Patronul Renault nu se teme de mașinile electrice chinezești

Simona Haiduc |
Data publicării:
Luca de Meo / FOTO: Wikipedia
Luca de Meo / FOTO: Wikipedia

Venirea producătorilor chinezi în Europa, impulsionată de apariția mașinilor electrice, agită spiritele, generează dezbateri aprinse. Patronul Renault nu pare să împărtășească punctul de vedere al celorlalți colegi de breaslă. 

Problema producătorilor chinezi nu este privită la fel de marii producători francezi. La Stellantis (Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Jeep...), se militează împotriva ”invaziei” chineze, inclusiv prin introducerea unui nou bonus ecologic. La Renault, discursul este mult mai moderat. Competiția este binevenită, dar toți jucătorii trebuie să respecte aceleași reguli.

Produse bune pentru consumatorii europeni

După americani, japonezi și coreeni, de ce Europa ar trebui să se comporte diferit cu producătorii chinezi? Este și ideea de la care pornește patronul Reunalt, Luca de Meo: „Îmi place concurența, nu văd de ce am închide ușa producătorilor chinezi. »

Un discurs care reflectă realitatea, în ultimă instanță. Beneficiind de subvenții importante, producătorii chinezi au inovat foarte repede în domeniul mașinilor electrice, în timp ce producătorii europeni au întârziat să ofere mijloacele necesare. Chinezii controlează acum întregul lanț valoric al acestei producții. Diferența se vede după vehiculele comercializate în prezent. Tesla, la fel ca unii producători chinezi, este cu 2 până la 5 ani înaintea modelelor produse și programate în Europa pentru 2023/2024.

Patronul Renault merge mai departe, precizând: „Nu văd de ce le-am închide ușa, mai ales dacă aduc produse care sunt bune pentru consumatorii europeni. Depinde de noi cum răspundem, cu ce răspundem, cum să fim competitivi”, a subliniat Luca de Meo la postul de televiziuine BFM Business. 

Unii producători reproșează Chinei faptul că vor să scadă prețurile în Europa, ceea ce este chiar așa. În același timp însă, este foarte adevărat că producătorii chinezi nu joacă după aceleași reguli ca întreprinderile europene cu tradiție istorică. 

Europa trebuie să redevină competitivă

Luca de Meo este și președintele presedintele Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA). Astfel, el îi reprezintă și pe ceilalți producători care sunt membri ai asociației. În acest sens, Luca de Meo nu ezită să denunțe eșecurile Europei și lipsa de competitivitate: „Întregul sistem este, practic, sub semnul întrebării, de la contribuții sociale, la prețurile la energie — plătim de două ori mai mult decât chinezii la energie. Toate regulile, practic, toată complexitatea sistemului”, a spus patronul Renault.

Confruntat cu reguli din ce în ce mai complexe și cu costuri de producție explozive, el invită Europa să își pună întrebările potrivite: cum își poate redobândi competitivitatea? Cum putem redobândi productivitatea? ”Trebuie să avem condiții care să ne ofere posibilitatea de a concura cu aceleași reguli de joc”, a explicat el.

Ce vrea Renault

Producătorii europeni produc în serie tot mai multe SUV-uri/Crossover. Motivul este simplu: aceste vehicule sunt profitabile. Luca de Meo își dorește totuși să revină la mașinile mici, de oraș, care au mai mult sens într-o tranziție ecologică: „În Europa, trebuie să revenim și la mașinile mici. O mașină electrică mică are un impact mai mic decât un sedan mare de 5 metri, asta este evident. Însă reglementările nu vă permit să faceți afaceri și, pentru mine, prioritatea mea sunt afacerile”.

Luca de Meo denunță reglementările europene care penalizau producătorii care aveau tradiție în mașinile mici. O categorie de mașini care ar putea fi cucerită rapid de producătorii chinezi. Cu toate acestea, chiar și ei sunt reticenți pentru moment în a importa aceste modele, care nu sunt suficient de profitabile în cucerirea Europei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.6361
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.6361
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 01-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.6361 RON
GBP flag1 GBP = 5.8194 RON
CHF flag1 CHF = 5.0891 RON
AUD flag1 AUD = 3.0287 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3885 RON
HUF flag1 HUF = 0.0127 RON
JPY flag1 JPY = 0.0296 RON
NOK flag1 NOK = 0.4212 RON
SEK flag1 SEK = 0.4230 RON
XAU flag1 XAU = 345.2064 RON
Monede Crypto
1 BTC = 265939.07RON
1 ETH = 13407.32RON
1 LTC = 356.10RON
1 XRP = 2.29RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.07%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17060.94 -0.35%
BET-BK 3137.70 -0.03%
BET-FI 60331.28 0.10%
BET-NG 1223.09 -0.09%
BET-TR 35399.37 -0.35%
BET-TRN 34583.46 -0.35%
BET-XT 1453.84 -0.25%
BET-XT-TR 2982.66 -0.25%
BET-XT-TRN 2918.79 -0.25%
BETAeRO 1051.13 -0.84%
BETPlus 2519.24 -0.35%
RTL 37445.35 -0.36%

Comunicate de presa

Se iau la puricat documente / FOTO: Freepik

Cum se face schimbarea sediului social al unei firme în România

Sediul social al unei societăți reprezintă un...

Foto: Pexels.com

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel