China și UE extind discuțiile privind reducerea tarifelor de import pentru mașinile electrice

DCBusiness Team |
Data publicării:
Uzină auto / sursa foto: Freepik.com / Phonlamaistudio
Uzină auto / sursa foto: Freepik.com / Phonlamaistudio

Comisia Europeană și China au convenit să își intensifice eforturile pentru a evita tarifele de import ale UE pentru vehiculele electrice fabricate în China.

UE ar putea reexamina un acord privind prețul minim pe care inițial l-a respins, a declarat joi Comisia.

Șeful comerțului din UE, Valdis Dombrovskis, și ministrul chinez al comerțului, Wang Wentao, au discutat joi despre taxa de import a UE pentru vehiculele de import.

În acest timp țările membre UE se pregătesc să voteze taxele suplimentare de până la 35,3% pentru unii producători auto din China.

Cei doi au purtat o discuție „sinceră și constructivă” cu privire la taxarea vehiculelor electrice, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei, Dombrovskis subliniind că ancheta asupra subvențiilor guvernamentale pentru companiile auto chineze se bazează pe fapte și a fost concepută pentru a permite concurența liberă și condiții de concurență echitabile.

„Ambele părți și-au reafirmat voința politică de a continua și de a intensifica eforturile în vederea găsirii unei soluții reciproce, care ar trebui să fie eficientă în abordarea problemei, aplicabilă, monitorizabilă și compatibilă cu Organizația Mondială a Comerțului (OMC)”, a declarat purtătorul de cuvânt.

Acesta a adăugat că cele două părți au convenit să reexamineze angajamentele care implică un preț minim din partea exportatorilor și, adesea, un plafon al volumelor de import. Executivul UE a declarat anterior că termenul limită pentru ofertele de preț pentru vehiculele electrice chineze a expirat.

Dombrovskis a declarat că UE își va continua ancheta.

Vicepreședintele Comisiei Europene și-a exprimat, de asemenea, „îngrijorarea profundă” cu privire la investigațiile comerciale ale Chinei împotriva importurilor UE de brandy, carne de porc și produse lactate, care ar putea duce la impunerea de taxe chineze, afirmând că acestea sunt nejustificate și bazate pe „afirmații discutabile”.

 

Volkswagen, grav afectată de concurența acerbă

Guvernul german analizează modalități de a sprijini Volkswagen, a declarat joi ministrul german al economiei și vicecancelarul Robert Habeck, întrebat despre amenințarea cu reducerea locurilor de muncă la cel mai mare producător auto din țară.

Volkswagen a declarat luna aceasta că trebuie să reducă semnificativ costurile fabricilor VW din Germania, motivând costurile ridicate, productivitatea scăzută și concurența acerbă.

„VW este foarte importantă pentru Germania”, a declarat Habeck reporterilor. Ministrul va vizita vineri o fabrică VW din orașul Emden.

Habeck a refuzat să comenteze un raport din publicația lunară germană „Manager Magazin”, care a afirmat că unele persoane din cadrul companiei consideră că forța de muncă germană a grupului ar trebui să concedieze 30.000 de angajați pe termen mediu, adică aproximativ 10% din totalul forței de muncă germane a Grupului Volkswagen.

Această cifră, care a fost citată frecvent în trecut cu privire la potențialele reduceri de personal la Volkswagen în Germania, „nu are nicio bază și este pur și simplu absurdă”, a declarat un purtător de cuvânt al comitetului de întreprindere al constructorului auto german.

Conducerea și sindicatele urmează să înceapă săptămâna viitoare negocierile privind înlocuirea acordurilor salariale de lungă durată pe care Volkswagen le-a anulat la începutul acestei luni, împreună cu amenințările de a închide uzine în Germania pentru prima dată în istorie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9752
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9759
USD
Azi 4.5471
Diferența -0.0050
Zi precendentă 4.5521
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9752 RON
USD flag1 USD = 4.5471 RON
GBP flag1 GBP = 5.9437 RON
CHF flag1 CHF = 5.3043 RON
AUD flag1 AUD = 3.0630 RON
DKK flag1 DKK = 0.6668 RON
CAD flag1 CAD = 3.3028 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4240 RON
SEK flag1 SEK = 0.4378 RON
XAU flag1 XAU = 385.5996 RON
Monede Crypto
1 BTC = 284798.74RON
1 ETH = 11164.45RON
1 LTC = 293.92RON
1 XRP = 2.40RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.55%
6 luni: 5.59%
12 luni: 5.64%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17727.840.56%
BET-BK3322.290.46%
BET-EF952.040.58%
BET-FI61458.590.81%
BET-NG1247.390.21%
BET-TR39074.560.56%
BET-TRN37981.920.56%
BET-XT1525.940.53%
BET-XT-TR3306.330.53%
BET-XT-TRN3220.690.53%
BETAeRO961.90-0.44%
BETPlus2623.460.57%
RTL39317.470.52%

Opinii

Oameni de afaceri / Foto: Freepik

Mircea Coșea: ”Am intrat în capcana venitului mediu”, deși ”nu mai suntem săraci”

Profesorul de economie Mircea Coșea a oferit o...

Maria Junghiatu, partener în cadrul TPA România

Decontul precompletat P300 complică procesul de raportare fiscală

Specialiștii TPA România, companie care face...

Trebuie să existe priorități / FOTO: Freepik

România pierde totul! Mircea Coșea: ”Tot ce producem dăm la alții”. De ce

Profesorul de economie Mircea Coșea s-a aflat,...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel