Ce este în neregulă la avioanele Boeing. Descoperirea etiopienilor

DCBusiness Team / 04 apr 2019 / 17:17
Boeing 737 MAX 8
Boeing 737 MAX 8

Boeing trebuie să revadă sistemul automat de control instalat pe modelul de avion 737 MAX, se arată în concluzia raportului preliminar al accidentului unui avion de acest tip al companiei Ethiopian Airlines, care pe 10 martie s-a prăbuşit cu 157 de persoane la bord după decolarea de pe aeroportul Addis Abeba, relatează agenţiile DPA şi Reuters.

Raportul, întocmit de comisia de anchetă etiopiană şi prezentat joi presei de către ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges, mai menţionează că piloţii au urmat corect procedura indicată de Boeing pentru situaţia cu care s-au confruntat, dar cu toate acestea nu au reuşit să controleze avionul.

Concluziile se referă la o funcţionare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Acest sistem a fost conceput special pentru modelul Boeing 737 MAX pentru a preveni o anomalie aerodinamică creată de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. Această anomalie poate pune avionul într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS reorientează avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

Citește și: Niciun avion Boeing 737 MAX nu mai are voie să zboare în Europa

Raportul preliminar va fi confruntat cu cel al celuilalt accident în care a fost implicat anul trecut un avion de acelaşi tip al companiei indoneziene Lion Air, soldat cu 189 de morţi. La fel ca în cazul accidentului avionului Lion Air, prăbuşirea avionului Ethiopian Airlines s-a produs la scurt timp după decolare. De asemenea, ambele aparate au urmat traiectorii dezordonate, cu oscilaţii de viteză şi altitudine.

Administraţia Aviaţiei Federale a SUA (FAA), care a fost criticată pentru modul în care a omologat sistemul MCAS, a declarat că investigaţia încă nu este finalizată şi că încă nu sunt elucidate toate aspectele acestui accident. Compania Boeing a anunţat miercuri că a testat cu succes o actualizare a softului pentru sistemul MCAS.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9262
Diferența -0.0004
Zi precendentă 4.9266
USD
Azi 4.08
Diferența -0.0081
Zi precendentă 4.0881
Schimb
in
Curs valutar | Actualizat la 07-05-2021
EUR flag1 EUR = 4.9262 RON
USD flag1 USD = 4.0800 RON
GBP flag1 GBP = 5.6770 RON
CHF flag1 CHF = 4.4941 RON
AUD flag1 AUD = 3.1708 RON
DKK flag1 DKK = 0.6625 RON
CAD flag1 CAD = 3.3476 RON
HUF flag1 HUF = 0.0137 RON
JPY flag1 JPY = 0.0374 RON
NOK flag1 NOK = 0.4911 RON
SEK flag1 SEK = 0.4854 RON
XAU flag1 XAU = 238.7720 RON
Monede Crypto
1 BTC = 233575.35RON
1 ETH = 14379.67RON
1 LTC = 1442.04RON
1 XRP = 6.64RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 1.67% p.a.
ROBOR:
3 luni: 1.59%
6 luni: 1.68%
12 luni: 1.75%
EURIBOR:
3 luni: -0.5320 %
6 luni: -0.5130 %
12 luni: -0.4830 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
Indice Ultima valoare Variatie
BET 10322.04 -0.18%
BET-BK 1946.63 -0.32%
BET-FI 44535.08 -0.35%
BET-NG 757.29 0.15%
BET-TR 17378.47 -0.18%
BET-XT 916.17 -0.17%
BET-XT-TR 1549.86 -0.16%
BETPlus 1541.08 -0.18%
RTL 21552.15 -0.57%
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele
Umbrele

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2021 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy