Ghețea (ARB): Ce o să se întâmple în viitorul apropiat? Serviciile online vor fi duse spre extrem

Mara Ivan |
Data publicării:
Cum va arăta sistemul bancar
Cum va arăta sistemul bancar

Modelul de business în banking se va schimba în viitorul apropiat, în condiţiile în care se va lucra mai mult la distanţă de bancă, fiind duse spre extrem serviciile online, ceea ce va însemna o regândire a structurilor, a unităţilor, din punct de vedere al băncilor, a declarat, joi, preşedintele de onoare al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB) şi preşedinte al Consiliului de Administraţie al Libra Internet Bank, Radu Gheţea.

"Ce o să se întâmple în viitorul apropiat? Cred că este important să fim de acord cu toţii că, în viitorul apropiat, modelul de business în banking se va schimba. Este clar că experienţa pe care noi am căpătat-o în pandemie - şi am văzut că se poate lucra şi cu mai puţini oameni la bancă, se poate lucra foarte mult online, ne aduce la concluzia că, într-un viitor nu foarte îndepărtat, modelul de banking se va schimba. În special în zona retail - aş adăuga nu numai persoanele fizice, aş folosi retail pentru o acoperire mai largă, inclusiv IMM-urile sau întreprinderile mai mici - vor lucra mult mai mult la distanţă decât aproape de bancă. Vor fi duse spre extrem serviciile online şi, asta bineînţeles, din punct de vedere al băncilor va însemna o regândire a structurilor, a unităţilor, a unităţilor de suport şi aşa mai departe", a menţionat Gheţea, la evenimentul "Digitalizare & Cybersecurity. Industria financiar bancară în era post - Covid", organizat de Oxygen Events.

El a subliniat că este nevoie de foarte mulţi IT-işti şi de "oameni care să înţeleagă, nu neapărat să fie oameni cu pregătire strict IT - dar oameni care să înţeleagă ce înseamnă să faci business în era modernă, în era în care digitalizarea este pe primul loc".

"În viitor vom avea noi modele de business, în special în zona retail. În zona corporate lucrurile se vor mai simplifica, se vor mai automatiza, operaţiunile nu vor mai necesita prezenţa la bancă, dar din punct de vedere al activităţii de creditare, în care băncile se expun, părerea mea este că vom continua să avem contacte cu clientul, de multe ori experienţa mea spune că şi expresia feţei poate să spună foarte mult. Sigur, putem face şi online treaba asta, dar nu poţi şti când şi-a schimbat zâmbetul şi a închis camera. A închis camera spunând 'nu avem net', dar el a făcut o grimasă când a aflat care sunt condiţiile de la bancă şi cât de complicat va fi să le îndeplinească", a mai spus preşedintele CA al Libra Internet Bank.

În opinia sa, pandemia în sistemul bancar, dar nu numai, a reuşit să accelereze ceea ce, la un moment dat, mergea destul de lent: digitalizarea societăţii.

Citește și Banca Transilvania schimbă condițiile pentru economiile în lei

"Şi nu numai la noi, în întreaga Europă, în întreaga lume, digitalizarea a făcut paşi enormi datorită acestei situaţii neplăcute care se numeşte pandemie, de unde se vede că în tot răul mai există şi câte un bine. Acest bine nu poate compensa răul pe care l-a făcut pandemia pe de altă parte. Sistemul bancar românesc a făcut faţă cu foarte mult succes, cu brio, acestei provocări care a însemnat pandemia şi cred că este deja momentul să spunem că am învăţat foarte mult din pandemie pentru a ne putea desfăşura activitatea în condiţii aproape de normal.", a adăugat Gheţea.

El susţine că a contribuit la aceasta situaţie faptul că în sistemul bancar, pe de o parte băncile, au reuşit să se reorganizeze corespunzător, astfel încât să protejeze proprii salariaţi, dar şi să protejeze şi să asigure în continuare servicii de bună calitate pentru clienţii lor.

"Ce înseamnă servicii de bună calitate? Eu cred că serviciile s-au îmbunătăţit mult în ultimii doi ani pentru că fiecare bancă a încercat să găsească o soluţie astfel încât să îşi protejeze salariaţii, să protejeze clienţii şi, în acelaşi timp, să îi ajute pe clienţi să îşi desfăşoare activitatea economică sau să poată beneficia (dacă ne referim la persoanele fizice) de toate serviciile pe care le aveau în perioada dinaintea pandemiei", a adăugat preşedintele CA al Libra Internet Bank.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9757
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9764
USD
Azi 4.6253
Diferența -0.0247
Zi precendentă 4.65
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 08-05-2024
EUR flag1 EUR = 4.9757 RON
USD flag1 USD = 4.6253 RON
GBP flag1 GBP = 5.7992 RON
CHF flag1 CHF = 5.0905 RON
AUD flag1 AUD = 3.0498 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3792 RON
HUF flag1 HUF = 0.0128 RON
JPY flag1 JPY = 0.0299 RON
NOK flag1 NOK = 0.4255 RON
SEK flag1 SEK = 0.4259 RON
XAU flag1 XAU = 344.1151 RON
Monede Crypto
1 BTC = 289711.68RON
1 ETH = 13972.94RON
1 LTC = 373.82RON
1 XRP = 2.42RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.06%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 17244.57 0.14%
BET-BK 3171.54 0.23%
BET-FI 60375.79 0.42%
BET-NG 1230.07 -0.07%
BET-TR 35780.39 0.14%
BET-TRN 34955.70 0.14%
BET-XT 1466.93 0.15%
BET-XT-TR 3009.51 0.15%
BET-XT-TRN 2945.06 0.15%
BETAeRO 1049.71 -0.46%
BETPlus 2547.00 0.17%
RTL 37830.38 0.13%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel