Paradox. Inflația a luat-o razna, dar articolele de lux se vând ca pâinea caldă

Chiar și Ferrari mizează pe o creștere a încasărilor
Chiar și Ferrari mizează pe o creștere a încasărilor

După cum se știe, în vremuri tulburi oamenii încearcă să-și pună la adăpost veniturile. Iar investițiile în obiecte de lux pare să fie una dintre preferințe. 

Marii producători de bunuri de lux îşi continuă ascensiunea, compensând încetinirea vânzărilor în China cu creşteri în Europa şi SUA, într-un sector unde îşi permit să majoreze preţurile fără să piardă din clienţi, neafectaţi de situaţia economică mondială incertă, transmite Reuters.

Vânzări în creștere cu până la 30%

LVMH, Kering, Hermes, L'Oréal, Prada sau Moncler, rând pe rând toate marile nume din industria de lux au anunţat săptămâna aceasta rezultate semestriale excepţionale, cu creşteri ale vânzărilor mondiale cuprinse între 20% şi 30% şi un avans similar al profiturilor.

"Există cerere" explică Arnaud Cadart, analist la Flornoy. Spre deosebire de sectorul de sectorul distribuţiei pe scară largă, clientela de lux este compusă din persoane înstărite, de categorii "mai avute, care sunt mai puţin sensibile la inflaţie, la riscul de recesiune şi la temerile legate de încetinirea pieţei muncii", explică analistul. În plus, din punct de vedere geografic, "toate pieţele sunt pe creştere, cu excepţia Chinei, care este într-o uşoară scădere", adaugă Arnaud Cadart.

Rezultatele semestriale ale companiilor producătoare confirmă acest lucru. Vânzările de articole de lux au crescut în SUA, în Japonia şi în Europa, compensând pentru încetinirea vânzărilor în China din cauza carantinelor impuse în contextul pandemiei de Covid-19.

Prada și-a luat zborul

Vânzările Prada au crescut cu 89% în Europa, iar în cazul Moncler creşterea a fost de 42%, graţie revenirii turiştilor, în special a celor americani, care profită de pe urma aprecierii dolarului în raport cu euro.

"În Europa, avem în prezent o majorare de patru ori a vânzărilor către americani, comparativ cu anul trecut, şi suntem peste situaţia din 2019", a confirmat Jean-Marc Duplaix, director financiar la Kering (Gucci, Yves Saint Laurent, Balenciaga) într-o conferinţă telefonică cu jurnaliştii.

Dolarul, un ajutor neprețuit

Aprecierea dolarului în raport cu moneda euro este binevenită pentru industria de lux, care produce în principal în Europa (în euro), mai ales în Franţa şi Italia, dar îşi vinde produsele peste tot în lume (în dolari).

"Estimăm că, în medie, zona euro reprezintă doar aproximativ 15% din cifra de afaceri totală a companiilor europene din sectorul de lux", au apreciat analiştii de la HSBC într-un raport publicat la mijlocul acestei luni. Sectorul beneficiază astfel de "un sprijin puternic graţie deprecierii monedei euro", se arată în raportul citat.

Liderul mondial al sectorului de lux, grupul francez LVMH, a anunţat că cifra sa de afaceri a crescut cu 28% în primul semestru al acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, ajungând la 36,7 miliarde de euro. Un sfert din această creştere se datorează evoluţiilor cursului de schimb, a precizat grupul francez.

Prețuri mai mari chiar și cu 7%

În contextul creşterii costurilor cu materiile prime şi cu transportul, sectorul îşi permite să majoreze preţurile. "Pentru moment, clienţii nu sunt sensibili la această creştere. Vânzările din Franţa au înregistrat o creştere record cu 41%", subliniază Pierre Michaud, analist la Monocle, vorbind de situaţia clientelei grupului Hermes.

În cazul LVMH, care deţine printre altele mărcile Louis Vuitton, Dior şi Tiffany, "majoritatea mărcilor au majorat preţurile...de la 3% până la 7%", a explicat directorul financiar Jean-Jacques Guiony. Potrivit acestuia, "atunci când are loc o recesiune, ajustăm şi ne adaptăm".

În pofida unui viitor economic mondial incert, marile nume din industria de lux se declară încrezătoare. Kering a anunţat chiar că, pe termen mediu, vrea să dubleze vânzările mărcii Yves Saint Laurent pentru a ajunge la cinci miliarde de euro pe an şi să majoreze de 1,5 ori vânzările mărcii Gucci până la 15 miliarde de euro.

În acelaşi timp, constructorul auto italian Ferrari a anunţat că vizează o cifră de afaceri de 6,7 miliarde de euro în 2026, ceea ce ar însemna o creştere de 40% comparativ cu veniturile de 4,8 miliarde de euro pe care le aşteaptă pentru acest an. 

Citește și În China, apartamentele se plătesc, mai nou, în pepeni sau usturoi

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.8909
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.8909
USD
Azi 4.745
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.745
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 16-08-2022
EUR flag1 EUR = 4.8909 RON
USD flag1 USD = 4.7450 RON
GBP flag1 GBP = 5.7696 RON
CHF flag1 CHF = 5.0380 RON
AUD flag1 AUD = 3.3761 RON
DKK flag1 DKK = 0.6575 RON
CAD flag1 CAD = 3.7206 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0355 RON
NOK flag1 NOK = 0.4990 RON
SEK flag1 SEK = 0.4689 RON
XAU flag1 XAU = 272.6466 RON
Monede Crypto
1 BTC = 114295.09RON
1 ETH = 8985.70RON
1 LTC = 290.54RON
1 XRP = 1.79RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.65% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.96%
6 luni: 8.12%
12 luni: 8.27%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12681.95 0.40%
BET-BK 2309.36 0.12%
BET-FI 50905.61 -0.38%
BET-NG 977.12 0.13%
BET-TR 24643.61 0.38%
BET-TRN 24521.77 0.38%
BET-XT 1109.78 0.22%
BET-XT-TR 2142.90 0.20%
BET-XT-TRN 2133.03 0.20%
BETAeRO 909.88 -0.18%
BETPlus 1889.20 0.38%
RTL 28990.11 0.35%

Opinii

Pilonul II de pensii nu mai are credibilitate

Mircea Coșea, pesimist în privința Pilonului II de pensii. Sfatul economistului pentru români

Mircea Coșea a nu are o viziune prea optimistă...

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea, dezamăgit de discursul lui Mugur Isărescu. Reproșurile aduse de analist

Profesorul Mircea Coșea a declarat pentru...

Autorii raportului afirmă că nu suntem conectați la discuțiile europene

Comunicate de presa

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

OTP Bank România a fost selectată de stat...

Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas
Texas

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0