China s-a înscris în cursa pentru branduri. Un nou duel cu SUA

Drumul este însă lung până departe
Drumul este însă lung până departe

America rămâne imperiul mărcilor. China are campionii ei, dar firmele care vin din urmă se străduiesc, cu excepția TikTok și Xiaomi, să fie dorite în restul lumii.

Franța se limitează tot mai mult la sanctuarul său de icoane de lux. Echilibrul de putere între marile puteri ale lumii ar putea fi rezumat la puterea brandurilor lor. Fiecare marcă are prețul său, dar valoarea sa supremă este dorința pe care o stârnește: din acest punct de vedere, America depășește China.

Moutai valorează mai mult decât Coca-Cola, Haier mai mult decât Mercedes și TikTok mai mult decât Snapchat. Dar, cu câteva excepții, brandurile chinezești sunt dezirabile pentru că sunt puternice, în timp ce mărcile europene și americane sunt puternice pentru că sunt dezirabile", scrie The Economist. Paisprezece mărci chinezești se numără printre cele mai puternice 100 de mărci din lume, potrivit celui mai recent studiu Kantar BrandZ 2022.

În ordine descrescătoare, iată care sunt vedetele: Tencent (5), Alibaba (9), Moutai (14, cu trei locuri înaintea Coca-Cola), Meituan (51), TikTok (53), JD (60), ICBC (62), Haier (63, cu șapte locuri înaintea Mercedes), Huawei (67), Ping An (77), Kuaishou (82), China Mobile (88), AIA Group (94), Xiaomi (97). În general, mărcile chinezești pierd teren, Baidu, Pinduoduo, Didi, CCB Bank și platforma imobiliară Ke.com ieșind din top 100 2021.

Potrivit Kantar BrandZ, există șase criterii principale care determină puterea unei mărci: performanța sa bursieră, experiența (adică garantarea unei experiențe unice și superioare prin toate punctele de contact și întâlnirile cu cumpărătorii săi), funcționalitatea (adică performanța produselor și serviciilor sale, care trebuie să țină pasul în mod constant cu cerințele în schimbare ale consumatorilor), caracterul practic (adică impactul său asupra vieții de zi cu zi), vizibilitatea (adică volumul și relevanța investițiilor sale publicitare) și reputația sa ecologică.

În clasamentul global, liderul chinez este Tencent, pe locul 5, cu o valoare de 214 miliarde de dolari, iar Alibaba ocupă locul 7, cu 170 de miliarde de dolari.

Doreen Wang, unul dintre directorii Kantar BrandZ, laudă "inovația Chinei în materie de plăți, marketing și canale de distribuție (...) foarte avansată în comparație cu alte țări", subliniind că digitalizarea mărcilor este mai rapidă în China decât în Europa și SUA. Capitalismul de astăzi este digital, așa cum știam deja, iar mărcile chinezești sunt unul dintre cele mai de succes motoare ale acestuia.

Deci, ce mai este nou?

Brandul este o valoare care creează valoare (acest lucru nu este nou, dar nu a fost niciodată mai adevărat). Potrivit studiului Kantar BrandZ 2022, valoarea cumulată a mărcilor a crescut cu 23% față de anul precedent, iar valoarea lor cumulată a ajuns la 8,7 trilioane de dolari, mai mult decât suma PIB-urilor Franței, Germaniei și Italiei. Puterea algoritmului este cea care creează cea mai mare valoare de marcă: 8 dintre primele 10 mărci sunt mărci de tehnologie.

Franța a devenit sanctuarul luxului (acest lucru nu este nou, dar este îngrijorător): Vuitton se află pe locul 10 în top 100, urcând 11 locuri față de 2021 (124 miliarde de dolari, + 64%), Hermès pe locul 27 (80 miliarde de dolari + 73%), Chanel pe locul 45 (63 miliarde de dolari, + 13%) și L'Oréal Paris pe locul 50. Avem dreptate să fim mândri, dar am greși dacă nu am fi îngrijorați. Cele trei icoane ale noastre sunt mărci din alt secol, create în 1837, 1854 și 1910, și din care industria luxului a reușit cu brio să obțină rente care durează mai mult decât toate rentele petroliere din lume. Acestea sunt vitale pentru ocuparea forței de muncă, pentru PIB-ul nostru, pentru prestigiul și atractivitatea noastră, dar ce promisiuni au pentru viitor? Cum pot transforma în mod pozitiv lumea noastră de înaltă presiune?

Visul american 

America rămâne cel mai puternic brand din lume. Acest lucru se datorează în mod evident familiei Gafam, dar și diversității mărcilor sale. Cinci familii diferite de mărci coexistă în top 100: mărcile mitice care au construit visul american (McDonald's, Nike, Coca-Cola, Marlboro, Disney, Netflix, Budweiser, Starbucks, Walmart), mărcile care au construit infrastructura tehnologică a supremației sale industriale (Cisco, Oracle, IBM, Dell, ATT, Verizon) mărcile care și-au împărțit puterea financiară și au facilitat circulația banilor (Visa, Mastercard, Wells Fargo, JPMorgan, Chase, Bank of America, PayPal) și mărcile care au fost pionieri în industria viitorului (Nividia, Qualcomm, AMD, Intel, Tesla) care creează bogăția de astăzi.

"Cowboy-ul Marlboro conduce acum o Tesla și își vindecă singurătatea cu Instagram: iată cum modelul american continuă să se reinventeze. Viitorul durează mult timp, iar adevărata putere a unui brand trebuie măsurată prin capacitatea de a-l face să dureze”. Astăzi, mărcile americane sunt cele care se descurcă cel mai bine. Nu este o coincidență faptul că acestea se află pe locul 38 în topul celor mai puternice 50 de mărci din lume, iar primul se numește Apple.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9132
Diferența 0.0082
Zi precendentă 4.905
USD
Azi 4.8027
Diferența 0.0122
Zi precendentă 4.7905
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 11-08-2022
EUR flag1 EUR = 4.9132 RON
USD flag1 USD = 4.8027 RON
GBP flag1 GBP = 5.8083 RON
CHF flag1 CHF = 5.0576 RON
AUD flag1 AUD = 3.3499 RON
DKK flag1 DKK = 0.6603 RON
CAD flag1 CAD = 3.7310 RON
HUF flag1 HUF = 0.0123 RON
JPY flag1 JPY = 0.0356 RON
NOK flag1 NOK = 0.4963 RON
SEK flag1 SEK = 0.4733 RON
XAU flag1 XAU = 277.1595 RON
Monede Crypto
1 BTC = 117544.11RON
1 ETH = 9051.50RON
1 LTC = 297.10RON
1 XRP = 1.83RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 2.65% p.a.
ROBOR:
3 luni: 8.02%
6 luni: 8.19%
12 luni: 8.30%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 12505.60 0.65%
BET-BK 2287.18 0.48%
BET-FI 50650.08 -0.06%
BET-NG 967.35 1.17%
BET-TR 24307.40 0.66%
BET-TRN 24186.89 0.66%
BET-XT 1096.07 0.60%
BET-XT-TR 2116.96 0.61%
BET-XT-TRN 2107.18 0.61%
BETAeRO 901.58 0.30%
BETPlus 1864.92 0.62%
RTL 28525.67 0.70%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea

Mircea Coșea, dezamăgit de discursul lui Mugur Isărescu. Reproșurile aduse de analist

Profesorul Mircea Coșea a declarat pentru...

Autorii raportului afirmă că nu suntem conectați la discuțiile europene
Cum și-a explicat premierul propunerea inedită

Premierul Spaniei, idee haioasă pentru a economisi energie: Renunțați la ... cravată

Premierul Spaniei, Pedro Sanchez, le-a cerut...

Comunicate de presa

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

OTP Bank România se alătură programului Start-up Nation 2022

OTP Bank România a fost selectată de stat...

Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația
Croația

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2022 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0