UE ar putea reexamina un acord privind prețul minim pe care inițial l-a respins, a declarat joi Comisia.
Șeful comerțului din UE, Valdis Dombrovskis, și ministrul chinez al comerțului, Wang Wentao, au discutat joi despre taxa de import a UE pentru vehiculele de import.
În acest timp țările membre UE se pregătesc să voteze taxele suplimentare de până la 35,3% pentru unii producători auto din China.
Cei doi au purtat o discuție „sinceră și constructivă” cu privire la taxarea vehiculelor electrice, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei, Dombrovskis subliniind că ancheta asupra subvențiilor guvernamentale pentru companiile auto chineze se bazează pe fapte și a fost concepută pentru a permite concurența liberă și condiții de concurență echitabile.
„Ambele părți și-au reafirmat voința politică de a continua și de a intensifica eforturile în vederea găsirii unei soluții reciproce, care ar trebui să fie eficientă în abordarea problemei, aplicabilă, monitorizabilă și compatibilă cu Organizația Mondială a Comerțului (OMC)”, a declarat purtătorul de cuvânt.
Acesta a adăugat că cele două părți au convenit să reexamineze angajamentele care implică un preț minim din partea exportatorilor și, adesea, un plafon al volumelor de import. Executivul UE a declarat anterior că termenul limită pentru ofertele de preț pentru vehiculele electrice chineze a expirat.
Dombrovskis a declarat că UE își va continua ancheta.
Vicepreședintele Comisiei Europene și-a exprimat, de asemenea, „îngrijorarea profundă” cu privire la investigațiile comerciale ale Chinei împotriva importurilor UE de brandy, carne de porc și produse lactate, care ar putea duce la impunerea de taxe chineze, afirmând că acestea sunt nejustificate și bazate pe „afirmații discutabile”.
Volkswagen, grav afectată de concurența acerbă
Guvernul german analizează modalități de a sprijini Volkswagen, a declarat joi ministrul german al economiei și vicecancelarul Robert Habeck, întrebat despre amenințarea cu reducerea locurilor de muncă la cel mai mare producător auto din țară.
Volkswagen a declarat luna aceasta că trebuie să reducă semnificativ costurile fabricilor VW din Germania, motivând costurile ridicate, productivitatea scăzută și concurența acerbă.
„VW este foarte importantă pentru Germania”, a declarat Habeck reporterilor. Ministrul va vizita vineri o fabrică VW din orașul Emden.
Habeck a refuzat să comenteze un raport din publicația lunară germană „Manager Magazin”, care a afirmat că unele persoane din cadrul companiei consideră că forța de muncă germană a grupului ar trebui să concedieze 30.000 de angajați pe termen mediu, adică aproximativ 10% din totalul forței de muncă germane a Grupului Volkswagen.
Această cifră, care a fost citată frecvent în trecut cu privire la potențialele reduceri de personal la Volkswagen în Germania, „nu are nicio bază și este pur și simplu absurdă”, a declarat un purtător de cuvânt al comitetului de întreprindere al constructorului auto german.
Conducerea și sindicatele urmează să înceapă săptămâna viitoare negocierile privind înlocuirea acordurilor salariale de lungă durată pe care Volkswagen le-a anulat la începutul acestei luni, împreună cu amenințările de a închide uzine în Germania pentru prima dată în istorie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.