Drone de mare performanță, ultimul pariu industrial al Indiei

India vrea să devină un centru de performanță al acestor aparate
India vrea să devină un centru de performanță al acestor aparate

În luna februarie a acestui an, India a interzis importul de drone, cu excepția celor militare necesare armatei sau a celor pentru cercetare. Guvernul de la New Delhi are planuri mari.

De-a lungul anilor, aparatele de zbor fără pilot au devenit extrem de diversificate, atât prin dimensiuni, cât și prin destinația lor. Cele mai mici au, de obicei, trei sau patru rotoare și pot transporta ceva mic, cum ar fi o cameră foto. Cele mai mari, utilizate de obicei de armată, seamănă mai mult cu avioanele și pot transporta încărcături utile substanțiale.

Guvernul indian și-a propus să dezvolte o industrie locală care să acopere întreg procesul de realizare a dronelor, de la proiectare, la asamblare, fabricare și perfecționare. 

"Producția de drone are darul de a crea un număr mare de locuri de muncă și de a impulsiona creșterea economică versatilității lor și ușurinței de utilizare, în special în zonele îndepărtate ale Indiei", spune Amber Dubey, fost secretar de stat în Ministerul Aviației Civile al Indiei.

"Având în vedere punctele sale forte tradiționale în domeniul inovației, tehnologiei informației și ingineriei, ținând cont, de asemenea, de cererea internă uriașă, India are potențialul de a deveni un centru global al dronelor până în 2030", a declarat el pentru BBC. Dubey consideră că, în următorii trei ani, în acest sector vor fi investite până la 50 de miliarde de rupii (550 de milioane de lire sterline; 630 de milioane de dolari).

Foaie de parcurs bine conturată

Neel Mehta este co-fondatorul companiei Asteria Aerospace, care construiește drone de 10 ani. El salută eforturile guvernului de a impulsiona acest sector. Experiența acumulată, dar și evoluția pieței l-au determinat pe omul de afaceri să extindă aria de activitate a întreprinderii pe care o conduce și să intre în alte domenii care au nevoie de astfel de aparate de zbor fără pilot. 

"Companiile producătoare drone au acum o foaie de parcurs foarte clar desenată, dispun deja de caiete de comenzi, unele impresionante, și o traiectorie de dezvoltată extrem de promițătoare. În India, avem acum drone care sunt utilizate în viața de zi cu zi, în aplicații de impact la scară largă, fiind în același timp viabile din punct de vedere economic", spune Mehta.

Diferite misiuni 

În prezent, dronele îndeplinesc tot felul de misiuni. Poliția le folosește pentru monitorizarea traficului, iar forțele de securitate la frontieră le utilizează pentru a căuta contrabandiști și traficanți. Aceste echipamente sunt, de asemenea, tot mai frecvent întâlnite în sectorul agricol, unde sunt folosite pentru a observa evoluția culturilor și pentru a efectua lucrări de stropire cu îngrășăminte și pesticide.

Cu toate acestea, în ciuda entuziasmului și a investițiilor în drone, chiar și cei mai nerăbdători recomandă prudență. "India și-a stabilit obiectivul de a deveni un centru al dronelor până în 2030, dar cred că ar trebui să fim precauți, deoarece în prezent nu avem un ecosistem și inițiative tehnologice în acest sens", spune Rajiv Kumar Narang, de la Drone Federation of India.

În opinia lui, industria are nevoie de un organism de reglementare robust care să supravegheze siguranța și să ajute la dezvoltarea unui sistem de control al traficului aerian pentru drone. ”Este cu atât mai important cu cât aceste aparate vor deveni tot mai mari”, explică Narang.

O singură entitate 

"Inițiativele trebuie să vină din partea guvernului. Dacă vrem cu adevărat că devenin un hub al dronelor până în 2030, trebuie ca o singură entitate, un minister să gestioneze întreaga această activitate", a adăugat el. Mai ales că India nu dispune nici de un lanț de firme care să asigura întreaga paletă de componente necesare fabricării dronei.

"Industria de componente va avea nevoie de doi-trei ani pentru a se dezvolta, deoarece lucrează cu marje reduse și volume mari", completează Dubey.

Chirag Shara este directorul executiv al Drone Destination, care a instruit peste 800 de piloți și instructori de când regulile privind utilizarea dronelor au fost relaxate pentru prima dată în august 2021. El estimează că India va avea nevoie de până la 500.000 de piloți certificați în următorii cinci ani. "Cu 5G la tot pasul, tehnologia dronelor va avea platforma necesară pentru a-și elibera întregul potențial, în special pentru operațiunile cu rază lungă de acțiune și de înaltă rezistență", spune el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.925
Diferența -0.0059
Zi precendentă 4.9309
USD
Azi 4.7278
Diferența -0.0112
Zi precendentă 4.739
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 27-11-2022
EUR flag1 EUR = 4.9250 RON
USD flag1 USD = 4.7278 RON
GBP flag1 GBP = 5.7274 RON
CHF flag1 CHF = 5.0120 RON
AUD flag1 AUD = 3.1913 RON
DKK flag1 DKK = 0.6623 RON
CAD flag1 CAD = 3.5438 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0340 RON
NOK flag1 NOK = 0.4776 RON
SEK flag1 SEK = 0.4545 RON
XAU flag1 XAU = 266.4903 RON
Monede Crypto
1 BTC = 77708.11RON
1 ETH = 5690.33RON
1 LTC = 361.30RON
1 XRP = 1.87RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 4.06% p.a.
ROBOR:
3 luni: 7.85%
6 luni: 8.04%
12 luni: 8.27%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 11569.94 -0.05%
BET-BK 2172.04 0.31%
BET-FI 49976.43 0.91%
BET-NG 868.90 0.73%
BET-TR 22505.00 -0.05%
BET-TRN 22392.61 -0.05%
BET-XT 1015.54 0.14%
BET-XT-TR 1962.86 0.14%
BET-XT-TRN 1953.73 0.14%
BETAeRO 828.71 -0.05%
BETPlus 1728.87 -0.07%
RTL 26019.16 -0.08%

Opinii

Care sunt dificultățile cu care se vor confrunta economia și oamenii
Numai ei știu adevărul despre această majorare

Acesta este adevărul despre majorarea pensiilor cu 12,5%

Un procent de creștere decis cu dificultate,...

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea: Suntem într-o economie de război; Guvernul nu ne protejează

Profesorul și analistul de economie Mircea...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0