În China, uleiul de fondue face avioanele să decoleze

Simona Haiduc |
Data publicării:
Materia primă
Materia primă

În capitala chineză a uleiului fondue, Chengdu, oaspeții restaurantelor scufundă felii de carne și legume într-un sos picant și gras, realizat din brânzeturi grase. Iar ceea ce rămâne nu se aruncă. 

În fiecare an, unitățile alimentare din Chengdu, capitala provinciei Sichuan (sud-vestul Chinei), unde fondue este o mândrie regională, produc 150.000 de tone de deșeuri din acest lichid roșu și gras.

O mană cerească pentru compania locală Jinshang, care tratează acest prețios sos. După filtrare, el este exportat înainte de a fi transformat în combustibil pentru industria aerospațială. "Motto-ul nostru este: Uleiul folosit să zboare spre cer", spune Ye Bin, șeful Jinshang. Compania sa produce anual până la 150.000 de tone de ulei de calitate industrială, pornind de la grăsimea sustrasă din acel sos fondue, dar și de la alte unități, precum brandurile de fast-food KFC.

În fiecare seară, agenții de colectare ai Jinshang iau la rând sutele de restaurante din oraș. Odată masa terminată, chelnerii strecoară pasta de consistența bulionului printr-un filtru, pentru a separa uleiul de apă. Echipați corespunzător în echipamente de protecție, agenții de colectare adună totul. „Este un super job! Ziua joci mahjong, noaptea lucrezi”, se bucură unul dintre aceşti agenţi, încărcând într-un vehicul utilitar butoanele din amestecul gros.

Totul este apoi transportat la uzina Jinshang, situată la periferia orașului Chengdu. Aici, lichidul vâscos este supus unui nou proces de rafinare pentru înlăturarea impurităților. Rezultatul este un ulei de calitate industrială, de culoare galben deschis, folosit fie pe plan local, fie este trimis diferiților clienți din Europa, dar și în SUA și Singapore. Ei sunt cei care îl transformă apoi în "combustibil sustenabil pentru aviație" (CDA).

Acest tip de combustibil ar putea juca un rol în reducerea amprentei de carbon a sectorului aviației, care a reprezentat 2% din emisiile globale de dioxid de carbon (CO2) legate de consumul de energie în 2022, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie. (AIE). Cu toate acestea, CDA-urile reprezintă mai puțin de 0,1% din combustibilul utilizat în prezent de avioane. Cauza: costurile de prelucrare și numărul mic de furnizori. Dacă producția va crește considerabil, s-ar putea obține o reducere de aproximativ 65% a emisiilor cu efect de seră, astfel încât sectorul aviaţiei să atingă zero emisii nete în 2050", potrivit Asociaţiei Internaţionale a Transportului Aerian. (Iata).

Jinshang are acum ambiția de a-și construi propria instalație de producție CDA. China îşi dublează eforturile pentru a încerca să lupte împotriva munţilor de deşeuri alimentare generate de cei 1,4 miliarde de locuitori ai săi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 5.0707
Diferența -0.0026
Zi precendentă 5.0733
USD
Azi 4.3397
Diferența 0.0100
Zi precendentă 4.3297
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 5.0707 RON
USD flag1 USD = 4.3397 RON
GBP flag1 GBP = 5.8604 RON
CHF flag1 CHF = 5.4290 RON
AUD flag1 AUD = 2.8660 RON
DKK flag1 DKK = 0.6792 RON
CAD flag1 CAD = 3.1258 RON
HUF flag1 HUF = 0.0129 RON
JPY flag1 JPY = 0.0293 RON
NOK flag1 NOK = 0.4371 RON
SEK flag1 SEK = 0.4631 RON
XAU flag1 XAU = 505.2770 RON
Monede Crypto
1 BTC = 496183.16RON
1 ETH = 19188.11RON
1 LTC = 498.41RON
1 XRP = 13.12RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET20651.990.11%
BET-BK4000.86-0.05%
BET-EF1121.160.14%
BET-FI73782.12-0.10%
BET-NG1504.180.11%
BET-TR47924.310.11%
BET-TRN46336.450.11%
BET-XT1771.440.07%
BET-XT-TR4024.750.07%
BET-XT-TRN3901.360.07%
BETAeRO952.48-0.55%
BETPlus3026.220.12%
RTL46197.240.14%

Opinii

Portul Constanța / Foto: kepass / Pixabay
Analistul economic Adrian Negrescu / FOTO: Facebook

Negrescu: TVA-ul ne „sângerează” bugetul, taxarea inversă e soluția

Adrian Negrescu: Extinderea taxării inverse, o...

Cristian Popa, BNR

Cele trei sectoarele unde România nu găsește oameni. Avertisment din partea BNR

BNR: România are un deficit de forță de muncă...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel