigat teren în faţa celor naţionale şi au ajuns să acopere 21% din vânzările totale, arată datele GfK Consumer Panels & Services.

Studiul care monitorizează comportamentul de cumpărare al familiilor din România evidenţiază faptul că, în intervalul ianuarie - martie 2020, pe fondul panicii generate de pandemia de COVID-19, dar şi al primelor măsuri impuse de autorităţi, stocurile făcute de către români s-au tradus printr-o majorare cu 11% a cantităţilor de bunuri de larg consum cumpărate, faţă de trimestrul I din 2019.

În acest context, şi cheltuielile casnice pentru bunuri de larg consum s-au majorat cu aproape 14%, raportat la perioada de referinţă.

Din perspectiva canalelor de cumpărare, românii s-au orientat către comerţul de proximitate, magazinele mici moderne şi discounterii înregistrând astfel cele mai mari creşteri, în primul trimestru al anului. În acelaşi timp, vânzările au crescut mult şi în hipermarketuri şi supermarketuri, iar comerţul tradiţional a înregistrat un salt ceva mai moderat, se menţionează în studiul de specialitate.

Studiu. Românii vor "rupe" ușile restaurantelor după terminarea pandemiei

Potrivit sursei citate, pe segmentul comerţului online, în T1 2020 vs T1 2019, cu 13% mai multe familii şi-au făcut cumpărăturile de larg consum de la distanţă. În plus, au fost cu 43% mai multe familii care au achiziţionat în mod repetat din online.

Cu toate acestea, în România comerţul online de bunuri de larg consum rămâne încă într-un stadiu incipient şi acoperă mai puţin de 1% din vânzări, din cauza unui nivel redus de acoperire, susţin realizatorii cercetării.

La capitolul produselor cumpărate, s-a înregistrat o consolidare a mărcilor private. Astfel, în primul trimestru al anului în curs, mărcile private au câştigat teren în faţa mărcilor naţionale şi au ajuns să acopere 21% din vânzările totale de bunuri de larg consum.

"Românii au cumpărat astfel de produse mai des decât anul trecut şi au cheltuit sume mai mari la vizită în magazin. Vânzările de mărci private s-au majorat cel mai mult în magazinele moderne de proximitate şi în discounteri. Exemple de categorii în care mărcile private au reuşit să îşi crească cel mai mult numărul de cumpărători sunt: apa, vinul, şampania şi băuturile spirtoase, dar şi detergenţii de rufe, produsele pentru curăţenie, produsele de hârtie, produsele pentru bebeluşi sau produsele pentru animalele de companie", relevă concluziile studiului citat.

Consultanţii subliniază că, din punct de vedere macroeconomic, raportat la cele mai recente estimări oficiale şi cel puţin momentan, România a reuşit să evite recesiunea. "PIB-ul României a avut un avans de 2,7% în primul trimestru al acestui an, în timp ce PIB-ul UE a înregistrat un declin de 3,2% faţă de perioada similară a anului trecut, cea mai mare scădere din 2019 şi până acum. Totuşi, această evoluţie include doar primele săptămâni de criză. Fondul Monetar Internaţional a revizuit previziunea pentru economia României de la +3,5% la începutul anului la minus 5%", se arată în document.

GfK Consumer Panels & Services este un studiu de tip continuu care monitorizează comportamentul de cumpărare al familiilor din România pe baza unui eşantion reprezentativ naţional. Datele sunt colectate prin scanarea codurilor de bare ale produselor aduse acasă, indiferent de canalul de achiziţie (retail modern, retail tradiţional etc.). 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play


Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8378
Diferența 0.0059
Zi precendentă 4.8319
USD
Azi 4.3085
Diferența 0.0272
Zi precendentă 4.2813
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 05-07-2020
EUR flag1 EUR = 4.8378 RON
USD flag1 USD = 4.3085 RON
GBP flag1 GBP = 5.3598 RON
CHF flag1 CHF = 4.5522 RON
AUD flag1 AUD = 2.9856 RON
DKK flag1 DKK = 0.6492 RON
CAD flag1 CAD = 3.1736 RON
HUF flag1 HUF = 0.0138 RON
JPY flag1 JPY = 0.0401 RON
NOK flag1 NOK = 0.4522 RON
SEK flag1 SEK = 0.4623 RON
XAU flag1 XAU = 245.7662 RON
Monede Crypto
1 BTC = 38932.64RON
1 ETH = 970.10RON
1 LTC = 178.07RON
1 XRP = 0.76RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.41% p.a.
ROBOR:
3 luni: 2.19%
6 luni: 2.24%
12 luni: 2.35%
EURIBOR:
3 luni: -0.4290 %
6 luni: -0.3020 %
12 luni: -0.2370 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 8668.05 0.06%
BET-BK 1680.58 0.13%
BET-FI 42916.80 -0.15%
BET-NG 654.69 0.30%
BET-TR 14452.19 0.06%
BET-XT 789.90 0.10%
BET-XT-TR 1323.18 0.10%
BETPlus 1298.20 0.05%
RTL 17945.80 0.02%

Comunicate de presa

Franța retrage Hidroxiclorochina din schema de tratament

Medicamente la ușă, pentru clujeni

Poşta Română a încheiat un acord...

Horia Grigorescu, directorul Poștei Române a spus ce urmează să se întâmplă în zona de investiții privind compania pe care o conduce

UNICEF şi Poşta Română, parteneriat pentru prevenirea răspândirii COVID-19

UNICEF și Poşta Română își unesc...

Pisicuțe
Pisicuțe
Boboci de rață
Boboci de rață
Pui de căprioară
Pui de căprioară
Ursi Koala
Ursi Koala
Miel
Miel
Leu
Leu
Pui de elefant
Pui de elefant
Boboci de lebădă
Boboci de lebădă

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Copyright 2020 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
nxt.24
YesMy