Primul tren diesel românesc, pregătit să transporte călători. Ce investiții s-au făcut

Ciprian Dumitrache / 06 sep 2021 / 12:28
Capacitatea totală este de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142).
Capacitatea totală este de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142).

Trenul este rezultatul unui proiect la care s-a lucrat vreme de patru ani, pentru realizarea acestuia fiind investiți aproximativ 5 milioane de euro.

Realizat la Electroputere VFU Pașcani, automotorul este primul tren diesel fabricat în România, are trei vagoane iar oficialii companiei spun că aproximativ 60% dintre echipamente sunt de proveniență românească.

„Am integrat echipamente atât din străinătate cât și din România, cam 60 la sută sunt echipamente românești”, spune Claudiu Hîrbu, director adjunct Electroputere VFU Pașcani.

Din iunie anul trecut, automotorul a trecut cu brio prin teste făcute pe 30 de mii de kilometri în țară, în diverse condiții.

„A fost testat trenul încărcat cu saci de nisip, că să simulăm călătorii, a fost testat la Vatra Dornei, Pojorâta, pe inelul de încercare la Făurei. Trenul s-a comportat perfect, practic de mâine poate pleca pe traseu”, transmite Pavel Dragoș, inginer.

Pentru a putea transporta și călători, automotorul este în așteptarea certificatului pentru omologarea prototipului pe piața în România.

Trenul poate circula cu 120 de km/h, iar constructorii susțin că trenul ar putea atinge viteze de până la 200 de km/h.

Capacitatea totală este de 164 de pasageri pe scaune la Clasa I (22) și Clasa a II-a (142).

Dotările includ toalete ecologice, inclusiv unități special amenajate și echipate pentru persoanele cu dizabilități locomotorii sau mobilitate redusă, sisteme de aer condiționat, Wi-Fi și prize de alimentare, sisteme vizuale de informare a călătorilor, prin ecrane care indică destinația, următoarea oprire, timpii de întârziere sau alte informații relevante.

 

Trenul se poate transforma din automotor diesel într-unul electric

 

La Arad, fabrica Astra Vagoane Călători produce opt tipuri de vagoane, de la cele de clasa întâi, până la cele de dormit și restaurant, cu dotări ultramoderne.

„Sunt vagoane moderne competitive atât din punct de vedere al dotărilor, cât și al prețurilor și concurează cu mari producători de material rulant”, spune Gheorghe Sârbu, directorul general adjunct Astra Vagoane Călători.

Citește și: Dumitru Chisăliță: Cel mai mare BENEFICIAR al SCUMPIRILOR este STATUL

Din 2009, fabrica din Arad însă nu a mai primit nicio comandă din România. În schimb, a exportat vagoane în Italia, Cehia și Brazilia.

Și locomotivele electrice făcute la societatea Softronic Craiova pleacă în proporție de 70-80 la sută în străinătate. Un contract cu Suedia, de exemplu, presupune livrarea a 100 locomotive electrice, până în 2030.

 

 

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9488
Diferența -0.0003
Zi precendentă 4.9491
USD
Azi 4.2297
Diferența 0.0130
Zi precendentă 4.2167
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-09-2021
EUR flag1 EUR = 4.9488 RON
USD flag1 USD = 4.2297 RON
GBP flag1 GBP = 5.7938 RON
CHF flag1 CHF = 4.5605 RON
AUD flag1 AUD = 3.0720 RON
DKK flag1 DKK = 0.6655 RON
CAD flag1 CAD = 3.3434 RON
HUF flag1 HUF = 0.0138 RON
JPY flag1 JPY = 0.0381 RON
NOK flag1 NOK = 0.4931 RON
SEK flag1 SEK = 0.4870 RON
XAU flag1 XAU = 237.8539 RON
Monede Crypto
1 BTC = 182784.24RON
1 ETH = 12914.67RON
1 LTC = 633.86RON
1 XRP = 4.00RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.25% p.a.
ROBOR:
3 luni: 1.67%
6 luni: 1.77%
12 luni: 1.87%
EURIBOR:
3 luni: -0.5480 %
6 luni: -0.5260 %
12 luni: -0.4900 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12510.26 0.56%
BET-BK 2481.10 1.18%
BET-FI 53135.73 0.27%
BET-NG 845.38 1.90%
BET-TR 22141.74 0.56%
BET-XT 1109.04 0.59%
BET-XT-TR 1962.14 0.60%
BETPlus 1867.15 0.53%
RTL 26793.83 0.56%

Opinii

Virgil Popescu

Virgil Popescu dă vina pe piețele externe pentru facturile uriașe la energie

Piețele externe, certificatele CO2, problemele...

Turcia vrea să extragă 15 miliarde metri cubi de gaze naturale din Marea Neagră în 2027

Turcia vrea să extragă 15 miliarde metri cubi de gaze naturale din Marea Neagră în 2027

Zăcămintele de gaze naturale descoperite...

Florin Cîţu, despre PNRR: Primii bani vor veni la sfârşitul lui noiembrie. Vom vedea atunci ce sumă va fi

Comunicate de presa

Cerere mare de candidați cu studii superioare

Piața muncii cere cu 47% mai mulți candidați cu studii superioare

eJobs România lansează Skilld, primul serviciu...

MAE: Atenționare de călătorie! Grecia fenomene METEO EXTREME

MAE: Atenționare de călătorie! Grecia fenomene METEO EXTREME

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează...

Euro lasa leul fără vlagă. Aurul se "topește"
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare
Canare

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy