Chinezii și-au golit buzunarele de Ziua Celibatarilor

Simona Haiduc |
Data publicării:
Suma cheltuită este impresionantă
Suma cheltuită este impresionantă

Vânzările de "Ziua Celibatarilor" s-au situat la cote ridicat vineri, în China, unde zeci de miliarde de euro au fost cheltuite, în ciuda încetinirii economice și a măsurilor epidemiologice adoptate de autorități.

De mai bine de un deceniu, 11 noiembrie este ziua freneziei cumpărăturilor, datorită reducerilor foarte atractive oferite de platforme. Evenimentul a fost lansat în 2009 de gigantul comerțului online Alibaba (și de site-urile sale web Taobao și Tmall), iar acum este imitat de toți concurenții lui, cum ar fi JD.com și Pinduoduo.

De ce Ziua Celibatarilor: Din cauza repetării numărului "unu" în data de 11/11. Dar, spre deosebire de alți ani, acum a lipsit ceva. Nu există "același entuziasm" ca în anii precedenți, recunoaște Liu Yingxue, o femeie de 34 de ani din Beijing. "Iar reducerile nu mai sunt la fel de mari ca înainte", a recunoscut ea.

Cred că este din cauza Covid", și-a dat cu părerea Lin Xiangru, tot din Beijing. "Oamenii au un venit mai puțin stabil, așa că nu vor neapărat să cheltuiască bani la o anumită dată pentru produsele care le plac", a spus tânărul de 30 de ani.

Mai puțin, dar mai bun

Cu toate acestea, vânzările de Ziua Celibatarilor ar putea depăși 1.000 de miliarde de yuani (137 de miliarde de euro), potrivit analistului Xiaofeng Wang de la firma de cercetare Forrester. Dacă previziunea se dovește corectă, ar fi o premieră în China și, de asemenea, rezultatul ar fi mai mare decât PIB-ul anual al multor țări. 

Spre deosebire de primele ediții ale evenimentului, care au durat doar 24 de ore, acum el se întinde pe parcursul mai multor săptămâni, culminând în ultimele două zile. De joi seară, de la ora 20.00, până vineri, la ora 14.00, vânzările în magazinele online Alibaba și JD.com au totalizat 262 de miliarde de yuani (35,9 miliarde de euro), potrivit unei estimări realizate de Syntun. O tendință mai slabă decât în anii precedenți, spun analiștii.

S-a banalizat, oarecum

În prezent, pe internet "există în mod constant reduceri", ceea ce a banalizat oarecum acest tip de eveniment, explică Vincent Marion, cofondator al Slingshot, o agenție de comunicare cu sediul în Shanghai și specializată în tehnologie. În prezent, "chinezii consumă mai puțin, dar lucruri mai bune", ceea ce înseamnă că s-a ajuns la un consum "responsabil", estimează expertul. 

Înainte de pandemie, aceste vânzări erau însoțite, de regulă, de o campanie mediatică intensă din partea Alibaba: un ecran gigant arăta în timp real evoluția tranzacțiilor. Iar pentru ca evenimentul să fie cu adevărat o sărbătoare, la sediul Alibaba din Hangzhou au fost invitate celebrități pentru un spectacol de excepție, la care, în 2019, spre exemplu, a fost prezentă cântăreața americană Taylor Swift sau regina reality show-ului Kim Kardashian.

Trebuie să fim mai sobri

Lucrurile s-au schimbat însă de anul trecut. "Alibaba a început să spună 'acum trebui să fim mai sobri”, a spus Marion. Din 2020, companii puternice de internet au intrat puternic în vizorul guvernului din cauza practicilor lor comerciale și a opacității cu care colectează date. Această campanie de reglementare a costat sectorul miliarde de euro în ceea ce privește capitalizarea de piață și a zdruncinat mulți jucători, inclusiv Alibaba.

În același timp, au avut loc mai multe scandaluri cu implicarea mai multor celebrități. Influencerul Viya, care a fost imaginea comerțului electronic, a dispărut de pe rețelele de socializare anul trecut, după o anchetă pentru evaziune fiscală. De obicei, fiecare dintre postările ei se solda cu zeci de mii de comenzi.

Citește și China a inaugurat cel mai mare magazin duty free din lume VIDEO

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play
DC Media Group Audience

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9764
Diferența 0.0001
Zi precendentă 4.9763
USD
Azi 4.6687
Diferența 0.0062
Zi precendentă 4.6625
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 19-04-2024
EUR flag1 EUR = 4.9764 RON
USD flag1 USD = 4.6687 RON
GBP flag1 GBP = 5.8125 RON
CHF flag1 CHF = 5.1404 RON
AUD flag1 AUD = 2.9982 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3943 RON
HUF flag1 HUF = 0.0126 RON
JPY flag1 JPY = 0.0302 RON
NOK flag1 NOK = 0.4231 RON
SEK flag1 SEK = 0.4259 RON
XAU flag1 XAU = 357.7647 RON
Monede Crypto
1 BTC = 300788.93RON
1 ETH = 14370.87RON
1 LTC = 380.08RON
1 XRP = 2.35RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.90% p.a.
ROBOR:
3 luni: 6.05%
6 luni: 6.07%
12 luni: 6.08%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 16838.36 -0.26%
BET-BK 3096.27 -0.44%
BET-FI 59897.97 -0.98%
BET-NG 1205.13 -0.11%
BET-TR 34937.55 -0.26%
BET-TRN 34132.28 -0.26%
BET-XT 1434.84 -0.36%
BET-XT-TR 2943.66 -0.36%
BET-XT-TRN 2880.64 -0.36%
BETAeRO 1055.29 -0.86%
BETPlus 2488.64 -0.26%
RTL 36979.69 -0.22%

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel